Bilinear o Trilinear
Bilinear o Trilinear
Tjena! Jag undrar vad Bilinear och trilinear textures betyder i spelen, i Dungeon Siege kan man välja antingen eller, blir det nån skillnad på grafik, och i så fall vilken ska man välja så det blir bäst???
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
De påverkar hur grafiken (texturer) hanteras i djupled i bilden. Oftast med någorlunda modernt grafikkort så är det lika bra att alltid välja Trilinear. Väljer man å andra sidan att ställa in Anisotropic Filtering i drivrutinen så kvittar det vad man ställer in spelet i vad gäller Bi/Tri/Aniso, då drivrutinens inställning tar över. Även lägsta nivå av Anisotropic Filtering som brukar benämnas 2x är i regel bättre än exempelvis ren Trilinear. Likaledes är det alltså bäst att alltid använda åtminstone en låg nivå av Anisotropic Filtering med ett någorlunda modernt grafikkort.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.