inWarehouse

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

inWarehouse

Post by Jonas Axman »

Namn:
inWarehouse

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.inwarehouse.se

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Bra ÅF-priser på Macar, annars är dom ganska dyra. Trevlig support och säljare. Leveranstiden är dock ett minus, tar en extra dag eftersom att de bara skickar som företagspaket...
iDon't care about your problems.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Bra support har jag aldrig råkat ur för hor dem. Min uppfattning är snarare att när köpet väl är avslutat finns kunden inte längre för inWarehouse.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
MBS
Posts: 20
Joined: 2004-07-03 14:06:41

Post by MBS »

Har alltid fått varorna dagen efter eftersom de skickar som företagspaket.
(Bara ta med kollinummer till posten)
Billig frakt, 69+moms vid direktbetalning.
Inte de billigaste, ofta dyrare än Dustin.
Dock verkar kundservicen brista.
nilst2000
Posts: 1
Joined: 2004-08-08 2:24:16

Nöjd

Post by nilst2000 »

Jag är en mycket nöjd datornörd som tycker att de sköter sig mycket bra. Bra service, snabba leveranser och trevliga säljare. Mitt favoritställe.
User avatar
Whargo
Posts: 102
Joined: 2005-01-01 20:36:31

Post by Whargo »

Beställde grafikkort, högtalare och nätagg där då dom var billigast av alla på dessa, nätagget var minst 200kr billigare än på alla andra ställen och även dom andra sakerna var 100-200kr billigare än hos andra!

Tyvärr var det tillverkningsfel på högtalarna så jag fick skicka tillbaka dom, behövde ej betala frakt eller nått. Fick pengarna tillbaka och sen var det en vänlig tjej som jag prata med på telefon som fixa så jag slapp frakt då jag ville beställa ett par andra istället!

Mycket trevlig support personal, dock var det härifrån det dröjde längst att få paket, 8 dagar och det konstiga var att det dröjde 4 dagar för dom att en skicka iväg paketet.
Aspire X-dreamer II |Antec Truepower Trueblue 480W|MSI K8N NEO 4|AMD 64 3200+ s939|1GB Corsair XMS4400C25 PC4400 550Mhz CL2,5|Leadtek PX6600 GT|Maxtor 200GB SATA|Zalman 7000 CU LED|NEC ND 3520A|Razer Diamondback|Iiyama 17" TFT 10ms| Hercules XPS 2.100|
User avatar
SparriS
Posts: 279
Joined: 2005-02-09 17:02:29
Location: Sverige

Post by SparriS »

Det kan ju även hända så att de sätter företagen i första hand, och därför tar längre tid till privatpersoner.
Screw you guys, i'm going home.
I am 70% addicted to Counterstrike. What about you?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Lundh wrote:Bra support har jag aldrig råkat ur för hor dem.
Freudian slip? :)

Men jag är böjd att hålla med.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
reggaelover
Posts: 243
Joined: 2005-02-13 23:45:15
Location: Enköping
Contact:

Post by reggaelover »

Jag har köpt mycket därifrån och är väl rätt nöjd.
Inga problem vad jag har märkt.
Som är dock dyra på vissa saker men också billiga på de andra.
[Antec Sonata Piano 380W][P4 HT 3.2GHZ@3.6GHZ][Abit AA8 DURAMAX][2x512 Kingston 533MHZ@602MHZ][MSI GeForce 6600 PCIe 256MB 1000MHZ@1300MHZ][Samsung DVD+-RW][Maxtor 200GB][Maxtor 250GB USB 2.0]
Oktan
Posts: 5
Joined: 2005-04-29 13:22:39

Post by Oktan »

Standard för inköp till firman.
I de flesta fall mycket kunniga, om inte så finns det alltid någon som vet eller kan. Priserna är okej, men vi prioriterar leveranstid med funktion.

Har köpt någon små grej någon gång privat och det har fungerat, men inget jag rekommenderar.
OBS! Detta var på den tiden då Inwarehouse Home inte fanns. Dem har jag ingen anning om.
User avatar
Xomilpa
Posts: 91
Joined: 2006-06-02 16:37:34

Post by Xomilpa »

Jag har det senaste halvåret handlat flera gånger hos inWarehouse.
Det har blivit så eftersom de har ett bra sortiment, hyfsade, eller mycket bra leveranstider. Priserna ligger väl ganska bra till, inte de allra billigaste, men det tar jag gärna. Dom har bättre priser än butikerna som ligger i Kista och Barkarby.
Nu hör det till saken att jag bor så nära Solna att jag hämtar leveranserna där. Ingen väntan där inte. Betalning när jag har grejen i handen.
kklasen
Posts: 2
Joined: 2007-02-05 0:17:51

Post by kklasen »

Har köpt saker på inWarehouse flera gånger den närmaste tiden. Bra priser och bra service. Fraktpriset är underbart... ange rabattkod fritt07 och det är gratis vid internetbetalning.
slutajiddra
Posts: 2
Joined: 2008-02-02 16:59:18

Under flera år nöjd InWarehouse-kund. nu: Sluthandlat!

Post by slutajiddra »

Jag har under åren handlat hos InWarehouse. Har även rekommenderat dem får många i min bekantskapskrets. Det är inte bara mig personligen som de mister som kund alltså...

10 dec Beställning av dator för 20000:-
12 dec Trasig vid leverans
13 dec Returfraktsedel skickad. Ger dem beröm över ärendets överskådlighet genom ”mitt konto” på deras hemsida.
14 dec Fraktsedel kommer och dator går i retur
19 dec Dator tillbaka hos InWarehouse.
2 jan Godset kontrollerat. Skickas till HP för kontroll.
17 jan Skickar förfrågan om HP lämnat besked eller ej. Får löfte om telefonsamtal från kundtjänst nästkommande dag.
22 jan Då kundtjänst uteblir med sin påringning tar jag kontakt på nytt. Får nu till svar att ärendet avslutas och ersättningsprodukt skall skickas.
30 jan Kontaktar kundtjänst för att få paketets kolli-ID. Får till svar att paketet är framme hos postombud sedan 25 jan. Detta ombud låg bara drygt 76 mil från min bostad.

Enda ursäkt jag fått är att de beklagar dröjsmålet. Vilken givmild kompensation.

Ursäkta att detta blev sista inköpet hos InWarehouse!
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Under flera år nöjd InWarehouse-kund. nu: Sluthandlat!

Post by übermensch »

Hade de skrivit fel adress eller vad var anledningen till att det kom fel?
In cars several processors are connected by a bus
slutajiddra
Posts: 2
Joined: 2008-02-02 16:59:18

Fel utlämningsställe

Post by slutajiddra »

Jag har inte fått svar på vad som hänt. Vet bara att InWarehouse kontaktat Posten för vidareleverans. Har inte fått ett kollinr på det paketet. Är det samma ID som tidigare så står den fortfarande kvar på fel ställe.
Raggarn
Posts: 2
Joined: 2008-04-03 2:09:14
Contact:

Post by Raggarn »

har försökt handla min nya speldator på Inwarehouse sedan den 29e december 2007.

Men när ram-minnen, grafikkort och fläktar sporadiskt försvinner från min order tröttnar man ganska fort. har varit på deras utlämmningslager i Solna 3 gånger nu i vinter, dock utan att få en komplett dator. lagerpersonalen ursäktar sig med att de har skickat saker i retur eftersom jag inte har hämtat ut grejerna.

till saken hör att ingen från Inwarehouse har ringt/smsat och sagt att ordern har landat.

när jag till slut har gått ner med en enorm ilska till butiken och frågat vad i helvete de håller på med och var FAN e mina pengar.,., då får jag svaret att det *har säkert blivit ett missförstånd*, yeah right säger jag och ber att få alla mina pengar tillbaka, insatta på VISAkortet direkt.
då säger den stackars personen i kassan ( som för övrigt inte vet ett skit om datorer) att du får prata med kundtjänst om det.,. LOL

inwarehouse e skyldig mig 14.000. sen den 29 december 2007.
har väntat en vecka på pengarna från kundtjänst.
ZOMFG, jag är ägd! och kommer aldrig sätta min fot på denna skitbutik .

nä, tacka vet jag webhallen
Post Reply