Fallout3?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
tandfabriken
Posts: 24
Joined: 2002-07-12 0:54:54
Location: jkpg
Contact:

Fallout3?

Post by tandfabriken »

Jag undrar om Fallout3 har kommit än, jag såg något om det i en spel tidning och då fanns det nåt om fallout fantasy är det samma som fallout3
fisk

Post by fisk »

Fallout 3 är fortfarande i produktion, det ryktas komma i slutet av 2003
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Både Fallout 1&2 är ju något grymt bra så det är bara och hoppas på en tredje produkt som håller kvalité. Fallout tactics t.ex. hörde ju inte till samma speltyp men med det i åtanke tycker jag ändå det var ganska kass...
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Rawis
Posts: 113
Joined: 2002-09-30 9:25:02
Location: Uppsala
Contact:

Post by Rawis »

Fallout Fantasy var bara ett arbetsnamn... det var väl spelet Lionheart?
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

Fallout 3 ? fan va grymmt !
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

wow fallout 3 oppps fick byx skott
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Jo alla har man väl spelat Fallout, o visst äre skoj ... Men väntan på Fallout 3 har ju varit ganksa lång, och det är ännu långt kvar, fattar inte vad det är som kan ta sån tid =(
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Det dröjde länge innan idéerna för Fallout 3 lämnade skrivbordet. Trots att föregångarna hade en enorm kvalitet så var det inga stora försäljningssuccéer och utgivaren Interplay hade problem med ekonomin en tid. Då prioriteras hellre en expansion till något tråkigare AD&D-baserat spel. ;)
Hijack
Posts: 2
Joined: 2002-11-21 12:09:05
Location: Swerige

Post by Hijack »

Det är inte säkert att Fallout 3 någonsin kommer att komma ut, det ser mörkt ut, men ändå inte ;)
Trots att Fallout är Interplays mest gillade serie (mer gillad än tex Baldurs Gate serien) så verkar dom inte riktigt ha något intresse för att göra ett nytt Fallout.

Det där med Fallout är just lite knepigt, spelen tilltalar inte alla: Vissa hatar det, medans andra älskar spelen. Man måste ju vara lite Mad Max fan för att gilla spelen, för det bygger på samma koncept. Fallout har aldrig varit någon försäljar succé för dom.

Fast om jag själv ska tro det kommer Fallout att släppas inom 3 år.. ::)
Intel Pentium 166MHX MMX - 96mb RAM - 4 MB ATI - 3,2Gb HDD - 15" - Soundblaster AWE-64 -
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Hijack wrote: Man måste ju vara lite Mad Max fan för att gilla spelen
Njae, jag tycker inte om mad max nåt vidare men älskar fallout serien, kan ju bero på att jag inte sett nåt bättre spel att leka både hjälte och total psykopat i ;D
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

kan ju bero på att jag inte sett nåt bättre spel att leka både hjälte och total psykopat i
gta vice city ?
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

gr0g wrote:
kan ju bero på att jag inte sett nåt bättre spel att leka både hjälte och total psykopat i
gta vice city ?
eh på vilket sätt är man hjälte där? ;D
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Jag är mer för Fantasy normalt men just sådana faktorer som att det över huvud taget går att spela ond men ändå ta sig igenom spelet gör mycket för känslan av frihet. I de flesta spel är man så hårt styrd i handlingen att det inte finns någon anledning att spela om eller till och med att man tröttnar på vägen. Att sedan själva "regelsystemet" också är både mer intressant och tekniskt bättre än exempelvis AD&D gör det hela ännu trevligare. Humorn i de långa och varierade dialogerna skrämmer säkert bort en del men lockar andra. :)
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply