Köpa enkel server med förinstallerat Windows?

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Rom Raptor
Posts: 621
Joined: 2002-11-13 18:13:15
Location: Stockholm
Contact:

Köpa enkel server med förinstallerat Windows?

Post by Rom Raptor »

Skulle vilja köpa en enklare server (i stil med HP ProLiant Microserver) med Windows SBS 2011 Essentials förinstallerat (antingen webbutik eller Stockholm). Några tips på vart jag ska vända mig?
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Re: Köpa enkel server med förinstallerat Windows?

Post by xianze »

Rom Raptor wrote:Skulle vilja köpa en enklare server (i stil med HP ProLiant Microserver) med Windows SBS 2011 Essentials förinstallerat (antingen webbutik eller Stockholm). Några tips på vart jag ska vända mig?
Borde fungera med ex. Dustin även om priserna där kan vara något dyrare. Misco kanske?
Dock kan du få ner priset ordentligt på en SBS Licens om du letar efter någon som är "anpassad" till en viss dator, ex "SBS 2011 for IBM Servers" eller liknande.

För en förinstallerad SBS 2011 är helt okonfigurerad utan bara "installationsstart" där du först möts av konfigureringen. Mao... "kopieringen" av filer från DVD-Disk som installationen är kan man mycket väl göra själv, och då får du kanske lite fler val när du kollar på servrar/licenser ?
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
Post Reply