Microstore

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Microstore

Post by Jonas Axman »

Namn:
Microstore

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.microstore.se

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Butiken där alla i Göteborg praoat ;)

Priserna har en del prutmån kan man säga. Servicen är snabb och generös.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

jag har inte praoat där ;)

Microstore är oftast lite dyrare, men har i gengäld bra support och hyfsat kunnig personal.

Sen flytten till Kvilletorget är antalet P-platser lite bättre än innan.
Nackdelen är att de oftast inte har varor hemma utan man tvingas vänta ett bra tag på saker man beställt.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Zekk
Posts: 12
Joined: 2004-05-22 1:40:50

Re: Microstore

Post by Zekk »

Köpte ett nytt RAM minne där, men datorn vägrade starta med den och när den väl gjorde det så kunde jag inte starta några program.
ganska otroligt att datorn ens startade, men iaf.

såg sedan i ett mem-check program att det var alla tänkbara fel på det, inget test passerade godkänt.

åkte tillbaka dit och fick pengarna tillbaka eftersom de inte hade ngt mer minne av den sorten.

en annan sak som bör noteras var att innan jag köpte minnet så ringde jag affären för att kolla att det fanns inne, och bara ett fanns kvar, så de sa att dom inte skulle sälja det ifall någon annan ville köpa det.

Riktigt helschysst service. dock lite högre priser än tex. inet, men ändå prisvärt.

min bror köpte ett moderkort där också, när det inte fanns på inet, och det har inte krånglat hittils iaf. :)

Som sagt: en bra affär, dock inte den billigaste, men helschysst service!
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

Handlade min senste dator där och måste säga att jag är mycket nöjd med
servicen jag fick. Sedan att jag lyckades pruta ner priset 1000 :- är inte helt fel
heller. Deras personal är kunnig och uppdaterad av vad som händer runt om kring
datorer också. Det är inte heller fel ;)

Tycker om dom.
Antingen eller. Något av dom
Foto!
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Köpte just ett Logitech UltraX-tangentbord i deras butik, hyfsad service men den jag köpte av var lite sur verkade det som. Priset var medelmåttigt, ungefär som alla andra.
Life's a joke, yuk it up.
Bogey
Posts: 4
Joined: 2005-04-10 7:55:19

Post by Bogey »

Jotack, men man skall nog kunna något om man skall handla där. Sist fick jag se en gubbe få sig påprackad en skitdyr dator med sli och dubbla grafikkort. Han skulle surfa med den och ville ha en 15 t skärm till den. Mer framtidsäker sa grabben bakom disken och log. :-/
Who watches the watchers ?
devilstar
Posts: 3
Joined: 2004-07-05 23:20:12

Post by devilstar »

Trevlig personal och det mesta som jag köpt där har funkat. Köpte ett moderkort där som inte funkade när jag fick det och hade stora problem. men det berodde inte på fel på moderkortet utan jag fick vänta på en uppdatering av bios. Har även fått gpu fläkt som kostade 500kr 100kr billigare utan att behöva pruta :). Handlar gärna där men handlar aldrig dvd skivor där. dom säljer bulk dvd för 15kr styck. man kan få Verbatim på andra ställen för 150kr för 25 stycken.
skryta?
X-MAN
Posts: 4
Joined: 2005-12-01 15:35:28

Post by X-MAN »

Bogey wrote:Jotack, men man skall nog kunna något om man skall handla där. Sist fick jag se en gubbe få sig påprackad en skitdyr dator med sli och dubbla grafikkort. Han skulle surfa med den och ville ha en 15 t skärm till den. Mer framtidsäker sa grabben bakom disken och log. :-/
:-/ ..... Och vad har du med det att göra .....
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Tänkte bara uppdatera med att microstore skaffat lagerstatus och sådant nu.
(var ett par månader sedan, men ändå?)
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
LoneDog
Posts: 6
Joined: 2006-04-21 16:28:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by LoneDog »

Handlat en hel del därifrån. Min 17tums tft skärm, mina hörlurar osv.

Var på väg att handla en creative mp3 spelare som var ganska het där samt de hade den i metro reklamen. Kommer dit och ber om att få kolla på den då det bara finns en kvar. Kolla noggrant och känner mig nöjd och säger jag tar den. Då genomför jag nästan betalning då killen bakom disken säger att någon köpt den via nätet och denna någon var datorbutiken.com, de hade inte köpt den innan utom de beställde/köptet samtidigt som jag stodd där och kollade på den.

Tycker jag borde fått förtur eftersom jag var i butiken och tog mig besväret att åka ut dit.

Bortsett från det så känner jag två som jobbar där. Bortsett från det så är det en helt ok retro butik.
User avatar
Petro
Posts: 293
Joined: 2002-03-09 0:26:03

Post by Petro »

En kompis köpte en webkamare där , skyltex var det och den sista. När han kom hem och öppnade lådan fattades allt utom själva kameran... Han gick tillbaka och frågade om drivrutinsskivan, manual och inte minst kabel mm men ingen visste något. Ville häva köpet men det kunde han inte då paketet var öppnat och för att det fattades delar! :o

De PSU:er de använder på sina "värstingmaskiner" är av billigaste sort utan fläktreglering och låter som ett reaplan. Att byta tröskelverket kommer inte på fråga, "det ska vara så" menar de.

Detta måste vara den butik som har de flesta chassin på sin sida men försök att köpa något över disk... De har knappt något hemma trots positiv lagerstatus på sidan och rekomenderar alltid något annat när man är där, rätt så jobbigt OCH frustrerande!
Detta gäller även andra varor.

Sedan, gå in och fråga om raid kort (hårdvaruraid). ;D Hehe, de vet inte skillnaden på mjuk och hårdvaruraid!

Rekomenderar dom inte, det finns billigare och vida bättre butiker i Götet!
Den som spar, han har...inga vänner kvar.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Jobbar själv som säljare där. Verkar som du stött på fel person som säljare när du haft dina frågor om hårdvaruraid.
Märker du att säljaren inte kan är det inte värre än att fråga om det finns någon som kan området bättre, för det finns tillgängligt i butik.

Man får inte glömma att kassapersonal inte automagiskt är hårdvarugurus. Många verkar tro att datorbutik betyder gratis support och att alla kan allting om samtliga delar någonsin tillverkade. När frågade du senast icakassören hur apelsinmarmeladen gick ihop med digestivekexen och hur många procet kakao det var i eldorados mjölkchoklad?

Om du inhandlar ett datorpaket utan att se över innehållet eller särskilt be om tysta komponenter är det inte konstigt att det inte blir utbytt. Ingenting är ju trasigt. Ungefär som du köper ett paket och kommer hem och märker att processorn är för långsam, får du en ny på garanti då?

Angående din väns kamera måste han missat att förklara för säljaren att det var ett skylt-ex han handlat. Annars skulle det inte hanterats på det sättet. Det kan ju vara en fördel att be om att få tala med den man handlade av senast eftersom den personen enklast kan reda ut problemet.
Om han nu förklarade detta för personen i kassan vill jag gärna veta vem det var.

Vad gäller lagerfel är det beklagligt, en anledning till att det uppstår är att vi fullständigt bytt butikssystem i samband med årsskiftet. Innan samtlig personal lärt sig hantera systemet uppstod det lagerfel, på produkter med låg åtgång tar det tid innan sådana fel upptäcks. Personligen lagerjusterar jag fel i samband med att de uppstår. Det är tråkigt att du uppfattar det som irriterande när man försöker föreslå en annan likvärdig produkt.

Kan ju avsluta tråden med att problem med microstore kan gå till mig
@microstore.se
Last edited by snigel on 2019-05-08 3:29:59, edited 2 times in total.
User avatar
Petro
Posts: 293
Joined: 2002-03-09 0:26:03

Post by Petro »

snigel wrote:Jobbar själv som säljare där. Verkar som du stött på fel person som säljare när du haft dina frågor om hårdvaruraid.
Märker du att säljaren inte kan är det inte värre än att fråga om det finns någon som kan området bättre, för det finns tillgängligt i butik.

Man får inte glömma att kassapersonal inte automagiskt är hårdvarugurus. Många verkar tro att datorbutik betyder gratis support och att alla kan allting om samtliga delar någonsin tillverkade. När frågade du senast icakassören hur apelsinmarmeladen gick ihop med digestivekexen och hur många procet kakao det var i eldorados mjölkchoklad?

Om du inhandlar ett datorpaket utan att se över innehållet eller särskilt be om tysta komponenter är det inte konstigt att det inte blir utbytt. Ingenting är ju trasigt. Ungefär som du köper ett paket och kommer hem och märker att processorn är för långsam, får du en ny på garanti då?

Angående din väns kamera måste han missat att förklara för säljaren att det var ett skylt-ex han handlat. Annars skulle det inte hanterats på det sättet. Det kan ju vara en fördel att be om att få tala med den man handlade av senast eftersom den personen enklast kan reda ut problemet.
Om han nu förklarade detta för personen i kassan vill jag gärna veta vem det var.

Vad gäller lagerfel är det beklagligt, en anledning till att det uppstår är att vi fullständigt bytt butikssystem i samband med årsskiftet. Innan samtlig personal lärt sig hantera systemet uppstod det lagerfel, på produkter med låg åtgång tar det tid innan sådana fel upptäcks. Personligen lagerjusterar jag fel i samband med att de uppstår. Det är tråkigt att du uppfattar det som irriterande när man försöker föreslå en annan likvärdig produkt.

Kan ju avsluta tråden med att problem med microstore kan gå till mig
adam@microstore.se
Nu vill jag inte starta en debatt här men jag får utrycka mig så här:

En novis som köper en kamera undrar inget när han köper den, han utgår från att läsa i manualen hur och var han ska installera hårdvaran.
Han hade kvittot med sig och det var två dagar efteråt han återkom, till samma säljare. För övrigt så hände detta för ca 3 veckor sedan så hittar du någon kabel/cd-skiva så vet du vart du kan PM:a ;) .
Inga genvägar här alltså utan man ville inte återlämna pengarna, punkt slut.

Samma sak med en dator, min bekant blev RÄDD när han startade den första gången och jag fick åka över då han trodde det var fel på datorn med det flåsljudet!
Novis han med och inte visste han att en dator kunde låta så högt, ingen burk han använt förut har ju gjort det... Att du skriver att man vid beställning ska önska att den ska vara tyst kräver att man kan och vistas bland datorer, merparten gör det inte och som säljare borde du veta det bättre än någon annan. En novis kan inte kräva något han inte vet något om, därimot gjorde han det efteråt och ignorerades totalt...

Att kassapersonal är kunnig och dessutom mycket kunnig finns att se hos Inet, tjejer t.o.m. och köper man tex. minne där så kan de förklara skillnad på cl, cas/ras osv.
Inga fler kommentarer här, det går att åka dit och se...

Angående raidkort så var mitt besök kort, tjejen som stod vid kassan öppnade er sida och visade mig vad som fanns. Alla kort var mjukvaroraid och jag sa att jag ville ha ett hårdvarukort. Den långa killen med hästsvans fick gripa in men inte han verkade förstå vad jag menade... Jag tackade och sa att jag bara "kollade marknaden" och gick. Det fanns bara dessa två i butiken och fanns det någon kunnigare på baksidan så visades inget intresse att hämta denne.

När jag pratar lagerstatus pratar jag från 4 år tillbaka fram till nu, då butiken låg på backaplan, kul att ni håller på att få rätsida på det nu. ;)

Jag avslutar här och menar inte att du personligen har något med detta att göra men du försöker försvara/försköna dessa fel/brister hos nämnda butik bara för att du just jobbar där.
No offence men jag väljer andra butiker i Götet när det gäller mig.
Over and out!
Den som spar, han har...inga vänner kvar.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Vi hade ingen lagerstatus what so ever för ett halvår och bakåt. Så om du pratar om positiv status på hemsidan vet jag faktiskt inte vad du pratar om. Det enda som fanns på den gamla designen var "lagervara och beställningsvara".

Vad gäller inets sakkunnighet är även den varierande. Innan jag började arbeta här var jag i kontakt med dem ett flertal gånger. Alltid blivit otrevligt behandlad, tråkig attityd och liten sakkunnighet. Men jag har inte varit i kontakt med samtlig personal där borta, så det är endast en personlig åsikt. Skulle jag rekommendera någon att gå någonstans skulle det hellre vara itpower och pckungen än inet.

För min del handlar det inte om att försvara microstore, jag vinner ingenting på det, möjligtvis större daglig ansträngning. I mitt intresse? knappast.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Bra butik, med trevliga säljare.
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
Tony Montana
Posts: 82
Joined: 2005-03-13 1:03:50

Post by Tony Montana »

Skulle inhandla diverse saker. CPU, mobbo, TFT m.m på Microstore. Hade med mig en lista med de bästa priserna på sakerna. Där hade jag även skrivit att jag skulle köpa en HDD på datorbutiken för 749:-. Detta såg killen i kassan och då sa han "Du kan få samma pris på HDD som datorbutiken.se har här om du vill." Självklart inhanlade jag den på Microstore för 749:- (ordinarie pris var 895:-)! Mycket trevlig och bra personal!
Playstation 3
HP Pavilion dv6000

Recensionsdatabasen Bra köp/sälj: valkonen, Ten, RoadRunner, Mean Machine,, Elixyr, agober, Magnetize, ante_ante
User avatar
ruva
Posts: 268
Joined: 2004-11-27 14:12:39

Post by ruva »

Microstore-butiken i Borås bytte, genom garantin, ut mitt nya moderkort som var trasigt och satte även dit processorn samt fläkten åt mig så jag slapp göra det igen. Och detta blev fixat på en timma.

Vänlig och mycket hjälpsam personal.
Förr sa de alltid att det var bättre förr
Bogey
Posts: 4
Joined: 2005-04-10 7:55:19

Post by Bogey »

X-MAN wrote:
Bogey wrote:Jotack, men man skall nog kunna något om man skall handla där. Sist fick jag se en gubbe få sig påprackad en skitdyr dator med sli och dubbla grafikkort. Han skulle surfa med den och ville ha en 15 t skärm till den. Mer framtidsäker sa grabben bakom disken och log. :-/
:-/ ..... Och vad har du med det att göra .....
Hurså ? Vad har DU med det att göra ?

Borde väl vara uppenbart vad meningen med det var va ?

Handlar du där utan att kunna ngt så riskerar du komma ut med saker du inte behöver, men butiken vill ha sålt.
Who watches the watchers ?
MadeByMe
Posts: 4
Joined: 2006-12-20 19:20:44

Post by MadeByMe »

var och köpte en fläktkontroll i måndags, om hem, den var helt cp och snubben bakom disken sa att det fanns 4 pins adapter, men det fanns det inte, lämnade tillbaka idag utan problem, och fick tillbaka mina pengar! Bara plus
User avatar
Petro
Posts: 293
Joined: 2002-03-09 0:26:03

Konkurs.

Post by Petro »

Yes, konkurs.
Den som spar, han har...inga vänner kvar.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

@Petro

Verkar som du har stor koll på saker och ting ;) Istället för att gnälla så kan du väl förklara exakt vad det är du vill ha.

Men det är historia nu. Tråkigt att de gått i konkurs
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Petro
Posts: 293
Joined: 2002-03-09 0:26:03

Post by Petro »

Fenix wrote:@Petro

Verkar som du har stor koll på saker och ting ;) Istället för att gnälla så kan du väl förklara exakt vad det är du vill ha.

Men det är historia nu. Tråkigt att de gått i konkurs
Öhh, ursäkta mig men...gnälla?
Åkte förbi igår och såg att de konkat, skriver det här, vad är "gnäll"?
Den som spar, han har...inga vänner kvar.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Petro wrote:Öhh, ursäkta mig men...gnälla?
Åkte förbi igår och såg att de konkat, skriver det här, vad är "gnäll"?
syftar på inlägget från 5/15
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Ser ut som den lever igen:
http://www.microstore.se/page/butikgbg
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Post Reply