Spelen vi minns (2005)

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Commander Keen, Panzer General 1, Doom 1, Lemmings, Jazz Jackrabbit, Solar Winds, Blakestone, Warcraft 1 (Orcs and Humans) & 2 (Tides of Darkness), Civilization 1 & 2, Age of Empires 2: Age of Kings, Settlers 2, Duke Nukem 1 & 2.

Allt jag kan komma ihåg för tillfället.

Edit: Sam n' Max: Hit the Road! Samnmax! Samnmax! Oooooh! "Hey max, shake a leg!"
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

phade wrote:Commander Keen! Guldspel
Nog ett av de mest saknade spelen jag hade på den gamla goda tiden. Tappade bort det och sörjde ... ett bra tag.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Chips var jävligt nice... ;)
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Wolfenstein 3D är en annan klassiker, oj vilket bra spel.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Obsession och Dungeon Master på Atari var skoj :)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

I Ski så var det inga troll eller monster, det var björnar. Och man blev livrädd när han kom, han springer snabbt som fan och äter upp dig!

Lemmings var kul, annorlunda koncept men skojj.

Jezzball är en klassiker.

Monkey Island var trevligt, lika Simon the Sorcerer 1 samt 2, Sam & Max, Indiana Jones: And the fate of Atlantis (indy4), Guilt, Iceman, Leisure Suit Larry med mera.

The Lost Vikings var helt underbart!

Police Quest var också lite små trevligt.

dmg, björnen inte trollet. Och jag tror samma som du, han sprang för snabbt.

phade, ski or die var ett annat spel, tror jag.

Commander Keen var ju bäst, PC speaker ljudet var en fröjd, hail pogostick!

Doom 1 och Doom 2, jupp var nice.. IDKFA, IDDQD, legendariskt!
Spelar Doom Legacy samt jDoom ibland nuförtiden. Det är Doom fast med bättre grafik.

Jazz Jackrabbit, oj oj oj vilken grafik och vilken spel känsla och allt. PC'ns sonic/mario, etc.

Sen hade vi Warcraft 1 och 2. Dune och lite senare Command & Conquer. Dune var trevligt. Nuförtiden kör jag lite Battle of Wesnoth.

Chips, var de windows spelet om gubben som samlade datorchips och sprang på is med skridskor och eld med eldskor? Det var nice. :)

Sen hade vi Wolfenstein, inte så många vapen och inte det bästa spelet. Men det var ju det första spelet av den sorten, och det fanns hemliga vägar och machine gun. Hail id Software! :D

Raptor: Call of the Shadows var jag fanatisk i. Älskade det spelet, drömde om det spelet, tänkte alltid på det!

Saknar Indy och Simon som fan. :(
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Star Wars: Empire Strikes Back till Atari 2600...ujuj, där har man lagt ner många timmar...

Ikari Warriors till C64:an...helt guld, farsan och jag körde i timmar, bäst var när man tog den svarta fyrkanten powerup'en så handgranaterna fick splitterverkan...mmmm...

Giana Sisters, Echelon, Defender of the Crown gick hett på 64:an oxå ;D
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Jazz Jackrabbit någon?, har ni spelat ett spel som heter mystic tower förresten..?
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jupp, Jazz Jackrabbit var najs. :)

Har inte spelat Mystic Tower.

Inte heller några Atari/Amiga spel.
Post Reply