LAN över internet

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Ojzaa
Posts: 33
Joined: 2004-10-25 14:51:00

LAN över internet

Post by Ojzaa »

Finns det något program så jag och mina polare kan LAN koppla våra datorer över internet. Har hört att de finns något sådant.
hjarterkung
Posts: 170
Joined: 2005-03-08 18:24:59

Post by hjarterkung »

LAN över internet?

är inte LAN att man kör över internet fast i ett nätverk?

att köra LAN och över internet är samma sak menar jag. bara två olika benämningar.
AMD Athlon64 3500+ || A-DATA 2x512Mb || Point of View GeForce 7800GT 256Mb || Hårdvara i detalj || Enhetshanteraren ||
Ojzaa
Posts: 33
Joined: 2004-10-25 14:51:00

Post by Ojzaa »

asså du kan ju koppla ihop datorer till nätverk som tex LAN, men jag menar så att man typ lurar datorn till att man sitter över lan med polarna. Meningen är att vi vill spela LAN spel hemmifrån med varandra. :)
hjarterkung
Posts: 170
Joined: 2005-03-08 18:24:59

Post by hjarterkung »

vad är LAN spel som inte klarar online?
AMD Athlon64 3500+ || A-DATA 2x512Mb || Point of View GeForce 7800GT 256Mb || Hårdvara i detalj || Enhetshanteraren ||
Ojzaa
Posts: 33
Joined: 2004-10-25 14:51:00

Post by Ojzaa »

ok ok, Vi har ingen cd key till ett kul spel, vi kan inte använda oss av gamespy då eller så, så vi väljer att spela på lan, men då är saken så att vi inte sitter på nått lan, jag har ONE bredband och han har telia ADSL och jag har hört att de finns nått program som gör att man kan lira mot varandra då iafall.

som sagt koppla ihop dem till ett nätverk :D iafall lura datorn att dem är de eller så va vet jag :P
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

hjarterkung wrote:
är inte LAN att man kör över internet fast i ett nätverk?
Nej, inte alls.

Ontopic. www.hamachi.com gör det du vill, fungerar utmärkt.
Tekniken kallas VPN, virtuellt nätverk.
hjarterkung
Posts: 170
Joined: 2005-03-08 18:24:59

Post by hjarterkung »

men är det inte olagligt att spela spel utan en giltig cd-key?
är inte cd-keyn för att kontrolera så att spelet är äkta?
AMD Athlon64 3500+ || A-DATA 2x512Mb || Point of View GeForce 7800GT 256Mb || Hårdvara i detalj || Enhetshanteraren ||
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

hjarterkung wrote:men är det inte olagligt att spela spel utan en giltig cd-key?
är inte cd-keyn för att kontrolera så att spelet är äkta?
Vad har det med något att göra? En cdkey används i de flesta fall för att bevisa att man köpt spelet när man spelar mot andra online, något de ju inte alls vill göra.
hjarterkung
Posts: 170
Joined: 2005-03-08 18:24:59

Post by hjarterkung »

Tossefar wrote:
hjarterkung wrote:men är det inte olagligt att spela spel utan en giltig cd-key?
är inte cd-keyn för att kontrolera så att spelet är äkta?
Vad har det med något att göra? En cdkey används i de flesta fall för att bevisa att man köpt spelet när man spelar mot andra online, något de ju inte alls vill göra.
det har väll allt med saken att göra
en cd key är ju som du sa till för att bevisa att man köpt spelet. du måste ha en giltig cd-key för att kunna spela singelplayer eller multiplayer.
och han skall spela mot sin kompis och det innebär att någon av dom har en ogiltig cd-key, precis som han sa i sitt inlägg. alltså så är det olagligt!!

sen att jag inte svarar på hans fråga i forumet om vilket program han skall använda ber jag om ursäkt för.
AMD Athlon64 3500+ || A-DATA 2x512Mb || Point of View GeForce 7800GT 256Mb || Hårdvara i detalj || Enhetshanteraren ||
User avatar
fruktapa
Posts: 121
Joined: 2005-10-26 13:28:17

Re: LAN över internet

Post by fruktapa »

Ojzaa wrote:Finns det något program så jag och mina polare kan LAN koppla våra datorer över internet. Har hört att de finns något sådant.

http://www.hamachi.cc/
- Insha'Allah
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

hjarterkung wrote:det har väll allt med saken att göra
en cd key är ju som du sa till för att bevisa att man köpt spelet. du måste ha en giltig cd-key för att kunna spela singelplayer eller multiplayer.
och han skall spela mot sin kompis och det innebär att någon av dom har en ogiltig cd-key, precis som han sa i sitt inlägg. alltså så är det olagligt!!

sen att jag inte svarar på hans fråga i forumet om vilket program han skall använda ber jag om ursäkt för.
Är det inte lite av hans eget problem om han har en ogiltig cd-key?
Post Reply