iPod touch

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

iPod touch

Post by -SE- »

Några kommentarer? Jag tror nog det blir en sån för min del. Har skjutit inköpet av musikspelare framför mig i flera år nu. Så får den bra kritik så lär det bli en sån.

Lite måste-ha-grej måste man ju erkänna =)

Ska ju släppas en helt bunt nya musikspelare från Apple för den delen också.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

Jag har redan beställt en 16GB Touch och en iPhone är på ingång.
Get out of here you fuckin flies!
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Blir det nån recension sen då? =)
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Image
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Haha, jag har inte en enda jävla DRM-skyddad fil på min iPod, vad är problemet?
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

DRM? Var det nåt kopieringsskydd i WMA eller har jag fårt allt om bakfoten?
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

-SE- wrote:DRM? Var det nåt kopieringsskydd i WMA eller har jag fårt allt om bakfoten?
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_management

Lång länk till google
Här var det tomt...
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

-SE- wrote:DRM? Var det nåt kopieringsskydd i WMA eller har jag fårt allt om bakfoten?
DRM finns inte bara i WMA, det finns i WMV. Det finns även i iTunes. Det finns även i iPod, och Zune, etc.

DRM är ondska.

http://www.drm.info/fsfe/why
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

Jag har en jävla massa DRM-skyddad musik men det skiiiiiiter jag i för att den går att spela på datorn och på iPoden, I'm a happy camper...
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Moonsky wrote:DRM är ondska.
Men så köp ingen kopieringsskyddad musik då.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
kaufman
Posts: 424
Joined: 2005-12-22 14:22:32

Post by kaufman »

nem wrote:
Moonsky wrote:DRM är ondska.
Men så köp ingen kopieringsskyddad musik då.
Nej, ladda ner så slipper man DRM
Har aldrig hört talas om det tills nu.
[Samsung 24" LCD Syncmaster 244T] - [MSI G31M-F, 1333FSB, m-ATX, GbLAN] - [Core 2 Duo E6750 / 2.66 GHz] - [Sapphire HD 3850 512MB GDDR3] - [2x TwinMOS DDR2 Twister PC6400 1024MB] - [Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2] - [Seagate 80GB IDE]
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

mr b0m wrote:Jag har en jävla massa DRM-skyddad musik men det skiiiiiiter jag i för att den går att spela på datorn och på iPoden, I'm a happy camper...
Snacka om korkad. Sen när du ska köpa en ny media-spelare, då måste du köpa en iPod, även fast det kanske finns andra som är mycket bättre, som du hellre skulle vilja ha. Köper du en annan, så måste du köpa all din musik igen. Snacka om puckat.
nem wrote:
Moonsky wrote:DRM är ondska.
Men så köp ingen kopieringsskyddad musik då.
Jag gör det inte. Men jag tycker synd om alla korkade människor som gör det, och inte vet bättre. Alla som köper DRM-cripplad musik, vet inte att den är DRM-cripplad.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Moonsky wrote:Jag gör det inte. Men jag tycker synd om alla korkade människor som gör det, och inte vet bättre. Alla som köper DRM-cripplad musik, vet inte att den är DRM-cripplad.
Det som inte vet om det tycker nog inte att det är så farligt. De köper det "as-is".
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

Moonsky wrote:
mr b0m wrote:Jag har en jävla massa DRM-skyddad musik men det skiiiiiiter jag i för att den går att spela på datorn och på iPoden, I'm a happy camper...
Snacka om korkad. Sen när du ska köpa en ny media-spelare, då måste du köpa en iPod, även fast det kanske finns andra som är mycket bättre, som du hellre skulle vilja ha. Köper du en annan, så måste du köpa all din musik igen. Snacka om puckat.
nem wrote:
Moonsky wrote:DRM är ondska.
Men så köp ingen kopieringsskyddad musik då.
Jag gör det inte. Men jag tycker synd om alla korkade människor som gör det, och inte vet bättre. Alla som köper DRM-cripplad musik, vet inte att den är DRM-cripplad.
Oooh, personliga påhopp, classy. Ja, jag får väl köpa en ny iPod när den tiden kommer, men jag har något som kallas för fast arbete så jag blir inte ruinerad av att köpa en iPod.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Moonsky wrote:
mr b0m wrote:Jag har en jävla massa DRM-skyddad musik men det skiiiiiiter jag i för att den går att spela på datorn och på iPoden, I'm a happy camper...
Snacka om korkad. Sen när du ska köpa en ny media-spelare, då måste du köpa en iPod, även fast det kanske finns andra som är mycket bättre, som du hellre skulle vilja ha. Köper du en annan, så måste du köpa all din musik igen. Snacka om puckat.
nem wrote:
Moonsky wrote:DRM är ondska.
Men så köp ingen kopieringsskyddad musik då.
Jag gör det inte. Men jag tycker synd om alla korkade människor som gör det, och inte vet bättre. Alla som köper DRM-cripplad musik, vet inte att den är DRM-cripplad.
Nu vill jag att du slutar att spamma ner varenda tråd som råkar innehålla saker som inte du gillar. Tillför endast något givande istället för ditt eviga tjat om saker som du inte råkar gilla. Begrips?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

elvenman wrote:Nu vill jag att du slutar att spamma ner varenda tråd som råkar innehålla saker som inte du gillar. Tillför endast något givande istället för ditt eviga tjat om saker som du inte råkar gilla. Begrips?
Ja, mamma. :(
User avatar
Aver
Posts: 66
Joined: 2005-07-12 13:27:17
Location: Karlstad

Post by Aver »

Går ju finfint att bränna ut musik från Itunes för att sedan lägga in musiken som mp3. Förstår inte riktigt problemet? Har nyss skaffat en nano v3, okej den har inte radio men vem bryr sig. Sjukt lätthanterad spelare för övrigt.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Nu får Jobs sänka priserna lite tycker jag =)
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
Mawy
Posts: 3
Joined: 2008-05-28 21:05:52
Location: Skåne,Höganäs

Post by Mawy »

Jailbreakat min Ipod Touch 8GB. Helt underbar :) Du kan ladda ner alla möjliga apps direkt till din ipod från din ipod med en applikation kallad installer. Jailbreaket hittar du här http://www.ziphone.org/ mycket enkelt... Klar med ett musklick, guide finns dock på sidan. GL
Post Reply