Skäggtrimmer sökes

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Skäggtrimmer sökes

Post by patrik åkerhage »

Inte för att jag har skäggväxt "ala Al quida" direkt, men lite fjun här och där kan jag stoltsera med. Jag hatar att vara nyrakad (med hyvel) då jag helt plötsligt ser ut som en 12årig skolflicka. Brukar se okay ut efter någon/några dagars sparande, men sen efter 1.5-2 veckor ser det för jävligt ut. Så finns det någon bra trimmer som kan fungera då jag vill raka till en 2-3 dagars stubb bara, så jag slipper den här skolflickelooken i framtiden.
Har kollat lite på:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=128749
Kan detta vara något? 1.5mm, vet inte riktigt hur mycket det är i skäggväxt...men känns lite mycket ändå, kan tro att 1mm hade varit mer lagom. TIPS TACK!
/ MoXX
Gefagahaga
Posts: 166
Joined: 2007-12-21 10:43:17

Re: Skäggtrimmer sökes

Post by Gefagahaga »

Vet tyvärr inte vilken trimmer som e bra men jag själv kör hårtrimmer utan kam/distans om jag inte vill raka mig, blir en riktigt bra längd, jämn och fin stubb.
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Re: Skäggtrimmer sökes

Post by patrik åkerhage »

Såg att philips släpper 2 nya modeller nu.
QT4050
QT4090
Dock har inte 4090 kommit ut än, men kan ju helt klart vara värt att vänta in!
/ MoXX
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Re: Skäggtrimmer sökes

Post by mkk »

Jag körde ett tag med en betydligt billigare Philips skäggtrimmer från ClasOhlson och den var bra, förutom att plastdelen som höll distansen var bräcklig så att inom ett år så föll den i bitar. Nog inget problem på de dyrare modellerna, samt att det kanske går att beställa nya distansdelar till dem.

Annars fungerar hårklippare också till skägg, fast kanske inte till just millimeterstubb. En fördel med hårklippare är att de brukar ha snedställda skärblad som gör stråna mjukare i toppen. Det blir inte lika taggigt för motparten som med trimmers som skär av stråna med rak vinkel. Ifall du nu skulle vara lite halvt intresserad av att skaffa hårklippare också.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply