Kylning.com

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Kylning.com

Post by Jonas Axman »

Namn:
Kylning.com

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.kylning.com

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Kunniga inom sitt område, priserna är det väll si och så med. Trevlig personal, har för mig att tjejen i kassan va nice också.
iDon't care about your problems.
User avatar
Flip_Chip
Posts: 233
Joined: 2002-03-30 15:51:53
Location: Umeå
Contact:

Post by Flip_Chip »

Ska man handla med dem så kan jag rekomendera att göra det direkt i Sthlm, det fungerade smidigt. Har beställt via nätet en gång, men det jag beställde fanns inte hemma trots att det stod att det var hemma. Deras utbud är annars väldigt intressant för överklockare.
zocord
Posts: 4
Joined: 2002-05-29 21:26:51

Post by zocord »

Tjejen i kassan är riktigt trevlig.
Hade dock samma problem när jag handlade i Sthlm. Det stod på hemsidan att det jag ville ha fanns i lager, men "den trevlig tjejen" sa att produkten jag ville ha hade blivit skickad på postorder samma dag.
Duccemannen
Posts: 2
Joined: 2004-07-02 11:44:59

Post by Duccemannen »

Trevliga och bra att ha å göra med. Kanske inte så där tokbilliga men de har alla de där extra prylarna man behöver ibland...

Jag kan varmt rekommendera dem till nån som vill köpa lite extremare kylprylar.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Handlat där en gång, leveransen gick väl någorlunda snabbt, priserna är väl dock lite höga. Men det får man räkna med med tanke på sortimentet.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Lagersladot som står på webbsidan stämmer inte alltid så man får väll ringa innan man åker in till butiken om man bor i Stockholm, så slipper man bli förbannad.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Har köppt lite allt möjligt där i derast butik. Det har alltid varigt ett trevligt bemötande, priserna är som sagt lite si o så men det är en butik som kan rekomenderas.
TimeWalker
Posts: 2
Joined: 2003-03-27 15:00:29
Location: Stockholm

Post by TimeWalker »

Köpte ett Epox 8RDA+ (nforce2) från kylning.com. Efter ett år och 4 månader (ugenfär) dog moderkortet. Sökte lite på felkoden som moderkortet gav på nätet och fann på nforcershq.com att det fanns några andra som haft problem med läckande kondensatorer. Och mycket riktigt hade det börjat läcka på 4 av kondesatorernas toppar.
Gick med moderkortet till butiken för att reklammera det (detta va i början av maj). Hävade att läckande kondensatorer är ett ursprungsfel och då har man ju 2 års reklammationsrätt enligt svensk lag. Tjejen i kassan ville inte ta emot det då garantitiden (1 år) hade passerat. Hon skulle dock prata med någon i annan i butiken och återkomma. De tog namn och nummer och email. 3 veckor senare hade de fortfarande inte hört av sig, så jag åkte dit igen med moderkortet.
Frågade återigen varför de inte hört av sig och hon sa att de hade haft mycket att göra. Men man tycker ju att de borde kunna fatta ett beslut om hur de ska göra innom 3 veckor. Iaf så tog de emot moderkortet denna gång och tog namn och nummer igen. Väntade och väntade. Månaderna gick, ringde dem och frågade hur det gick, de hade skickat den till leverantören, men de hade ingen status på kortet, så de sa att de skulle ringa nästa dag och sedan ringa mig och berätta hur det går. Självklart ringde ingen. Även fast de uttryckligen LOVADE det i telefonen. Ringde igen nåra veckor senare, samma sak, ingen information och de lovade att ringa upp dagen efter, vilket de inte gjorde även fast jag påpekade att de inte ringde upp senaste gången de lovade att ringa upp.
I Augusti gick jag dit igen personligen och fick prata med en kille som skulle ta tag i det sa han. Efter en vecka tag ringde han och sa att han hade fixxat ett annat moderkort. Gigabyte någonting sa han i telefonen. Ok nice tänkte jag. Åkte in till dem en vecka efteråt för att hämta moderkortet. Möttes av tjejjen i kassan och hon visste inte vilket moderkort det var jag skulle få. Dessutom kunde hon inte få tag på någon annan i butiken då dessa hade gått därifrån utan att ta med sig mobilerna så där stod man och kunde inte hämta ut moderkortet. Hon tog namn och nummer igen och man fick åka hem. Nästa dag ringde dock en snubbe och sa att nu kunde man åka och hämta moderkortet, och denna gång visste tjejjen i kassan vilket moderkort det var. Så efter 3½ månaders väntan fick man ett moderkort, dock inte ens ett Nforce2 som
ursprungsmoderkortet var utan ett Gigabyte K7 Triton (via KT600 Krets). Man undrar ju om de verkligen räknar med att 3½ månad är lagom tid att vara utan ett moderkort. ?!?
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag måste bara säga att jag gillar verkligen att handla hos kylning. Jag fick ett defekt moderkort, så jag gick till deras butik och förklarade vad felet var, då fick jag ett nytt direkt i butiken. Väldigt trevliga är dom dessutom.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
thinkman
Posts: 2
Joined: 2005-10-31 21:32:41

Post by thinkman »

Amatörfirma.

Svarar inte på supportmail om det rör sig om "obekväma" garantiärenden.

Hade ett enkelt fläktfel på mitt Tagan agg.

Inget svar från Kylning.com överhuvudtaget trots upprepade mail och verifikation med Tagan GmbH Germany/UK.

Väldigt osmidiga och oproffsiga.

En typisk kränga prylar butik inlindad i falsk trevlighetsfilt.
User avatar
blizard
Posts: 267
Joined: 2005-03-03 2:30:51

Post by blizard »

thinkman wrote:Amatörfirma.

Svarar inte på supportmail om det rör sig om "obekväma" garantiärenden.

Hade ett enkelt fläktfel på mitt Tagan agg.

Inget svar från Kylning.com överhuvudtaget trots upprepade mail och verifikation med Tagan GmbH Germany/UK.

Väldigt osmidiga och oproffsiga.

En typisk kränga prylar butik inlindad i falsk trevlighetsfilt.
Sjekk prisene for dere kjøper noe her. I dag 4. des. -07 ligger en skt AM2 Athlon64 4600+ på rundt 700-800 kr. Samme CPU koster iflg web butikk 2495 kr. Ta å se på DDR2 minnen, priset ligger langt i fra hva andre web butikker i dag tar for samme produkt. Med andre er nok denne butikk ikke noe å satse på med slike overdrivet høye priser.
Athlon64 X2 4200+, AT8 32X, Club3D X1950XT, Powercolor Theater 550Pro (TV-tuner), Corsair VS 2x1024 MB, Tagan 530 W, Antec SLK3000B, 2x Samsung SATAII 250GB, Logitech Z-5400 (DD, DTS og PCM dekoder: 5.1 system)
Caterham

Post by Caterham »

Handla inte hos kylning.com dom är typ i konkurs just nu.
Caterham

Post by Caterham »

Handla inte hos kylning.com dom är typ i konkurs just nu.
t0rk3l
Posts: 20
Joined: 2007-05-14 18:06:28

Post by t0rk3l »

thinkman wrote:Amatörfirma.

Svarar inte på supportmail om det rör sig om "obekväma" garantiärenden.

Hade ett enkelt fläktfel på mitt Tagan agg.

Inget svar från Kylning.com överhuvudtaget trots upprepade mail och verifikation med Tagan GmbH Germany/UK.

Väldigt osmidiga och oproffsiga.

En typisk kränga prylar butik inlindad i falsk trevlighetsfilt.
Kan bara hålla med. Gick till kylning.com och sa att jag ville bygga en HTPC och att jag behövde en låda där mitt 6800GT fick plats. Den låda de sålde rymde alla mina delar men..LOCKET GICK INTE ATT LÄGGA PÅ då just det kort jag hade nämnt stack upp!!

Nu är även jag ett "obekvämt garantiärende" som de inte vill hantera. Köp fläktar el dyl av kylning.com men ingen dyrare komponent - andra är billigare samt proffsigare - datorbutiken t ex.

Kylning.com - j*kla hästhandlare :[


.
Intel C2 E6600(Noctua90mmQhp) | Gigabajt GA-965P-DS4 | Corsair 2048Mb XMS2-6400 800MHz | Corsair HX620W | HD4890 | 2x250Gb WD Caviar 16MB 7200RPM | Antec Case P180B + Scythe S-FLEX 120mm
Post Reply