DC Problem HJÄLP!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Jonka
Posts: 19
Joined: 2005-12-16 19:09:57

DC Problem HJÄLP!

Post by Jonka »

Hej alla glada!

Jag har stött på ett problem i fuldc (DC++) som kommer upp ganska ofta.
Det står så här:

En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddatorn.

Vad kan det bero på och vad ska man göra för att åtgärda det?
Jag är active och allt men det krånglar endå..har aldrig stött på ngt sånt förr.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Om man skall tolka det rakt av på pricken så står det att en anslutning tvingandes (av okänd anledning) att stänga av datorn i andra ändan. Något säger mig att den meningen är felformulerad.

Engelsk teknisk text har en tendens att bli sjuk när den blir översatt till svenska. Det är att föredra att köra engelskt operativsystem och program för att förstå de redan då mystiska felmeddelanderna som ibland förekommer i Windows. (Exempel är "Begränsad anslutning" då ett nätverksskort inte får IP från DHCP. Helt sjukt översatt. Varför inte skriva att nätverksskortet inte får ett IP-nummer istället? Neeeeeeee, vi skall göra det jobbigare än vad det verkligen är! Microsoft style! heh...)

Om man skall tolka ditt felmeddelande med teknisk engeska översatt till svenska med knorr så avslutade datorn du tankade från anslutningen.
Jonka
Posts: 19
Joined: 2005-12-16 19:09:57

Post by Jonka »

ok...men det blir så hela tiden och jag kan inte "forca attemp" heller...för då blir de samma.
Men så där ska det ju inte vara. Vad ska man göra för att fixa problemet?
För jag tror inte att dom stänger ner mig hela tiden.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Kör du senaste versionen av din DC-klient, vilken det nu är?
Jonka
Posts: 19
Joined: 2005-12-16 19:09:57

Post by Jonka »

Jaa jag tror de...
De är fuldc 6.74
AphX
Posts: 711
Joined: 2004-06-11 13:29:23

Post by AphX »

det är buggar i senaste versionerna av fulDC och DC++
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

kör oDC istället.. funkar alltid för mig :P
• ο β ε ο •
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

delwing wrote:kör oDC istället.. funkar alltid för mig :P
Om man nu kör Direct Connect så är oDC inget att rekommdera. Anledningen till detta är att senaste uppdateringen kom för över två år sedan och mycket har hänt sedan dess.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

delwing wrote:kör oDC istället.. funkar alltid för mig :P
Tror inte du hänger med riktigt, det är precis som Fluffy sa. Ska dua ha ngt som liknar oDC så mycket som möjligt så dra hem fulDC och släng in lite andra ikoner om det är det du är ute efter.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
Tjoohej
Posts: 5
Joined: 2007-06-13 11:57:26

Post by Tjoohej »

Hej, jag har också stött på ett mycket märkligt problem med fuldc, efter att jag har installerat fuldc och försöker starta så står det: En enhet som är ansluten till datorn fungerar inte. Någon som har en anning om vad jag kan göra för att fixa det felet ? :S ?!?
pajdegen
Posts: 1
Joined: 2007-07-11 10:14:36

en befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddat

Post by pajdegen »

Hej jag har nu plötsligt från idag fått detta meddelande efter att mitt DC har fryst sig när jag ska in där?

Någon som har varit med om detsamma.
Har nyss scannat med Antivirus och adaware, har ingen brandvägg eller router o inte trådlöst, kör xp sp2
Post Reply