Komplett

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

snowflake wrote:Föga anade jag att lagret fanns i Norge! Min beställning effektuerades efter 2 dagar, och kom fram efter sex arbetsdagar! Om jag vetat att lagret låg utanför EU's gränser hade jag givetvis beställt från annat företag. Det finns ingen information på Kompletts sajt om att leveranser kan ske från Norge. Blev grymt besviken...
Kan säga att din försening inte har någonting med norgelagret att göra om det får dig på bättre humör. Normalt kommer leveranser dagen därpå förutsatt att de är lagda i tid dagen innan och finns i lager.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

snigel wrote:
snowflake wrote:Föga anade jag att lagret fanns i Norge! Min beställning effektuerades efter 2 dagar, och kom fram efter sex arbetsdagar! Om jag vetat att lagret låg utanför EU's gränser hade jag givetvis beställt från annat företag. Det finns ingen information på Kompletts sajt om att leveranser kan ske från Norge. Blev grymt besviken...
Kan säga att din försening inte har någonting med norgelagret att göra om det får dig på bättre humör. Normalt kommer leveranser dagen därpå förutsatt att de är lagda i tid dagen innan och finns i lager.
Det finns ju även information på kompletts sida där det står att leveranstiden kan variera beroende på belastning. Men normalt sett skall man få det dagen efter, förutsatt att man beställer innan 17. Funkar alltid kalas för mig :)

Hade jag beställt något på en webshop som inte leverarade inom 3 dagar så hade jag blivit lite nyfiken på vad det skulle kunna bero på och hade där med kontaktat kundtjänst. Hade du gjort samma sak så hade din order med största säkerhet ordnats till (vad det nu kan ha varit som gjorde att det dröjde).
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
Post Reply