Ny omröstning

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Ny omröstning

Post by elvenman »

Få kan ha missat att det var val igår, men vi vill göra en uppföljning på hur ni besökare röstade. Har du någon speciell anledning till varför du röstade på ett visst parti? Håller du kvar på det parti du röstade på sist, eller har du gjort ett partibyte detta val? Vinnande av valstriden blev det borgeliga blocket och därmed blir det en ny regering inom kort. Valdeltagandet var i år drygt 80 %, vilket är något högre än föregående val (2002).

Föregående omröstning handlade om vårat forum här på 64bits. Det visade sig att en knapp majoritet inte var registrerade användare på forumet. Antalet röster uppgick till 794 stycken.

Valresultatet kan du kika på hos valmyndighetens hemsida. Där finns både riksdag, landsting och kommunal upphackat ner till distriktsnivå.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Räknas skolvalet?

(Röstade M där)
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Synd att inte piratpartiet fanns att välja på, skulle vara intressant att se hur många av 64bittarna som röstade pirat...
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jag röstade på Socialdemokraterna, dels för att det verkade någorlunda vettiga men mest för att Moderaterna / Höger Alliansen / Blåa skulle vinna.
Tråkigt nog har Socialdemokraterna Thomas Bodström och Mona Sahlin i sitt parti. Vilket gjorde det jävligt tråkigt att rösta på Socialdemokraterna. :(

Annars hade velat att rösta på Miljöpariet (för miljöns skull) eller Piratpartiet (för att de är för personlig integretet, och mot mjukvaru patent).
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Marcus.Wallen wrote:Räknas skolvalet?
Nej, "Jag får inte rösta" är där för alla som var omyndiga den 17 September.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Röstade självklart på Vänsterpartiet rakt igenom.
Ska bli intressant att se vad Ohly gör nu.
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Eneriz wrote:Röstade självklart på Vänsterpartiet rakt igenom.
Ska bli intressant att se vad Ohly gör nu.
Nu blir han en frisk fläkt i politiken och gör såhär.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
mezzox
Posts: 3
Joined: 2004-07-27 17:52:17
Location: Fjollholm
Contact:

Datapartiet.

Post by mezzox »

Såklart röstades det på Datapartiet. Och så klart vann dom inte heller. Så nu får jag inte bestämma som jag hade önskas. Partiprogram och information finns på:

http://www.norraberget.se/datapartiet.htm

=)
-----------------------
i486, dx2 66mhz, 8mb ram och en hårddisk...
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Re: Datapartiet.

Post by _JesteR_ »

mezzox wrote:Såklart röstades det på Datapartiet. Och så klart vann dom inte heller. Så nu får jag inte bestämma som jag hade önskas. Partiprogram och information finns på:

http://www.norraberget.se/datapartiet.htm

=)
ASG ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Erik Blomqvist wrote:
Eneriz wrote:Röstade självklart på Vänsterpartiet rakt igenom.
Ska bli intressant att se vad Ohly gör nu.
Nu blir han en frisk fläkt i politiken och gör såhär.
Japp, helt rätt! Hade dock hellre sett honom sätta ett ben i halsen på den borgarn. ;)
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
Kallekorv

Re: Ny omröstning

Post by Kallekorv »

elvenman wrote:Få kan ha missat att det var val igår, men vi vill göra en uppföljning på hur ni besökare röstade. Har du någon speciell anledning till varför du röstade på ett visst parti? Håller du kvar på det parti du röstade på sist, eller har du gjort ett partibyte detta val? Vinnande av valstriden blev det borgeliga blocket och därmed blir det en ny regering inom kort. Valdeltagandet var i år drygt 80 %, vilket är något högre än föregående val (2002).

Föregående omröstning handlade om vårat forum här på 64bits. Det visade sig att en knapp majoritet inte var registrerade användare på forumet. Antalet röster uppgick till 794 stycken.

Valresultatet kan du kika på hos valmyndighetens hemsida. Där finns både riksdag, landsting och kommunal upphackat ner till distriktsnivå.
Jag röstade naturligtvis på Sverigedemokraterna.
Locked