Star Wars Galaxies

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Turrican
Posts: 36
Joined: 2002-12-09 22:22:23
Location: Falun
Contact:

Star Wars Galaxies

Post by Turrican »

Är det någon som har det eller har spelat det och kan uttala sig om det? Det verkar väldigt intressant, men eftersom jag har rätt pressad budget vill jag veta om det är värt att lägga ut en hundring i månaden på det?
<bupp2> Det går att kombinera CS med porr. Jag känner en som har lagt in en porrbild vid consolen och rycker i baguetten när han har dött.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Nej, verkligen inte är mitt omdöme. Spelade det i en månad, sedan fick det vara nog - du får en mycket bättre upplevelse av K.O.T.O.R
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

fisk wrote:Nej, verkligen inte är mitt omdöme. Spelade det i en månad, sedan fick det vara nog
Instämmer.. spelet är ett misslyckande..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Har spelat det i tre veckor, håller på att bli mästarskräddare just nu.
Det är väldigt kul om man ordnar sig ett trevligt guild, hittar sjyssta polare m.m.
Älskar deras skillsystem samt HAM-bars (health, action, mana).
Ovanligt, men enligt mig bra.

Skulle inte vilja kalla spelet ett misslyckande. DOCK är spelet fortfarande under utveckling och om 1 år kommer spelet vara grymt mycket bättre än det är nu. Inom några dagar kommer det player cities ("riktiga" städer som man kan bygga osv, man kan försöka bli "mayor" över staden och man får bestämma över den m.m m.m, blir den tillräckligt stor hamnar den på "stora kartan" som alla ser. Dessutom kommer även player-mounts, dvs ridbara djur som transportmedel.
Space-Expansion kommer inom ett år eller så och utlovar att man ska kunna strida i rymden för att sedan t.ex. åka direkt ned på en planet och "tanka bensin" så att säga, eller bara flyga lågt över planeterna med sin X-wing osv osv. Men alla vet ju att ingenting är så bra som utvecklarna vill få det att låta. Väntar dock med spänning på alla de tre kommande grejjorna.

Jag säger såhär: Vänta en månad, läs mer osv, kolla hur det blir med player cities. Hör runt med kompisar/folk på internet (är medveten om att du gör det, men om du vill pratar mer 'flytande' om spelet testa #swg eller #swg.se @ quakenet) osv.
Är du fortfarande skitsugen så köp det.

...och ni som säger att det är så dåligt, kan ni motivera era åsikter?


Edit
Förresten så är utvecklarna verkligen bra, de lyssnar på spelarna och de har många "player correspondants" som kollar runt på forum osv vad spelare vill se för saker osv, och pratar med dev-teamet om det och försöker komma fram till ändringar som skall passa "the masses".
Ett spel underutveckling, mycket stor utveckling. Jag själv vill vara med och jag ser det fortfarande inte som om jag spelar "den helt färdiga produkten" då det kommer mycket nya saker/ändringar hela tiden.

Det är också en av de spel som har riktigt många klasser att välja mellan.
Du kan vara allting mellan Commando och Musiker. Dessutom kan du blanda och mixa hur du vill. :)
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

lillis wrote: ...och ni som säger att det är så dåligt, kan ni motivera era åsikter?
Jag har spelat sen det släpptes i USA

Positivt:

Spelet är snyggt
Bra skillsystem
Star Wars ;)
Space Expansion (möjligheten att köpa rymdskepp och dogfights)
Många uttryck (emotes)

Negativt:

Stundtals ospelbart med 512 megs minne. Glöm det om du har mindre än det.
Buggigt. Vitala delar som inte funkar. "Battlefields" krånglar.
Stats på pets och utrustning är fortfarande inte fastställt. (Något som borde avklarats under betatesten).
Monotona uppdrag. Skjuter man inte rebeller och pangar deras baser så jagar man nått djur och pangar sönder deras "bas" :P
Ingen 24-timmars uptime på servrarna.

SWG är egentligen inget nyskapande alls. De har satt nya kläder på ett gammalt koncept. Anarchy Online känns mer varierat än SWG..

Spelet har dock potential.. det återstår att se om de når upp till någorlunda nivå..
Last edited by Fenix on 2003-11-06 20:24:06, edited 1 time in total.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Turrican
Posts: 36
Joined: 2002-12-09 22:22:23
Location: Falun
Contact:

Post by Turrican »

Tack för era åsikter, jag följer lillis' råd och väntar ett tag och ser innan jag bestämmer mig. Fast då är frågan, har KOTOR kommit till PC än?
<bupp2> Det går att kombinera CS med porr. Jag känner en som har lagt in en porrbild vid consolen och rycker i baguetten när han har dött.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Fenix wrote: Stundtals ospelbart med 512 megs minne. Glöm det om du har mindre än det.
Förstår verkligen inte folk som säger det. Spelar med 800 duron, 300+nånting _SD_ram, gf2mx. Allting på lägsta, laggar rätt rejält inne i städerna men annars är det nemas problemas någonstans, jävla bortskämda alla ska vara idag. Det roliga är att man t.o.m på lägsta inställningar ibland bara kan stanna och titta på solnedgången för att det är så fint *awww* :)
Fenix wrote: Buggigt. Vitala delar som inte funkar. "Battlefields" krånglar.
De håller på att bli fixade som sagt, nämn ett MMORPG som inte sågats rejält i början ? :)

Fenix wrote: Stats på pets och utrustning är fortfarande inte fastställt. (Något som borde avklarats under betatesten).
Håller med, dock är jag inte någon stats-råtta(Förutom när det gäller bg:P) och jag tar inte vid så mycket av det. Trivs jag med utrustningen så använder jag den. (Tilläggas bör att jag aldrig använt vapen, som bäst har jag varit "Level 3" I Unarmed, men just nu är jag bara skräddare och lite andra fredliga yrken. På tal om Level.. Det finns knappt. Du kan aldrig säga "Vilken level är du till någon?" för system fungerar inte alls så. Det finns inga "poäng" som berättar hur bra du är osv. Jag har spelat med "elite"-parties från min första dag i monsterjakter osv och de har aldrig klagat på att jag vart för dålig, har helat dem och bankat lite monster när jag fått chansen. Man dör, visst, men döningen är fint ordnad så att man inte får ryck när man dör.
Fenix wrote:Monotona uppdrag. Skjuter man inte rebeller och pangar deras baser så jagar man nått djur och pangar sönder deras "bas" :P
Håller med här, allting bygger på samma sak fast med olika nivå och texturer känns det som. DOCK är detta OM man är ute efter "Destroy"-missions. Det finns missions för scouts, surveyors (killar som kollar upp vart det finns därefulla mineraler m.m.), dansare, artisans (craftsmen) m.m m.m.
Fenix wrote: Ingen 24-timmars uptime på servrarna.
Stämmer till viss del. Jag spelar på Bria (En av de många servrar som finns) och den är alltid online, förutom den schemalagda downtimen som är 13.00-14.00, ibland mindre, ibland mer. Denna downtime är varje dag, men kan man inte gå ifrån spelet i 1-2 timmar så tycker jag inte man borde spela MMORPGS. Det ger ofta en bra chans att "hinna ifatt" den verkliga världen (irc, forum osv:P).

Men absolut, vissa servrar är instabila och kassa. (Spela INTE på eclipse om du får för dig att spela på en Amerikansk server, rekommenderar isf Bria). Dock tror jag att mycket av stabiliteten kommer att förbättras nu när de nya, europeiska servrarna har släppts, då många amerikanska servrar kommer avlastas eftersom en del av europeerna där kommer att flytta.
Fenix wrote: SWG är egentligen inget nyskapande alls. De har satt nya kläder på ett gammalt koncept. Anarchy Online känns mer varierat än SWG..
Jag är egentligen inte så bevandrad i den här världen men.. Finns det något annat MMORPG där ALL utrustning är gjord av RIKTIGA spelare? Från sämsta pistolen till den där sexiga slave girl-outfiten (metall-bikini) är gjord av spelare, som du säkert vet.
Det kanske finns, men jag vet inte om det iaf, så upplys mig! :)
Fenix wrote: Spelet har dock potential.. det återstår att se om de når upp till någorlunda nivå..
Det har det verkligen. Men smaken är ju som baken, och jag kan inte garantera att någon kommer att tycka om det, kan bara försvara det jag ser som bra i spelet.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag kan väl säga att jag inte har tålamod nog att sitta i flera månader i streck för att bygga upp min karaktär - trots allt har jag ett "liv" och föredrar omväxling framför att "börja från början" igen.

Planetside hanterar detta rätt bra tycker jag, men det faller istället på att det är monotont och händelselöst i det långa loppet.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Jag tror mer på Face of Mankind, där spelarna blir involverade i handlingen och GM har i uppgift att hålla spelarna sysselsatta med uppdrag och annat.. eftersom de skippat skillsystemet och låter en rollspela istället för att jaga levels..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Fenix wrote:Jag tror mer på Face of Mankind, där spelarna blir involverade i handlingen och GM har i uppgift att hålla spelarna sysselsatta med uppdrag och annat.. eftersom de skippat skillsystemet och låter en rollspela istället för att jaga levels..
Oooh, låter mycket intressant. URL? (Jag åårkar inte gåggla)
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

lillis wrote:
Fenix wrote:Jag tror mer på Face of Mankind, där spelarna blir involverade i handlingen och GM har i uppgift att hålla spelarna sysselsatta med uppdrag och annat.. eftersom de skippat skillsystemet och låter en rollspela istället för att jaga levels..
Oooh, låter mycket intressant. URL? (Jag åårkar inte gåggla)
oj. .glömde :)

www.faceofmankind.com
lillis wrote:
Fenix wrote: SWG är egentligen inget nyskapande alls. De har satt nya kläder på ett gammalt koncept. Anarchy Online känns mer varierat än SWG..
Jag är egentligen inte så bevandrad i den här världen men.. Finns det något annat MMORPG där ALL utrustning är gjord av RIKTIGA spelare? Från sämsta pistolen till den där sexiga slave girl-outfiten (metall-bikini) är gjord av spelare, som du säkert vet.
Det kanske finns, men jag vet inte om det iaf, så upplys mig! :)
Det existerade i Ultima Online,.. anledningarna att spelare inte tillverkade allt i nån störra utrstäckning var att man gick back på det. Det som gav mest var att tillverka nån liten huva eller påse :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Känns lite tråkigt att ni drivit honom till den punkt att skita fullständigt i spelet, när det gäller helt subjektiva åsikter, medans det finns hur många som helst som älskar spelet. Går jue inte att undvika, men det känns sådär ändå.

Själv älskar jag spelet, och tycker det är mer varierande än UO:R. (inte innan trammel kom, men visst.). Det är ett mycket lyckat MMORPG imo.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

stealth wrote:Känns lite tråkigt att ni drivit honom till den punkt att skita fullständigt i spelet, när det gäller helt subjektiva åsikter, medans det finns hur många som helst som älskar spelet. Går jue inte att undvika, men det känns sådär ändå.

Själv älskar jag spelet, och tycker det är mer varierande än UO:R. (inte innan trammel kom, men visst.). Det är ett mycket lyckat MMORPG imo.
Vi har inte drivit honom till någonting - det är hans egna ansvar att antingen lyssna och följa vad de säger - eller inte.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

fisk wrote:Vi har inte drivit honom till någonting - det är hans egna ansvar att antingen lyssna och följa vad de säger - eller inte.
skulle gissa på att han provat spelet om han haft en större budget..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Post Reply