Inet

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Inet

Post by Jonas Axman »

Namn:
Inet

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej Angivet

Adress:
http://www.inetdata.se

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Beskrivning:
Har handlat på inetdata många gånger och tycker dom har en riktigt schysst service, även fått en hel del musmattor och andra grejor när vi köpte in priser till Wiiie-Lan 1.
så mitt helhetsintryck av Inetdata är att dom är riktigt snälla och bra.
dock lite dyrare på vissa grejer men ett schysst helhetsintryck alltså.
eller vad tycker ni?
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Har endast handlat av Inet i deras butik i Göteborg. Helt okej priser, något höga dock. Kundsupporten är sådär, de kan inte alltid ge bra svar på problemen man har.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Jag har stor handlat på inet, det är enligt mig en av de bättre butikerna (ej internet) Jag har köpt 2hela datorer där nästan, och när en av dem strulade gick jag bara med den till deras support och jag o killen där fixade den lite lätt. Så supporten är helt okej och funkar inte det du köpt så är de snälla och hjälper dig. Ibland kan det dock vara väldigt mycket folk och det är enda nackdelen som jag ser. Och om man vill gnälla lite till så fungerar inte deras parkering så bra men det har ju inte så mycket med butiken att göra, men jag kan ta det ändå. Det är en alldeles för oorganiserad parkering, det funkar helt enkelt inte. Men det är egentligen inget större problem. Man kan parkera utanför området och gå en liten bit.
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Butiken är bra, synd bara att den ligger lite avigt till. Priserna är lite blandade vissa låga andra höga. Det jag inte gillar är en ganska hetsig attityd i affären, känns lite köp och håll käften.

Tråkigt att de höjde butikspriserna och började plocka bort saker ur sortimentet till förmån för internetbutiken.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

servicen är en förolämpning..

jag uppskattar inte när en av servicenissarna står och skrattar i smyg åt en när man stammar då jag skall förklara felet..
en gång försökte en expidit lura mig med att ge mig fel processor (köpte Coppermine 1ghz, fick celeron)

Godkänd butik och hyfsat gott om P-Platser.
Lätt åtkomlig med bil och har oftast varor på lager.
Last edited by Fenix on 2004-07-19 13:01:34, edited 1 time in total.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

dom gångerna jag har varit där har jag tyckt att det har varit trevligt. + är ju att det brukar vara honor i kassan ;D
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Dom är riktigt bra dom, dvd'kronglade... skickade in den och fick ny, funkade utmärkt. när datorn va på vägen dit i den jävla lastbil så fick om dom datorn helt platt, fick nya saker då med. jag fick hem datorn och tyckte att nya agget lät mycket så jag fick ett nytt och behålla det gammla. det nya började låta och dog, då fick jag ett nytt agg då med. ALLT detta utan att slösa ett öre!
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Blandade intryck. De bytte mitt nätagg när garantin precis hade gått ut utan kostnad. Samtidigt så slarvade de bort min brännare och kunde inte hitta den när de skulel felsöka den. Slutligen så kom den fram ur gömmorna dock. Jag brukar sätta skräck i personalen med mina frågor ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
bamsefar
Posts: 24
Joined: 2003-05-24 2:30:52

Post by bamsefar »

Fenix wrote:servicen är en förolämpning..

jag uppskattar inte när en av servicenissarna står och skrattar i smyg åt en när man stammar då jag skall förklara felet..

Godkänd butik och hyfsat gott om P-Platser.
Lätt åtkomlig och har oftast varor på lager.
Helt oförsvarbart att göra narr av någon som stammar... Borde nästan välja en annan butik för panikinköp av fläktar och dylikt.
mURL.SE-- Kortare URLer åt folket!
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

handlar 90% av alla datorprylar jag köper (inte cdskivor medräknat i %en) på inetdata. Inte förskräckliga priser och servicen är inte urusel så jag kommer nog fortsätta handla där ett tag till. Dåligt läge på lokalen.
wham bam thank-you ye -ma'am
Epic_p1
Posts: 317
Joined: 2003-09-14 11:44:24

Post by Epic_p1 »

snigel wrote:Butiken är bra, synd bara att den ligger lite avigt till. Priserna är lite blandade vissa låga andra höga. Det jag inte gillar är en ganska hetsig attityd i affären, känns lite köp och håll käften.

Tråkigt att de höjde butikspriserna och började plocka bort saker ur sortimentet till förmån för internetbutiken.
Håller med bamsefar ang. stammningen.
#mac.se @ EFnet
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Beställde en mus därifrån, en MX 1000. Billigt och bra. Fick en godisask med i paketet. :D
User avatar
Jochen
Posts: 321
Joined: 2003-01-27 19:01:30
Location: Helsingborg
Contact:

Post by Jochen »

Köpte ett Logitech z5500 högtalarpaket för en vecka sen ungefär. Bra pris och framför allt bra fraktpris (då det vägde 27.5kg). Ett plus är att man kan betala med visa-kort.
User avatar
DJ_SEVEN_7_
Posts: 112
Joined: 2002-04-02 3:56:15
Location: Götet ! - ja utanför iaf :-)
Contact:

Öh!!!

Post by DJ_SEVEN_7_ »

Men bara för att *kon* är snäll, så vill du väl inte ha den i köket!!!!!

Inet är bra om man inte bryr sig om priser, Service ?, ja inte går det fort iaf.

Och kassan suger snabel . . . Tar en evighet att få hjälp, och jag har handlat där flera gånger, och då samma visa.

Sedan tycker jag att dom flesta där är *snäppet* över alla andra.

Tala med bönder på bönders vis, och lärde på latin.

Hejs
-----------------* Superdator *---------------------
****************************************
**** http://www.musicv2.com/artist/djseven ****
****************************************
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag har beställt två saker där ifrån, ett högtalar paket och ett tangentbord, och det gick utan problem och fick sakerna hyffsat fort. Det som är riktigt dåligt med Inet är att butiken ligger så "off" så att om du inte har tillgång till bil så blir man illa tvungen att beställa via postorder.
We dance to all the wrong songs
Fr3drik
Posts: 338
Joined: 2005-04-01 22:59:55
Location: Majorna, Göteborg

Inte så himlans avigt...

Post by Fr3drik »

Jag kan inte instämma i att Inet Data ligger speciellt avigt. Ta bara en spårvagn över Göta Älvbron och du kommer till Frihamnen (första stopp efter bron). Gå sedan upp på lilla akvedukten eller vad det heter, och gå förbi korvmojjen. Kämpa i ca 10 minuter och du är framme. Lätt som en...plätt. *what else* Bor man inte i Göteborg kan det ju vara lite avigare dock, hehe...

/Fredrik
dangon
Posts: 155
Joined: 2005-03-13 16:30:35

Post by dangon »

rekommenderar ni butiken? jag kollade på deras internet priser och jämförde deras priser med datorbutiken vilket visade sig att det e lite billigare hos inet.. här i denna tråd påstår ni att d e dyrare.. lite förvirrad e jag faktiskt nu.

kommer under veckan beställa mina datordelar, men frågan e om jag ska beställa från inet eller datorbutiken.. nån som kan ge mig råd?
Fr3drik
Posts: 338
Joined: 2005-04-01 22:59:55
Location: Majorna, Göteborg

Post by Fr3drik »

Jodå, Inet data rekommenderas. Även PC-kungen på Engelbrektsgatan vid heden. Skulle vara att det blir kö i kassan ibland - men så är det: Mycket kunder - mer väntan. Kom tidigt.

/Fredrik
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Nu öppnar Inet i sisjön ( 300 meter från min bostad :D )
The town where i was born...
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

de har ett oförsvarbart dåligt sätt att hantera kunder och garantiärenden.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Jag har bara positiva erfarenheter av Inet.

Alldeles nyss beställde jag ett grafikkort som inte fanns i lager.
Jag ville hämta det i Sisjön. Jag noterade dagen innan jag skulle kunna hämta mitt kort, att det fanns på Ringön. Mailade och bad att få hämta där istället. Gick utmärkt.

Har även haft supportärende dit, vilket hanterades berömvärt.
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
ChriLLe^^
Posts: 254
Joined: 2004-09-23 19:09:05
Location: Örnsköldsvik

Post by ChriLLe^^ »

beställde delar till en komplett dator därifrån, shysst pris, shysst frakt. handlar säkert där fler gånger.
User avatar
cogoSE
Posts: 24
Joined: 2006-11-08 0:51:04
Contact:

Post by cogoSE »

Fenix wrote:de har ett oförsvarbart dåligt sätt att hantera kunder och garantiärenden.
Också den erfarenheten jag har. Har haft kompisar som köpt datorer där som fått åka skytteltrafik mellan hemmet och butiken då supporten och servicen varit under all kritik.
opA
Posts: 12
Joined: 2007-03-28 13:50:15
Location: Sverige
Contact:

Post by opA »

Värdelös garantisupport.

Kommer till Göteborgs affär, Sisjön, och köper ett Logitech UltraX Flat Media, kommer hem och det första som händer är att det strejkar och varannan / var tredje tangent skrivs inte eller halkar efter i skrivningen.

Testar i både USB och PS/2 men efter inget lyckat försök åker jag ner och vill byta ut det mot ett nytt ( UNDER SAMMA DAG , 2 timmar efter jag köpt det !! ) men dom vill att jag ska betala serviceavgift på 200-300 kr vilket jag vägrar och åker hem och försöker få kontakt med någon högre uppsatt chef.

Då plötsligt viker dom sig och ber mig komma in igen och får det bytt utan problem.

Kul ? Nej..
Post Reply