Datorgallerian

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Datorgallerian

Post by Jonas Axman »

Namn:
Datorgallerian

Beskrivning:
Butik samt nätbutik

Övrigt:


Adress:
http://www.datorgallerian.com/

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
blizard
Posts: 267
Joined: 2005-03-03 2:30:51

Post by blizard »

Personalen virker svært tilmøtesgående og kan sine saker. Fikk hjelp med å bestille en Asus K8N4-E Deluxe og Athlon64 3400+ (socket 754). Betalte kontant i butikken (tirsdag den 3. mai)) og skal hente ut varene på mandag. Få se om det hele går uten noen større problemer.

For tilfellet slipper en frakt, men må regne med avgift dersom en betaler via postforskott. (Se webben for aktuall info om betalning og frakt.)

Det positive er at personalen virke ta service seriøst og både svarer pr telefon og nettet. :D

Nettsidene kan være lite tunge å søke i. For eksempel bruker de "storage" som samle mappe for alt som har med DVD, CD, USB og harddisker å gjøre. Det blir mye klikkende for å finne frem produkter. Bruk søk funksjonen når du vet hva varen heter.

Kan anbefalle butikken pga service, men avvakter i forhold til at jeg får mine saker på mandag.

________
Fikk moderkortet på mandag den 9. mai. :)

Det merklige er at moderkortet står som "best." på websiden, men prosessoren står som "67 st" på lager. Hadde derfor regnet med å få begge samtidig, ettersom personalen kunne se at det lå inne et moderkort fra en leverandørene.

Forventer å få prosessoren nå på tirsdag.

Fikk prosessoren en dag senere enn tenkt.

I det store hele er jeg fornøyd, men det kunne vært lite smidigere med oppdatering på nettet (konto når en handler), slik at en vet når ting kommer.
Kan ikke teste varene for om ca 3 måneder da jeg sparer opp og kjøper det jeg kan. ;(
äpplet
Posts: 1
Joined: 2004-11-08 18:50:48
Location: nära Jönköping

helt ok sida

Post by äpplet »

Har kollat priser ett tag och jämfört en hel del hemsidor och denna var mest passande, delvis därför det är frakt fritt hela agusti 2005, och därför de säljer många billiga produkter som passar mitt budget köp.
Klart så har de även dyrare prlylar till bra priser.

Har frågat en del om moderkort, datorlådor och fläcktar och jag har fått bra svar på allt.

kommer snart beställa en dator i delar för 4000kr, om jag blir missnöjd så skiver jag det längre fram.
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Bra support och relativt bra priser. Synd bara att sidan är extremt ful, oproffsig och svårnavigerad...
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
Machiavelli
Posts: 44
Joined: 2004-10-03 12:57:11
Location: Göteborg

Post by Machiavelli »

Beställde nyss en bildskärm därifrån och jag återkommer med en kommentar angående leverans tid osv.
User avatar
Machiavelli
Posts: 44
Joined: 2004-10-03 12:57:11
Location: Göteborg

Post by Machiavelli »

Jag har ju ännu inte fått min bildskärm så jag valde att avbeställa den och köpa en annan.

Leveranstiden fungerade asså inte för mig. Rekommenderas ej!
User avatar
wazza
Posts: 41
Joined: 2002-10-23 18:22:45
Location: Lost Orfero
Contact:

Post by wazza »

Sämsta företaget som finns!
Hänvisar till denna tråden på www.minhembio.com
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... 0&p=923709&
User avatar
blizard
Posts: 267
Joined: 2005-03-03 2:30:51

Finansiell kris på datorgallerian

Post by blizard »

Cirkulärbrev från Datorgallerian till kunder

Datum: 06-02-21




Till samtliga kunder , pågrund av finansiell kris så stoppas alla utbetalningar och leveranser ifrån Datorgallerian och dess leverantörer ifrån dagens datum (2006-02-21).

Vi har redan tagit återgärder, som att flytta ifrån butiken, stänga av webshopen och all marknadsföring är avslutad. Största anledningen till det inträffade är felaktig marknadsföring på samt fraktkostnader.

Samtliga kunder ombes kontakta mig per mail för vidare diskussion om lösning, mail adressen som ni ska använda är info@datorgallerian.com då telefonen och faxnr upphört iochmed flytten ifrån lokalen, alla mail kommer att besvaras inom 24h.

Mvh Edin Turcinhodzic
Fra hovedsiden på http://www.datorgallerian.com/ i dag den 22. feb. kl. 01:18.
Athlon64 X2 4200+, AT8 32X, Club3D X1950XT, Powercolor Theater 550Pro (TV-tuner), Corsair VS 2x1024 MB, Tagan 530 W, Antec SLK3000B, 2x Samsung SATAII 250GB, Logitech Z-5400 (DD, DTS og PCM dekoder: 5.1 system)
Post Reply