Pirate Bay - vad hände sen?

Kommentarer till inlägg i vår blogg.
Post Reply
64blogg

Pirate Bay - vad hände sen?

Post by 64blogg »

Diskussionstråd för bloginlägget Pirate Bay - vad hände sen?
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Re: Pirate Bay - vad hände sen?

Post by Hein »

vad hände sen? Mja... Korruption!
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: Pirate Bay - vad hände sen?

Post by Big_Bird »

Det är faktiskt rätt anmärkningsvärt, i alla fall för mig som lekman, att Tomas Norström utsågs till domare i målet då han ju de facto är medlem i organisationer som kan ses som part i målet samt var den domare som beslutade om husrannsakan. Även om han vore Sveriges främsta rådman på Copyrightfrågor så bör man väl kunna hitta en till kvalificerad domare för att minska misstanken om jäv.
Jag tror inte på någon stor konspirationsteori utan hoppas det rör sig om vanlig aningslöshet från inblandade jurister och politiker men i ett fall som redan plågats av misstankar om ministerstyre och affären med köpepolisen Jim K så kunde man ju hoppas att lite större försiktighet skulle iakttagas vid rättegången.

Sen är det här med delikatessjäv, hur kan det vara så att praxis tycks vara att den inblandade själv får göra bedömningen? Givetvis borde en sådan sak prövas av en utomstående instans.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply