Hur stänger man av Norton Internet Security 2004 - IIS

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
lagu2653
Posts: 213
Joined: 2004-08-15 19:38:43
Contact:

Hur stänger man av Norton Internet Security 2004 - IIS

Post by lagu2653 »

Jag försöker surfa in på IIS på min WinXP-burk från min Linux-burk, men Norton Internet Security 2004 sätter stopp för det. Inaktivera hjälper inte. Det går väl inte att öppna port 80 i NIS? Jag försökte döda ccApp.exe processen men då försvann bara ikonerna i systrayen. Programmet verkade köra i bakgrunden i alla fall.
Many say that the dream of a good life is the dream of a good thermometer
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Använd inte skitprogrammet Norton helt enkelt, avinstallera skiten.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Mr_Tobbe wrote:Använd inte skitprogrammet Norton helt enkelt, avinstallera skiten.
Word

jag hade Norton (antivirus) tills nyligen då den började blockera min brandvägg. Nu kör jag med AVG som är mycket snabbare och spottar inte ut varnigsmeddelanden varannan minut. Norton is shit!
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Re: Hur stänger man av Norton Internet Security 2004 - IIS

Post by ADiS »

lagu2653 wrote:Jag försöker surfa in på IIS på min WinXP-burk från min Linux-burk, men Norton Internet Security 2004 sätter stopp för det. Inaktivera hjälper inte. Det går väl inte att öppna port 80 i NIS? Jag försökte döda ccApp.exe processen men då försvann bara ikonerna i systrayen. Programmet verkade köra i bakgrunden i alla fall.
Port 80 är jämt öppet, stänger du den så kan du inte öppna någon sida alls efter port 80 är en standardport för webb.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Post Reply