Uppgradering

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Uppgradering

Post by meminus »

AMD is the shit och har alltid fungerat, INTEL har aldrig fungerat. Så inget snack om att jag ska köra Intel tack.

Hursomhelst. Funderingarna ligger kring om man ska köpa ett AM2 moderkort och köpa en matchande prolle till detta, ex. 6400+.

Eller om man ska vara lite framtid och köpa ett AM2+ moderkort med de nya Phenom prollarna. Dyrare och troligtvis inte lika testade...

Själv resonerar jag över AM2 och 6400+. Det har varit med i leken ett tag och de hinner "dö" lagom till Phenom och AM2+ är inkört.

Låter vettigt?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Wilderness
Posts: 491
Joined: 2005-12-21 10:58:47

Post by Wilderness »

varför inte köra på en Phenom nu?
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Re: Uppgradering

Post by meminus »

mnus wrote:Själv resonerar jag över AM2 och 6400+. Det har varit med i leken ett tag och de hinner "dö" lagom till Phenom och AM2+ är inkört.
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Så istället för Intel och nya AMD så vill du alltså köpa sämre grejer? Helt logiskt.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

6400+ är bättre än min 4400+ som jag har nu dessutom så lider tydligen Phenom av lite stabilitet/prestanda problem. Min 4400+ kommer hoppa in i min HTPC och jag behöver därmed ny till "speldatorn". 4400+ räcker mycket väl för det jag spelar och håller på med i dagens läge. Därför ser jag att jag inte behöver en sjuk Phenom för 1000-lappen extra för vad en 6400+ skulle kosta, då jag inte behöver mer. Summa summarum så har jag redan bestämt mig för en 6400+ av ovanstående anledning.

Må ej vara logiskt mer än för mig.

Allt är bestämt och beställt så diskussionen är nerlagd...typ
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Post Reply