Intervju med Humus

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
milohenke
Hedersbit
Posts: 1004
Joined: 2003-12-02 20:00:19

Intervju med Humus

Post by milohenke »

Image
Det finns en hel del personer runt om i datorbranschen som inlett sin karriär med att knåpa ihop små program hemma framför datorn. Det som från början var en hobby skulle visa sig leda till ett framgångsrikt heltidsyrke.

En av dessa är ”Humus” som är välkänd för att skapa demon som får etablerade spelutvecklare att lyfta på hatten. Vi på 64bits tillhör beundrarskaran, något som gjorde att vi beslutade oss för att ta reda på mer om personen bakom nicket. Vi fann den 26-årige svensken Emil Persson.
Var inte rädd för att använda communityn som språngbräda. Hade jag inte postat mina demon i forumen på rage3d så kanske det fortfarande hade varit en liten hobby vid sidan av. Men genom feedback, såväl beröm som kritik, så kunde jag utvecklas och göra framsteg.
Ni hittar hela artikeln bakom denna länk, eller genom att klicka på bilden ovan.
"Ibland tycker jag och då tycker jag om"
User avatar
Exige
Posts: 248
Joined: 2004-11-30 11:11:32
Location: Skövde

Post by Exige »

Väldigt intressant intervju!

Måste säga att jag känner igen mig lite :) Har också bla. gjort en 3D kub i wireframe på min TI-84+, fast den är dålig. (Går bara att rotera i sidled, vet inte om jag har gjort rätt heller.)

Min första dator var också en Pentium II 300MHz med 64MB ram. :)
Inte helt min utan mer familjens, men då jag är ensamt barn var det i princip bara jag som anävnde den :P.

Nu befinner jag mig i tiden då jag ska böra läsa programmering (åk 2 i gymnasiet) till hösten. Att läsa den här intervjuven gör mig ännu mer motivierad.
“../ But it is hard to stay mad when there is so much beauty in the world. /..”
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Intressant intervju och bra ihopskrivet!
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Väldigt intressant intervju :)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Har varit bekant med hans demos ett antal år och det var ju trevligt att han fick ett jobb på ATI till slut. :)
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Intressant, välskriven och gemytlig intervju. Bra jobbat! :-)
Locked