Vet inte riktigt vad man skall säga om telefonen. Köpte den hel spontant och vet egentligen ingenting alls om den. I jämförelse med min 2,5 år gamla Desire är jag ungefärligt nöjd med den nya Lumia 920:an. Mycket är antagligen bara vanesak efter flera år med olika versioner av Android. Också storleken på telefonen är lite väl stor tycker jag, men det kanske man också vänjer sig vid.
I övrigt finns det några konstigheter med den. Facebook appen är riktigt konstig, doesn't make any sense at all tycker jag. Hur notifikationer länkas osv. Youtube "appen" var en besvikelse också. Laddade ner den från Store, och visade sig endast vara ett bokmärke som länkar till m.youtube.com.
Vad jag förstår så är även alla ljud på samma volym. DVS. du kan inte ställa in ljudet på musiken utan att ändra på ringsignalens ljud. Om någon kunde påpeka om detta stämmer eller ej vore jag glad

Positivt dock är kameran, som verkligen i mitt tycke ger bra bilder även i dåligt ljus. Även skärmen i överlag som är otroligt klar, och ljusstyrkan regleras helt okej automatiskt. Import av t.ex. Google Kalender och kontakter fungerade även bra. Gmail och Exchange email verkar fungera bra. Hittills har jag dock inte prövat lägga in något imap/pop3 konto.
Nog schabblat om massa saker man lätt kan googla sig fram till. Finns det någon som från förr har haf en Windows Phone 7.x, som kan komma med tips? Alternativt andra (lyckliga?) personer som skaffat Lumia 920:an och har tips på t.ex. appar?
Och för att ytterligare ge nåt att diskutera: Tror ni att Lumia 920 har en chans mot de andra telefonerna som finns i dagens läge, t.ex. iPhone och Galaxy s3..? Kommer den att hålla länge, eller blir den "gammal" snart?