Webhallen

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
McAn
Posts: 350
Joined: 2004-12-13 7:25:27
Location: Sötälje
Contact:

Post by McAn »

Xmel wrote:Testade webhallens nya butik i sumpan förra veckan när jag och syrran skulle åka och hämta hennes nya lappy och jag skulle ha min skärm. Jättesmidig butik, lätt att parkera var det också. Den här butiken har samma stuk som den på sveavägen.
Åfan, tack.
Värdefull information :>

Hade fan planerat o åka dit o köpa massa grejer på öppningsdagen för butiken, asbilliga grejer ju, lär dock ha varit fet kö.

Men jag skulle operera ögat den dagen och mina föräldrar ville ej åka dit o köpa grejer åt mig :>
Typ extern hårddisk för 10:- :D

Får ta o prova butiken någon dag, ska eventuellt köpa extern hårddisk i dagar, kanske passar bra att åka dit istället för sveavägen!
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Xmel wrote:Testade webhallens nya butik i sumpan förra veckan när jag och syrran skulle åka och hämta hennes nya lappy och jag skulle ha min skärm. Jättesmidig butik, lätt att parkera var det också. Den här butiken har samma stuk som den på sveavägen.
Sumpan?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
McAn
Posts: 350
Joined: 2004-12-13 7:25:27
Location: Sötälje
Contact:

Post by McAn »

Branstrom wrote:Sumpan?
http://www.webhallen.com/mall.php?site=hamta wrote:Webhallen öppnar butik i Sundbyberg!

Den 1/12:e öppnade vi vår butik i Sundbyberg. I våra fräscha lokaler på Ekensbergsvägen 128 kommer du att kunna köpa allt i vårt sortiment, men den största fördelen får du om du köper TV-apparater och andra stora och tunga varor, tack vare bra parkerings- och lastmöjligheter samt ett mycket större lager.
Sumpan = Sundbyberg.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Har beställt ett spel därifrån. Leveransen tog två dagar och inget annat tjafs.
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Har beställt ett nätagg, grafikkort, kylare m.m.

Gick smidigt och bra =)

Rekomenderas
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
MantoZ
Posts: 2
Joined: 2005-12-31 16:44:52

Post by MantoZ »

Bra har mycket saker ;D
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Har oftast handlat mina spel & hårdvara hos Webhallen. Ända sedan dom låg på kungsholmen. Anledningen har varit bra priser och en mycket trevlig personal som kan sina saker. Sedan har dom vuxit så stora att dom anställer folk som inte kan ett skvatt. Nu senast köpte jag en Zalman fläkt och jag frågar en sån enkel fråga som:
-"Hur lång är garantin?"
-"Vi har 30 dagars öppet köp."
-"Men ni har väl garanti på grejjerna?"
-"Det är upp till tillverkaren."
-"Öööö ok?!?!?"

Killen ser märkbart vilsen ut, och vänder sig till en kollega.
-"Vad har vi för garanti?"

Allvarligt talat, borde inte en så pass stor butik lära butikspersonalen konsumentköplagen?
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Oneway wrote:Har oftast handlat mina spel & hårdvara hos Webhallen. Ända sedan dom låg på kungsholmen. Anledningen har varit bra priser och en mycket trevlig personal som kan sina saker. Sedan har dom vuxit så stora att dom anställer folk som inte kan ett skvatt. Nu senast köpte jag en Zalman fläkt och jag frågar en sån enkel fråga som:
-"Hur lång är garantin?"
-"Vi har 30 dagars öppet köp."
-"Men ni har väl garanti på grejjerna?"
-"Det är upp till tillverkaren."
-"Öööö ok?!?!?"

Killen ser märkbart vilsen ut, och vänder sig till en kollega.
-"Vad har vi för garanti?"

Allvarligt talat, borde inte en så pass stor butik lära butikspersonalen konsumentköplagen?
Butiken behöver inte erbjuda någon garanti. Dock har du ju som vanligt reklamationsrätt på 2år.
#mac.se @ EFnet
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Xmel wrote:
Oneway wrote:Har oftast handlat mina spel & hårdvara hos Webhallen. Ända sedan dom låg på kungsholmen. Anledningen har varit bra priser och en mycket trevlig personal som kan sina saker. Sedan har dom vuxit så stora att dom anställer folk som inte kan ett skvatt. Nu senast köpte jag en Zalman fläkt och jag frågar en sån enkel fråga som:
-"Hur lång är garantin?"
-"Vi har 30 dagars öppet köp."
-"Men ni har väl garanti på grejjerna?"
-"Det är upp till tillverkaren."
-"Öööö ok?!?!?"

Killen ser märkbart vilsen ut, och vänder sig till en kollega.
-"Vad har vi för garanti?"

Allvarligt talat, borde inte en så pass stor butik lära butikspersonalen konsumentköplagen?
Butiken behöver inte erbjuda någon garanti. Dock har du ju som vanligt reklamationsrätt på 2år.

I det här fallet så har Webhallen 1 års garanti. Jag menar att det är dåligt att personalen inte informeras om sånt.
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Oneway wrote:I det här fallet så har Webhallen 1 års garanti. Jag menar att det är dåligt att personalen inte informeras om sånt.
Ja, jag vet. Men du sa att de skulle vara informerade om konsumentköplagen.
#mac.se @ EFnet
Vortex76
Posts: 1
Joined: 2006-02-06 16:11:07

Post by Vortex76 »

Bra hemsida, bra information om de olika varorna och ganska okay priser. Har handlat ganska mycket där och så länge man orkar stå i kö för att hämta grejerna är väl allt frid och fröjd. Ända tills något går sönder vill säga.

Köpte ett moderkort som visade sig vara trasigt från start, så in med kortet till butiken och efter mitt minst givande samtal någonsin gick jag därifrån tomhänt.. bara att vänta alltså! Då problemet verkar vanligt om man söker runt på nätet så tyckte jag det var självklart att det var trasigt så de kunde ge mig ett nytt direkt.. men nej då, det måste kollas först.

Jahapp, flera veckor senare och många mail senare utan svar så gick jag dit och träffade samma person i kassan. Den här gången höll de minsann på att testa kortet enligt honom men returavdelningen hade stängt för dagen så han kunde inte ringa och kolla. Okay, dagen efter ringde jag kundtjänsten men där kunde de inte se något alls angående ärendet, allra minst att de höll på att arbeta med det, så jag antar att killen i butiken drog en stor fet lögn för att bli med mig. Fick dock emailadress till chefen för returavdelningen av kundtjänst så jag hoppas på bättre svar därifrån..

Jag kommer då aldrig mer handla någon kritisk komponent därifrån! :[
User avatar
darrenj
Posts: 363
Joined: 2005-08-10 21:04:25

Post by darrenj »

Bästa pris för Arctic cooling 5 rev 3 för 6800 och 7800GT graffikkort: 159kr absurt billigt!!! Ingen annan butik kommar i samma pris området!!!
Antec 900, Core i7/4ghz, noctua cooler, Gigabyte X58 UD5 ,6gig ddr3 1200mhz dominator, Chieftec 750W, Powercolor HD 4870 1gig PCS+
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Bra butik! Leveranserna är relativt snabba (komplett.se är lite snabbare). Dock blev jag lite orolig för att jag aldrig fick något kollinummer av dem, men samma dag som jag tänkte maila och fråga dem om det, så låg paketet i brevlådan. Slipper man juh köra iväg till posten för att hämta det :). Fast jag beställe visserligen bara 7 fläktar, en nordbryggekylare och 3.5G AS5.

Anyway, trevlig butik.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
kaufman
Posts: 424
Joined: 2005-12-22 14:22:32

Post by kaufman »

Webhallen kan man alltid lita på!
User avatar
licken
Posts: 17
Joined: 2006-04-13 22:12:40
Location: Stockholm, Nynäshamn

Post by licken »

Webhallen blir bara sämre och sämre. Mycket dåliga efter att blivit uppköpta av pixmania. Beställer man varor som inte finns i lager få man vänta 2 månader (finns på centrallager) och det vilken vara det än är.
Jag beställer inte därifrån längre.
Mycket dåliga på sista tiden!
| AMD Opteron 165 [2,70GHz] | DFI Lanparty nF4 Ultra-D | G.Skill 2GBHS 2GB [245MHz 3-3-3-5 1T] | HIS X1900XTX [783/1800] |
| PolarFLO TT @ CPU [40c Full] | DD Maze4 @ GPU [44c Full] | Dual Heatercore [2x120mm Fans] | TT Armor | Tagan 580w Easyconnect |
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

Beställde Oblivion Collectors Edition därifrån; bra pris och snabb leverans.
Support m.m. kan jag inte uttala mig om.
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

.
Last edited by THX 2.1 on 2014-11-17 22:01:24, edited 1 time in total.
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

JBRAA wrote:Men har dom blivit uppköpta av pixmania????
Det säger ju lite om varför de inte är på "topp" längre, om man får döma dom så. Webhallen har väl fått lite "vill bli större än de klarar av" vision/attityd?
Ja, det har dem.

Edit: de verkar dessutom ha smyghöjt sina marginaler lite. Brukar köra Prisjakts Prisfight mellan Webbhallen och t ex Mycom ibland bara för skoj. Och de ligger rätt lika nu för tiden...

Edit 2: Just vid skrivande tillfälle så blev det:
Webhallen.com (47%) 643 | 724 (53%) Mycom
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

.
Last edited by THX 2.1 on 2014-11-17 22:00:51, edited 1 time in total.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Har köpt en 250gb Samsung Spinpoint för 779kr på rea hos dom för några dagar sen. Dom hade den inte på Sveavägen så jag tog mig till Sumpan ist. Gick smärtfritt! Sen har jag köpt ett Logitech Deluxe Internet Keyboard för 119kr, väldigt billigt, då jag hämtar varan och slipper betala frakt! =)

Så än så länge bara plus ifrån min sida till Webhallen.

Men av andra att tycka så ska man inte köpa varor som inte är på lager, då dom tar väldigt lång tid.
Timpetö
Posts: 125
Joined: 2006-03-01 15:09:10
Location: Stockholm
Contact:

Post by Timpetö »

jag köpte ett minneskort till kameran, tog massor av bilder på min syrras födelsedag, så visade sig att minneskortet var defekt. Åkte till webhallen och fick ett tillgodokvitto på det, de erbjöd t.o.m att spara mina bilder på deras dator, de beställde ett nytt minneskort från deras centrallager och det var framme några dagar senare, tyvärr kunde jag inte hämta det då så det avbeställdes, en vecka senare beställde jag ett nytt och efter några dagar kunde jag hämta det. De lade in bilderna(som de hade sparat i en månad) i minneskortet.
Bra support och trevlig personal.
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

En av mina favoritbutiker på nätet, snabba leveranser av de jag köpt. Man kan göra fynd bland lite äldre spelen som är 1 - 2 år gamla tiil ett mycket bra pris. Köpte UT2004 för 79:- + frakt för nån månad sedan
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

.
Last edited by THX 2.1 on 2014-11-17 21:50:55, edited 1 time in total.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

JBRAA wrote:VARNING!! OBS!!

WEBHALLEN tar 4% avgift om du vill ångra ditt köp som du betalat i förskott. Alltså även om de inte ens har skickat varan, eller packat den!!!

Betalar du med bankkort (VISA/MASTERCARD), och du ångrar du dig, så STJÄL WEBHALLEN en procentsats på 4%.

Jag köpte varor för 13.000kr och ångrade mig nästa arbetsdag. Detta kostar mig över 500kr!!!!

Jag är så arg!!!!!!!!!!!

En procentsats är ju sinnessjukt!!! Betalar jag 100kr i förskott och ångrar mig, så kostar det 4kr i "avgift". Nu kostar det FEM HUNDRA JÄVLA KRONOR FÖR SAMMA JOBB!!!!

WEBHALLEN VD HÖR AV DIG TILL MIG OCH MOTIVERA DETTA DJÄVULSKAP!!!!! Ska ni ha 4kr eller 500kr för flytta in mina pengar på mitt konto??? Jag är mycket besviken på er.


Jag frågade webhallen på tele om det andra datorbutiker har samma dåliga avtala med sin bank, med han "visste inte". Nån som vet?
Du får väll kontakta Webhallen själv.
#mac.se @ EFnet
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

.
Last edited by THX 2.1 on 2014-11-17 21:51:40, edited 1 time in total.
Post Reply