Bärbar, max 7000 kr (vänta till efter jul?)

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
kausti
Posts: 21
Joined: 2006-03-09 13:50:07
Contact:

Bärbar, max 7000 kr (vänta till efter jul?)

Post by kausti »

Jag kommer eventuellt att sticka till Irland om 2 veckor. Får besked på fredag. Om jag nu gör detta så kommer jag behöva ha med mig en laptop (inte en Acer!!!). Det är inget monster som behövs, utan följande är kraven:

Budget: 7000 kr
Användas till: Spela poker, koda PHP, surfa, kolla film
Annat: Det ska _inte_ vara en äcklig Acer-dator

Men hur ska man göra? Ska man vänta tills mellandagsrean med att köpa datorn? Jag kan eventuellt låna lillebrors dator fram tills dess om det skulle behövas.
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Bärbar, max 7000 kr (vänta till efter jul?)

Post by walliski »

Om du klarar dig utan att köpa ny, skulle jag om jag varit i din situation chansat på att hitta något bra under rean...
Här var det tomt...
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Bärbar, max 7000 kr (vänta till efter jul?)

Post by Raspberry »

walliski wrote:Om du klarar dig utan att köpa ny, skulle jag om jag varit i din situation chansat på att hitta något bra under rean...
Håller med.
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
andreasekman
Posts: 14
Joined: 2008-04-08 17:22:06

Re: Bärbar, max 7000 kr (vänta till efter jul?)

Post by andreasekman »

Köp datorn du är sugen på nu, när mellandagsrean kommer kollar du upp din modell och ser om dom sänkt priset. Enligt lag måste dem betala tillbaka mellanskillnad inom 30 dagar från ditt köp så då har du chansen att få tillbaka pengar. Å andra sidan är de lite gamble om dem nu inte skulle sänka just din modell ;)
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Bärbar, max 7000 kr (vänta till efter jul?)

Post by walliski »

andreasekman wrote:Köp datorn du är sugen på nu, när mellandagsrean kommer kollar du upp din modell och ser om dom sänkt priset. Enligt lag måste dem betala tillbaka mellanskillnad inom 30 dagar från ditt köp så då har du chansen att få tillbaka pengar. Å andra sidan är de lite gamble om dem nu inte skulle sänka just din modell ;)
Källa? Gäller detta även i Finland?
Här var det tomt...
Post Reply