ljud program

Diskussioner om musikspelare inkl. tillbehör, mobiltelefoner och handdatorer.
Post Reply
UNGEN_94(SWE)
Posts: 43
Joined: 2007-08-03 15:36:02

ljud program

Post by UNGEN_94(SWE) »

Hej igen!
Köpte ett headset som jag inte vill få belastad med masa ljud på en och samma gång i (vill inte ha musik i dem när jag skypar, utan i högtalarna som 360* headset:et).
Men vill ha fler program än bara skype till mitt headset (Har ett usb-ljud kort till headset:et som jag som är inkopplat).
Finns det något ljud program som man kan styra vilka program som ska åka ut i vilket (headset:et eller högtalarna)?
Förlåt om det inte är så klart vad jag menar. :P
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Kör du Vista så är det enkelt, bara att välja i ljudhanteraren. Kör du XP får du byta i programmet vilket ljudkort du vill använda.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
UNGEN_94(SWE)
Posts: 43
Joined: 2007-08-03 15:36:02

Post by UNGEN_94(SWE) »

Men man kan inte byta så i alla program.(kör xp)
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Det är helt sant och i de fallen kan du inte göra annat än att byta default till den utgången dit du inte kan välja och välja den andra i programmet där det går att välja. Går det inte att välja i båda/alla programmen så är du förmodligen körd. (Om du inte kan övertala de som skapade programmet att lägga in funktionaliteten att kunna byta vilken ljudoutput den skall använda sig av)
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
UNGEN_94(SWE)
Posts: 43
Joined: 2007-08-03 15:36:02

Post by UNGEN_94(SWE) »

Ok schysst att du gav dig in på det!!
Men vet någon om det går att få typ Flash Player att spela upp i viss ljudoutput (kör den i FireFox om det hjälpte för typ YouTobe) eller något av Winamp, iTunes eller WMP?
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Det finns väl program som gör att du kan lasta ned youtubefilmer lokalt? (Om youtube räcker självklart) Om du har tur kanske den också kan konvertera streamen till ett format som kan köras i t.ex. winamp där du kan välja vilken hårdvara den skall spela upp på, sen är du i mål. :D
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
Post Reply