Demo musik

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Nangus
Posts: 157
Joined: 2002-09-04 10:14:00
Location: Göteborg

Demo musik

Post by Nangus »

Vet inte riktigt på vilken forumdel detta passar in men gör ett försök här.

Jag har länge gått och funderat på att allvarligt börja göra musik med hjälp av min dator, tidigare hade jag tänkt mig trance/techno musik men har nu bestämt mig för något helt annat.
Jag skulle jättegärna vilja lära mig att skapa demo musik, menar musiken som används vid t.ex. 64k demos. Får erkänna att jag har blivit iinspirerad vid de två senaste DH winter...

Men problemet ligger som ni kanske har listat ut att jag inte har en aning om i vilka program man skapar dessa alster. Så om någon vet någon sida som förklarar vilka program och hur de används skulle jag vara mycket tacksam om ni delade era kunskaper! :)
3700+ SD, 2048 PC3200, Leadtek 6800le @ NU

Guds sämsta skapelse: Bakfyllan
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Eftersom du postar här får vi anta att du använder ett *nix OS?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Ancalagon
Posts: 550
Joined: 2002-03-08 14:16:41
Location: Stockholm

Post by Ancalagon »

är det inte så att .sid skapande är eller i varje fall var mycket nära besläcktat med programmering ? ;D
User avatar
Nangus
Posts: 157
Joined: 2002-09-04 10:14:00
Location: Göteborg

Post by Nangus »

Nicke wrote:Eftersom du postar här får vi anta att du använder ett *nix OS?
Faktiskt inte till det här, det lilla jag har luskat ut är att det är tracker program som används samt att de flesta är mer kompitabla med win.
3700+ SD, 2048 PC3200, Leadtek 6800le @ NU

Guds sämsta skapelse: Bakfyllan
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Då tycker jag tråden ska flyttas.

*spottar sig i händerna och häver iväg tråden till win/program-delen av forumet*
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Post Reply