Komplett
-
- Posts: 16
- Joined: 2005-11-11 22:28:22
- Contact:
Sitter just nu och väntar på en beställning. Allt finns förutom en fläkt som skulle ha kommit in den 4:e men blev fram flyttat imåndags till den 11:e.
Mejlade kundservice om dom kunde skicka upp allt annat som finns färdigt och skicka upp sen fläkten när den kom men slutade med att jag fick frågan om jag ville lägga till fläkten i beställningen. Vad ska dom med autotracking om dom struntar i vad skrivits? Aja hoppas fläkten kommer 11:e.
Mejlade kundservice om dom kunde skicka upp allt annat som finns färdigt och skicka upp sen fläkten när den kom men slutade med att jag fick frågan om jag ville lägga till fläkten i beställningen. Vad ska dom med autotracking om dom struntar i vad skrivits? Aja hoppas fläkten kommer 11:e.
Beställt en hel drös med saker från komplett
En mkt bra kedja.
Inte haft ett enda problem med dom, men kan nog inte slå dustin iaf
En mkt bra kedja.
Inte haft ett enda problem med dom, men kan nog inte slå dustin iaf
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
Bestillte grafikkort og minne på komplett den natten den 3 januar. Varer kom frem på posten den 5 jan og jeg hentet ut pakketet med postförskott den 18 jan.
Før jeg bestillte ringte jeg for å sjekke et par ting med kundtjensten og de svaret så godt de kunne på mine spørsmål. De ganger de ikke visste selv svaret så kontaktet de en annen på komplett som hadde lite bedre viten om saken. Helt i orden og et en professjonell hantering synes jeg.
Er også veldig positiv overfor måten de pakket sakerne. Inget som slengde rundt i pakken, de brukte noen remse av papp for å holde grafikkortet (retail boks) på plass.
Spåring av pakken var bedre enn www.datagallerian.com system og jeg kunne se eksakt hvor ting befannt seg i systemet. Nå var de varer jeg bestilte også inne og kunne sendes direkte fra lager, hvilket gjorde at det gikk så fort. Her mangler gallerian lite i forhold til komplett, slik at en vet hvor langt en vare er i bestillings kjeden fra lager til kund.
Det enda negative er at betale 145 kr for å få sendt en vare hjem er lite i det meste laget.
Før jeg bestillte ringte jeg for å sjekke et par ting med kundtjensten og de svaret så godt de kunne på mine spørsmål. De ganger de ikke visste selv svaret så kontaktet de en annen på komplett som hadde lite bedre viten om saken. Helt i orden og et en professjonell hantering synes jeg.
Er også veldig positiv overfor måten de pakket sakerne. Inget som slengde rundt i pakken, de brukte noen remse av papp for å holde grafikkortet (retail boks) på plass.
Spåring av pakken var bedre enn www.datagallerian.com system og jeg kunne se eksakt hvor ting befannt seg i systemet. Nå var de varer jeg bestilte også inne og kunne sendes direkte fra lager, hvilket gjorde at det gikk så fort. Her mangler gallerian lite i forhold til komplett, slik at en vet hvor langt en vare er i bestillings kjeden fra lager til kund.
Det enda negative er at betale 145 kr for å få sendt en vare hjem er lite i det meste laget.
Jag och ett par kompisar beställde lite grejer här om dagen, orden lades på kvällen kl 20 den 16:e, i går efter jobbet var paketat uthämtat. Mkt bra i vanlig ordning.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Beställde ett par minnen och ett ljudkort på onsdagkväll kring kl 21, idag (fredag) plockade jag ut dem från mitt serviceställe. Klockrent må jag säga
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Komplett är rent av en komplett datorbutik, beställde mobo, cpu och graffe den 25e 11.05 och jag kan hämta ut paketet nu dagen efter =).
Bra support, priser, frakt m.m.
En av dom bäst butikerna som finns i Sverige helt klart!!
Bra support, priser, frakt m.m.
En av dom bäst butikerna som finns i Sverige helt klart!!
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
Köpte av Komplett en Pc 13000 Kr (1 år sen),snabb leverans bra packat.
Retur på ett Grafikort som var trasigt (måndags ex.)även support var snabb och hjälpsam...........jag rekomenderar Komplett
Retur på ett Grafikort som var trasigt (måndags ex.)även support var snabb och hjälpsam...........jag rekomenderar Komplett
"Tålamod är fiskarens bästa vän"
Antec P182 Gun Metal Black/C2D 6750 2,66GHz/Asus P5K iP35/Corsair620W/CorsairPC64002X1024MB/800Mhz/Asus GeForce8800 320Mb/Samsung S183A DVD/Samsung 320GB/Zalman CNPS9700/Vista Home Premium 32-bit
Antec P182 Gun Metal Black/C2D 6750 2,66GHz/Asus P5K iP35/Corsair620W/CorsairPC64002X1024MB/800Mhz/Asus GeForce8800 320Mb/Samsung S183A DVD/Samsung 320GB/Zalman CNPS9700/Vista Home Premium 32-bit
Jag har handlat hos Komplett ett flertal gånger och har alltid varit nöjd även med deras RMA (trots att dom nekade mej fraktsedel senast jag bad om det).
Dom har offtast mycket bra priser och leveranstiderna brukar vara bra.
Dom får betyg
Av fem möjliga
Dom har offtast mycket bra priser och leveranstiderna brukar vara bra.
Dom får betyg
Av fem möjliga
[Antec P180][OCZ GameXstream 700w][Athlon64FX 60@3,1Ghz][Scythe Ninja][DFI LANPARTY nF4 SLI-DR][2x1024 PC4000 Mushkin XP4000 Reddline@546 3-3-2-8-1T][1x80GB Seagate PATA, 2x300GB Seagate SATA 2x400GB Samsung SATA][Geforce 8800GTS][Samsung 204Ts 20" TFT]
Hade beställt ett flygplan + lite andra saker härifrån. Det gick som vanligt jättefort, men flygplanet var ur funktion när jag fick det. Jag kontaktade komplett's support, och dom skickade ett nytt plan gratis! Jag behövde inte ens lämna in mitt som var defekt.
Jag kommer garanterat fortsätta handla från komplett. Deras support är underbar.
Jag kommer garanterat fortsätta handla från komplett. Deras support är underbar.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Har haft en del problem med saker jag köpt från komplett. Trodde felet låg i moderkortet så jag skickade det på RMA, slängde med grafikkortet också då det var lika bra att kolla så det inte var trasigt. Allt går bra, får RMA nummer och åker och lämnar sakerna på hämtbutiken enligt instruktionerna. Väl där får jag en kvittens på att jag lämnat ett paket. Perfekt tänker jag och åker hem.
Några dagar går och jag väntar på att det ska hittas något fel så jag kan få mitt moderkort utbytt och ett fungerande system. Står att det tar ca 4 dagar. Får mail efter 3 dagar. Till min stora förvåning finns det inga fel på sakerna!
Okej fine, då får jag försöka felsöka resten (minnet klarar memtest, diskarna klarar hddhealth, nätagget på 480w borde klara den, finns det något mer?) okej att jag åker på avgiften på 200kr för felsökningen. Men sen kommer det dåliga. Jag åker även på frakt på 92kr! Men.. jag har ju lämnat paketet på hämtbutiken för att just slippa dessa fraktkostnader då jag enkelt kan ta mig dit. Så nu får jag vänta på att posten ska skicka paketet och jag får glatt betala 92kr extra.
Frågan är då om jag ska åka till butiken och skriva på deras kvittens att jag mottagit paketet? Behöver jag skriva på min egna att jag hämtat det också? Nä det här var rent ut sagt kasst av komplett. Lämnar jag in paketet i butiken kan dom räkna med att jag hämtar det där också. Vad har annars deras kvittens som ligger där och väntar för nytta?
Några dagar går och jag väntar på att det ska hittas något fel så jag kan få mitt moderkort utbytt och ett fungerande system. Står att det tar ca 4 dagar. Får mail efter 3 dagar. Till min stora förvåning finns det inga fel på sakerna!
Okej fine, då får jag försöka felsöka resten (minnet klarar memtest, diskarna klarar hddhealth, nätagget på 480w borde klara den, finns det något mer?) okej att jag åker på avgiften på 200kr för felsökningen. Men sen kommer det dåliga. Jag åker även på frakt på 92kr! Men.. jag har ju lämnat paketet på hämtbutiken för att just slippa dessa fraktkostnader då jag enkelt kan ta mig dit. Så nu får jag vänta på att posten ska skicka paketet och jag får glatt betala 92kr extra.
Frågan är då om jag ska åka till butiken och skriva på deras kvittens att jag mottagit paketet? Behöver jag skriva på min egna att jag hämtat det också? Nä det här var rent ut sagt kasst av komplett. Lämnar jag in paketet i butiken kan dom räkna med att jag hämtar det där också. Vad har annars deras kvittens som ligger där och väntar för nytta?
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
-
- Posts: 138
- Joined: 2006-10-21 14:55:25
Själv tycker jag det verkar som att dom inte har någon koll alls...
För kanske 2 månader sedan köpte jag ett moder,grafik - kort och ett minne...
Sen pajjade det integrerade nätverkskortet i moderkortet... ringe och dom var vänliga och sa att dom skulle skicka ett nätverkskort då blir man ju glad
Då jag får kortet ser jag ju att det är ett pci-e kort... nemenjuste på moderkortet fanns det bara 1 pci-e plats som används av grafik kortet som jag bestälde samtidigt som moderkortet... har dom inte koll på vad dom skicka ut eller?
För kanske 2 månader sedan köpte jag ett moder,grafik - kort och ett minne...
Sen pajjade det integrerade nätverkskortet i moderkortet... ringe och dom var vänliga och sa att dom skulle skicka ett nätverkskort då blir man ju glad
Då jag får kortet ser jag ju att det är ett pci-e kort... nemenjuste på moderkortet fanns det bara 1 pci-e plats som används av grafik kortet som jag bestälde samtidigt som moderkortet... har dom inte koll på vad dom skicka ut eller?
Fikk mine varer hurtig som det pleier å være med komplett.se. Hentet dem ut på det nye hente stedet (åpnet her i Malmö på mandag) for kun 29 kr. På dette sparer jeg ca 129 kr. Produktene kom godt innpakket bl.a. harddisken lå innpakket i en plastikk med masse luftbobler så den ville nok ikke kunne bevege seg noe ved frakten.
Komplett har ennå en gang gjort meg fornøyd som kunde der de har en veldig høy tilgjengelighet pr telefon og epost. Noe ikke alle internet butikker har. Prisene er kanskje ikke alltid de laveste på markedet, men servicen er i hvert fall bedre enn på de fleste andre steder.
Komplett har ennå en gang gjort meg fornøyd som kunde der de har en veldig høy tilgjengelighet pr telefon og epost. Noe ikke alle internet butikker har. Prisene er kanskje ikke alltid de laveste på markedet, men servicen er i hvert fall bedre enn på de fleste andre steder.
Athlon64 X2 4200+, AT8 32X, Club3D X1950XT, Powercolor Theater 550Pro (TV-tuner), Corsair VS 2x1024 MB, Tagan 530 W, Antec SLK3000B, 2x Samsung SATAII 250GB, Logitech Z-5400 (DD, DTS og PCM dekoder: 5.1 system)
har gjort rma på 2 sandisk sansa 2GB,1 asus 775 moderkort,x1900GT och ett gammalt 478 moderkort o det har inte varit några problem alls.
har köpt mycket och dom är snabba också.
nackdelen är väl aningen dyr frakt kanske om man inte ska beställa för så höga summor.
har köpt mycket och dom är snabba också.
nackdelen är väl aningen dyr frakt kanske om man inte ska beställa för så höga summor.
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
Har också, i stort sätt, bara haft bara bra erfarenheter av Komplett. Dem hjälper sina kunder om de får problem med sina beställda produkter. Dem har en support ang. beställningarna som är otroligt bra. Leveranstiderna är som på de flesta andra ställen, 2 dagar. Frakten är lite dyrare än på andra ställen (99:- för ett t-bord), ngt dem kanske har ändrat sen sist jag beställde (var ett tag sedan nu). Dem har tyvärr rättså dyra kablar, så det brukar jag inte köpa på komplett, men på det mesta övriga klår dem många ställen i priserna. Och även om något kostar en hundralapp mer så tar man det på komplett om det är dyra grejer för det är värt den support man får om det går sönder, krånglar eller av annan anledning inte fungerar som det ska.
9/10 poäng för komplett
9/10 poäng för komplett
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
- Winston Churchill
En liten fråga: Jag beställde alla delarna till min nya dator som ni kan se nedan och jag är väldigt nöjd. Men en sak gör mig lite besviken faktiskt. Det är så att jag har den senaste tiden intresserat mig lite av Auzentech's nya X-Fi Prelude, och så visar det sig att Komplett inte köper in detta märket. Hur kommer detta sig?
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
För att dom inte känner för det? Det beror ju alledess på om dom känner för det och tycker att marknaden har ett behov utav det.Bodego wrote:En liten fråga: Jag beställde alla delarna till min nya dator som ni kan se nedan och jag är väldigt nöjd. Men en sak gör mig lite besviken faktiskt. Det är så att jag har den senaste tiden intresserat mig lite av Auzentech's nya X-Fi Prelude, och så visar det sig att Komplett inte köper in detta märket. Hur kommer detta sig?
Om det är efterfrågan det gäller så förstår jag inte varför dom säljer skit från TerraTec och Sunsway. Auzentech råkar ju bara vara Creatives största konkurrent när det gäller ljudkort.MarkSlap wrote:För att dom inte känner för det? Det beror ju alledess på om dom känner för det och tycker att marknaden har ett behov utav det.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
Efter en liten erfarenhet av komplett.se's returavdelning och support ger jag ännu ett omdömme. Skickade in ett tyst EVGA 8800GS 384MB DDR3 (1550Mhz), fick tillbaka ett XFX 9600GSO 768MB DDR2 (1000Mhz) dvs samma kort men med betydligt långsammare minne än om mer. Dessutom låter kortet som en halv jetmotor jämfört med det EVGA jag skickade in.
Fick argumentera med supporten om att kortet faktiskt var långsammare och att det stod fel på deras hemsidan där de skrivit att kortet hade DDR3. Supportkillen jag pratade med sa att det nya kortet faktiskt vad bättre när jag förklarade problemet, sa då att de skrivit fel och att på XFX hemsida stod de rätta specarna.. Fick då till svar att han inte brydde sig om vad det stod därdå kortet var bättre, fick tjata på honom i närmare 10 minuter innan han förstod att det inte var samma 9600GSO som han tittade på i sina benchmarks... och frågade då om det fanns fler 9600GSO. Först då fick jag motvilligt en retur av mitt ersättningskort beviljad.
3/10 i betyg för kundhantering och Service denna gång, detta mest pga att de hanterade RMAn snabbt.
Uppdatering: Ringde in till komplett igen veckan efter då jag inte fått någon fraktsedel eller RMA-mail. Killen jag pratade med så kollade och kom fram till att den första jag pratat med veckan innan inte lagt någon RMA trots han sagt att han gjort det. Inte heller hade han anmält typon på deras hemsida, denna gång blev RMAn gjord och jag fick rediga instruktioner på direkten och han skulle försöka att kompensera mig.
Vet inte jag, överlag har detta RMA-ärende hitills nått botten nästan, förutom den andra killen jag fick prata med som skötte sig väldigt snyggt.
Återkommer med ett totalbetyg av hanteringen beroende på hurpass snabbt de fixar RMAn på RMA-kortet och hurpass kompenseringen blir för cirka 2 veckors spilltid, slarv och dåligt bemötande. Verkar oavsett som det är en isolerad incident, men jag som kund drabbas likväl.
Fick argumentera med supporten om att kortet faktiskt var långsammare och att det stod fel på deras hemsidan där de skrivit att kortet hade DDR3. Supportkillen jag pratade med sa att det nya kortet faktiskt vad bättre när jag förklarade problemet, sa då att de skrivit fel och att på XFX hemsida stod de rätta specarna.. Fick då till svar att han inte brydde sig om vad det stod därdå kortet var bättre, fick tjata på honom i närmare 10 minuter innan han förstod att det inte var samma 9600GSO som han tittade på i sina benchmarks... och frågade då om det fanns fler 9600GSO. Först då fick jag motvilligt en retur av mitt ersättningskort beviljad.
3/10 i betyg för kundhantering och Service denna gång, detta mest pga att de hanterade RMAn snabbt.
Uppdatering: Ringde in till komplett igen veckan efter då jag inte fått någon fraktsedel eller RMA-mail. Killen jag pratade med så kollade och kom fram till att den första jag pratat med veckan innan inte lagt någon RMA trots han sagt att han gjort det. Inte heller hade han anmält typon på deras hemsida, denna gång blev RMAn gjord och jag fick rediga instruktioner på direkten och han skulle försöka att kompensera mig.
Vet inte jag, överlag har detta RMA-ärende hitills nått botten nästan, förutom den andra killen jag fick prata med som skötte sig väldigt snyggt.
Återkommer med ett totalbetyg av hanteringen beroende på hurpass snabbt de fixar RMAn på RMA-kortet och hurpass kompenseringen blir för cirka 2 veckors spilltid, slarv och dåligt bemötande. Verkar oavsett som det är en isolerad incident, men jag som kund drabbas likväl.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Validated
Beställde en gång från Komplett.se efter inrådan från kompis. En Qnap Ts-209 Pro NAS-burk, diversee kablage samt DDR2-minnen, allt i lager enligt webbsidan. Föga anade jag att lagret fanns i Norge! Min beställning effektuerades efter 2 dagar, och kom fram efter sex arbetsdagar! Om jag vetat att lagret låg utanför EU's gränser hade jag givetvis beställt från annat företag. Det finns ingen information på Kompletts sajt om att leveranser kan ske från Norge. Blev grymt besviken...
Jag är sedan tidigare van att få beställningar levererade till följande förmiddag, trots att beställningar kan ske så sent som fyra-fem på eftermiddagen trots låga fraktkostnader. Snabb service är viktig för mig, därför vågar jag inte lita på Komplett.se
Kompletts kundsupport har jag inga erfarenheter av och har därför inga åsikter därvidlag.
Kan tillägga att jag sprider mina beställningar hos två konkurrenter (Stockholm resp. Göteborg) och de har hittills inte missat att leverera inom 24 timmar en enda gång. Det brukar blir någon beställning per vecka i genomsnitt.
Jag är sedan tidigare van att få beställningar levererade till följande förmiddag, trots att beställningar kan ske så sent som fyra-fem på eftermiddagen trots låga fraktkostnader. Snabb service är viktig för mig, därför vågar jag inte lita på Komplett.se
Kompletts kundsupport har jag inga erfarenheter av och har därför inga åsikter därvidlag.
Kan tillägga att jag sprider mina beställningar hos två konkurrenter (Stockholm resp. Göteborg) och de har hittills inte missat att leverera inom 24 timmar en enda gång. Det brukar blir någon beställning per vecka i genomsnitt.