Ingen bild efter OC.....

Avdelningen för dig som skall överklocka eller kyla din dator.
Post Reply
User avatar
kOzE
Posts: 85
Joined: 2004-08-06 11:43:21
Location: Stockholm

Ingen bild efter OC.....

Post by kOzE »

Tjena,

Jag pressade min propp och mina minnen till datorn svimmade av värmeslag. Det är iofs förståeligt att den dog, men problemet är att jag har nollställt BIOS men både jumper och dragit ut batteriet, och till en början så gick datorn inte ens igång. Detta var alltså ett helt dygn efter själva överklockningen, så det var inte det att den var varm. Nu går burken igång men den vill inte boota, och jag får ingen bild. Jag har alltså testat agget, minnen och processori en annan burk, och dom funkar fint. Några idéer?
│ Carpe Diem │
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

hm... du medger alltså frivilligt att det är moderkortet som det är fel på? hehe... inga ljudsignaler som ger några hintar? Strömmen initieras som den skall?

hm.. ser allt ut som det skall på moderkortet btw? Inga rödbrända mosFETs eller dylikt? Att stoppa i andra komponenter är väl bästa alternativet för tillfället låter det som.
User avatar
kOzE
Posts: 85
Joined: 2004-08-06 11:43:21
Location: Stockholm

Post by kOzE »

Jag tycker att det verkar osannolikt att moderkortet är bränt. Det skulle märkas....typ lukta konstigt. Det får ju stöm och burken går igång, men jag hör aldrig något pip som indikerar att den bootar upp. Det känns ju lite väl att byta moderkort när man inte vet vad som är felet, men å andra sidan kanske det inte kan vara så mycket annat.
│ Carpe Diem │
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

känns inte så.. men prova med annan processor och minne i datorn.. gärna med annat grafikkort också
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Flyttar till överklockningsforumet.
hej.
User avatar
Dream MaN
Posts: 1
Joined: 2004-12-11 23:07:17
Location: Stockholm

Post by Dream MaN »

Moderkortet kan vara trasigt utan att det luktar brännt ;D

Och det kan också ge ström. Har haft liknanade problem testa en annan CPU i din burk.
zightx @ irc
Post Reply