Norton Internet Security 2004-fråga

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
lagu2653
Posts: 213
Joined: 2004-08-15 19:38:43
Contact:

Norton Internet Security 2004-fråga

Post by lagu2653 »

Den fullständiga systemsökningen har pågått i 2 dygn nu. Hur lång tid skall det behöva ta egentligen? Jag har en 1,4 GHz, 768 MB ram, 240 GB HDD-dator men bara c:a 120 GB av HD-kapaciteten är upptagen. Det är 3 st. 80-GBs diskar. Jag satte igång den för ibland när datorn har varit igång i många timmar så fungerar musen konstigt. Min programmering av knapparna blir fel. Istället för att tumknappen betyder dubbelklick så har den bytt funktion till bakåt (alt-"cursor left" (pil-vänster)) i Windows Explorer. Och när jag rör musen över ett utforskarfönster så rör sig musen väldigt långsamt. Till slut efter några dygn började den att blockmarkera text när jag vänsterklickade i Internet Explorer. Hela sjok i sidor som brukar fungera normalt annars.
Many say that the dream of a good life is the dream of a good thermometer
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Låter som att en defragmentring av hårddiskarna vore på sin plats 8)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Avinstallera Norton och använd nåt vettigare alternativ. Norton kan sega ned även den snabbaste dator...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Re: Norton Internet Security 2004-fråga

Post by mr_tobbe »

lagu2653 wrote:Den fullständiga systemsökningen har pågått i 2 dygn nu. Hur lång tid skall det behöva ta egentligen? Jag har en 1,4 GHz, 768 MB ram, 240 GB HDD-dator men bara c:a 120 GB av HD-kapaciteten är upptagen. Det är 3 st. 80-GBs diskar. Jag satte igång den för ibland när datorn har varit igång i många timmar så fungerar musen konstigt. Min programmering av knapparna blir fel. Istället för att tumknappen betyder dubbelklick så har den bytt funktion till bakåt (alt-"cursor left" (pil-vänster)) i Windows Explorer. Och när jag rör musen över ett utforskarfönster så rör sig musen väldigt långsamt. Till slut efter några dygn började den att blockmarkera text när jag vänsterklickade i Internet Explorer. Hela sjok i sidor som brukar fungera normalt annars.
Ojojoj vad du kommer bli besviken när det väl är klart senare. Det kommer stå en rapport där det står hur många virus som har hittats, du trycker att du vill ta bort alla, norton försöker lite halvhjärtat sen babblar den om massa skitsnack och den kanske, om du har tur "helt" tagit bort 20% av dina virus, de andra bli orörda, så förstog jag det som iaf.
Post Reply