Mellanklass-mobil med främst bra kalenderfunktion?

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Mellanklass-mobil med främst bra kalenderfunktion?

Post by mkk »

Har fått för mig att jag kanske skulle köpa en lite bättre mobil än "billigast möjliga som duger", men vet också att det enda jag verkligen behöver förutom att ringa är en bra kalender/planeringsfunktion. Vilket väl gör att en skapligt högupplöst display är att föredra. Letar lite på Pricerunner men det tar tid att läsa sig fram till hur kalenderfunktionen kan vara så tips tas gärna emot. Priset måste ligga på under 2000kr i vanliga butiker alternativt någon seriös nätbutik.

Eventuellt en helt separat kalender-mojäng i smidigt format, men sådana görs väl kanske inte längre utan inbyggd telefon. ;)

PS. Idag har jag en Nokia 3120 som duger men är tråkig och statistiskt sett så går den väl snart sönder.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

En BlackBerry (model vet jag inte)?
Bjurta123
Posts: 12
Joined: 2008-06-02 18:43:09
Location: Gävle
Contact:

Post by Bjurta123 »

Om du vill ha bra möjligheter att synka mot Outlook skulle jag rekommendera en telefon från HTC. Deras enda modell under 2000kr är HTC S310 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=121603

Bygger på Windows Mobile, så antningen har du det eller så gillar du det ;D
User avatar
InS
Posts: 61
Joined: 2004-08-24 8:16:52
Location: the void in the forest

Post by InS »

hmm, kalenderfunktion finns ju i mer eller mindre alla telefoner idag. det beror helt på hur bra kalederfuntion du vill ha. det brukar vara rätt segt att fippla med kalendersaker i telefoner som inte är smartphones dock.
when you die and reach heaven you'll learn that the highest philosophy in life is InSanity
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Det handlar nog mest om att undvika telefoner med riktigt dålig kalenderhantering, typ där tillverkaren dummat ner den bara för att göra en dyrare modell mer attraktiv. Eller ännu värre har en dyr "musik-telefon" som är dåligt genomtänkt i övrigt just för att det skall vara en musik-telefon. Provade en enkel Nokia 1650 där det bara gick att lägga in mycket korta noteringar. Ska försöka ta reda på hur en Nokia 3500 Classic beter sig.

HTC-telefonerna kan nog ha en hel del trevliga funktioner, fast antagligen mer än jag behöver. Har dem i åtanke.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply