Frågor ang. Acer bärbar

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
pleak
Posts: 180
Joined: 2003-06-01 12:51:26
Contact:

Frågor ang. Acer bärbar

Post by pleak »

har lite funderingar på att köpa en Sådan bärbar dator. det är en acer ferrari me en massa gojja på.
är ute efter en precis sådan bärbar dator, men är det verkligen "Acer" som gör dessa ferrari "orginal" eller något annat företag?
visst jag vet att de låter dumt men jag behöver typ en massa råd, förslag o pris-idéer innan jag ger mig in på tanken att köpa just den där.

typ som andra leverantörer som ger samma produkt till lägre pris osv.
att sidan där är nå danskt lr dylikt besvärar mig inte.

alla olika slags råd tack!
User avatar
Detonater
Posts: 230
Joined: 2005-01-07 22:55:15

Post by Detonater »

har ingen aning om dansk= svensk prisskildnad, men datorbutiken har en för 16000 kr
"Veni, Vedi, Vici"
"I Came, I Saw, I Conquered"
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

Jag äger faktiskt den här underbara maskinen och från första dagen är jag helnöjd. Fantastisk bild, oerhört skönt tangentbord, snygg mus medföljer, mm.

Men klart finns det något som jag är lite besviken på också bla den medföljande programvaran. Norton Antivirus, PowerDVD är väl typ det ända. Och att den kommer med FAt32, detta är ju dock en baggis, antingen kovertera eller formatera, men för användare som jobbar med större filer än 4gb stöter ju på problem och kanske inte vet hur man ska lösa det.
Och hårddisken är klart en tumme ner, man köper en Ferrari och får en 4200rpm:are. Lite kasst men det flyter på över mina förväntningar.

Annars rekommenderar jag detta köp. Har dessutom kört Half Life 2 i riktigt skaplig upplösning och det flyter på riktigt bra. =)
pleak
Posts: 180
Joined: 2003-06-01 12:51:26
Contact:

Post by pleak »

hohohoh.. de låter ju lovande :).. får nog ta o försöka investera en större hdd lr nå senare då om ja införskaffar mig en sådan :)... men är priset helt skapligt eller bland drogernas avfart, dvs. svindyrt?
Post Reply