Hjälp snälla

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Helpy
Posts: 14
Joined: 2003-06-17 11:50:27

Hjälp snälla

Post by Helpy »

När jag startar ett spel så fryser datorn varje 2 sekunder, går ej att spela, ful grafik och allt.. får trycka ctrl+alt+del och stäng av!, när jag är i menyn så funkar det bra, glider på, men bara när jag går in i spel så blir den så här..

Vad kan problemet vara ? .. Igår 20:00 var det inget problem, spelade "Dark age of camelot" och det funkade bra, sedan installerade jag Unreal Tournament, och alla patchar och saker, och sedan dess har det inte funkat, har installerat nya drivrutiner, men tror inte det är det..

Snälla hjälp mig,

PS. jag skrev här, för att jag vet inte ifall det är hårdvaran eller mjukvaran som är fel!

Tack på förhand.


OBS!d att det inte är bara i UT det strular sig, det funkar ingenstans, t.ex. Quake 1 funkar inte! 1 FPS, tänk er! Pixel spel!
User avatar
fragwolf
Hedersbit
Posts: 75
Joined: 2003-06-11 18:38:29
Location: Deje
Contact:

Post by fragwolf »

Eftersom det blev problem när du installerade ny mjukvara så borde det vara mjukvaru fel :) Men iaf. Provat att avinstallera UT? kvarstår problemet fortfarande? Om inte, installera UT igen. Men denna gång provar du att spela det innan du installerar någon uppdatering/patch. Funkar det? Isf ta en uppdatering/patch i taget. Tills du stöter på problemet igen(om du gör det :). Ta reda på om den uppdateringen/patchen har några kända problem med viss hårdvara. Skulle felet kvarstå fastän du avinstallerat UT så kolla någon grafikinställning. Tycker det borde isf ha något med det att göra eftersom det är i grafikbaserade applikationer det uppstår. Men iofs i datorvärlden ska man inte utesluta något :)
Post Reply