lite frågor angående dc++ och torrent clienter

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
fruktapa
Posts: 121
Joined: 2005-10-26 13:28:17

Post by fruktapa »

St0ni3 wrote:
2mAz wrote:Ser fram emot den förklaringen... :D
ja och här kommer den....:P

jag menar bara att det finns program som ändrar din ip-address inom en viss tid...och finns routrar som har någon sorts kodad ip...har ingen större erfarenhet av det....
Hehe, låter som du inte riktigt vet vad du pratar om.
Men jag kan ha väldigt fel, så du får gärna nog förklara noggrannare...
- Insha'Allah
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Med tanke på att det är ens internetleverantör som bestämmer ens IP, så kan vi lika gärna droppa allt innan någon säger något denne skulle ångra. Jag har väl hört talas om "underhållande" projekt där man då och då byter mellan olika proxy-servrar för att dölja vem man är, men ja, då försvinner ju meningen med informationsöverföring.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

St0ni3 wrote:ja och här kommer den....:P

jag menar bara att det finns program som ändrar din ip-address inom en viss tid...och finns routrar som har någon sorts kodad ip...har ingen större erfarenhet av det....
Om du byter ip själv, utan support från din ISP, så blir det som att byta hemadress
men fortsätta beställa grejer på postoder på din gamla adress.
Och som sagt, det är din ISP som avgör din ip, hur mycket du än vill byta, så
de vet vem du är, vid varje givet tillfälle.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Men du lär väl inte kunna ändra din IP särskilt mycket om du inte har en jävligt fet IP-range att gå i, eller? Och om du releasar och renewar som en tok hos din ISP så lär de bli både sura och misstänksamma vilket gör att du lämnar stora tydliga bigfootspår efter dig.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Big_Bird wrote:Och om du releasar och renewar som en tok hos din ISP så lär de bli både sura och misstänksamma vilket gör att du lämnar stora tydliga bigfootspår efter dig.
Tja, med tanke på att ingen hittils lyckats bevisa bigfoots existens...

Faktum kvarstår att även om man så hade ett helt A-block med ett par tusen adresser för sig själv att slumpa adresser ur vet alltid ens ISP vilket IP man har vid en given tidpunkt.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Post Reply