Bilsimulator

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
NZXT
Posts: 28
Joined: 2006-01-28 11:48:25

Bilsimulator

Post by NZXT »

Jag ska snart börja övningsköra så jag skulle villja testa lite hur det är att köra bil som inte bara handlar om att vinna ett race.

Helst vill jag att det ska bli så lik en riktig bilsimulator som möjligt.

Jag undrar om det finns något program/spel som fungerar som en bilsimulator, jag är inte intresserad av något racing eller dyl, utan ett där man bara kan köra runt i städer.

Spelet måste stöda ratt och kopling, helst analog.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Äh sluta, övningskör på riktigt istället. Det finns inget som går att jämföra med en riktig bil.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

Va ere här för nördfasoner? Tror du verkligen att man kan lära sig köra bil hemma? Det är som att spela GTA och sen tror man att man kan sno bilar och hantera vapen.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Med ratt, pedal och växellåda som tillbehör och en riktig simulator till spel så är det knappast omöjligt att lära sig köra från datorstolen. De bästa simulatorerna som jag känner till är dock racingsimulatorer. Och även om det inte är fullkomligt verklig kontroll så är det inte allt allt för långt ifrån riktigt :P. GT legends och GTR är två bra simulatorer. Dock ej den typ du eftersöker och de kommer knappast hjälpa dig speciellt mycket med körkortet heller.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

XitArS wrote:Med ratt, pedal och växellåda som tillbehör och en riktig simulator till spel så är det knappast omöjligt att lära sig köra från datorstolen. De bästa simulatorerna som jag känner till är dock racingsimulatorer. Och även om det inte är fullkomligt verklig kontroll så är det inte allt allt för långt ifrån riktigt :P. GT legends och GTR är två bra simulatorer. Dock ej den typ du eftersöker och de kommer knappast hjälpa dig speciellt mycket med körkortet heller.
Jag antar att du varken har körkort eller är gammal nog att ha det. Det finns inga spel eller program som kan jämföras med bilkörning. INTE ENS OM RATTEN KAN SKAKA YO!
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

STR (SVERIGES TRAFIKSKOLORS RIKSFÖRBUND) har/håller på utvecklar ett spel där du kör bil. väldigt komplicerat spel. går inte att spela med tangentbord utna du måste ha nån special utvecklad ratt å pedelar mm. Men den stora grejen i det är ju då inte att du sakll lära dig köra. så som å växla å koppla å start i backe osv osv. Utan att du skall få en bättre syn på var trafikmärken sitter i trafiken och se direkt vad du ev bryter för regler osv osv. Är även en hel del avbrott med frågor som låtsas bli ställda av personen på passagerar platsen. Har sjv aldrig testat men vet att det existerar!

OF: GTA ? haha skulle helst klart rekomdendera det stört sköna vice city :P
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
mixbox
Avstängd
Posts: 6
Joined: 2006-07-31 1:58:58

Post by mixbox »

Ett tips är att åka till ett industriområde lite senare på kvällen me farsan och köra lite, närmare verkligheten kommer du inte ;)
NZXT
Posts: 28
Joined: 2006-01-28 11:48:25

Post by NZXT »

Stiiig wrote:STR (SVERIGES TRAFIKSKOLORS RIKSFÖRBUND) har/håller på utvecklar ett spel där du kör bil. väldigt komplicerat spel. går inte att spela med tangentbord utna du måste ha nån special utvecklad ratt å pedelar mm. Men den stora grejen i det är ju då inte att du sakll lära dig köra. så som å växla å koppla å start i backe osv osv. Utan att du skall få en bättre syn på var trafikmärken sitter i trafiken och se direkt vad du ev bryter för regler osv osv. Är även en hel del avbrott med frågor som låtsas bli ställda av personen på passagerar platsen. Har sjv aldrig testat men vet att det existerar!
Det är exakt ett sådannt program som jag söker efter..

Såklart så vet jag att man inte kan lära sig att köra bil framför en burk och det var inte alls det jag försökte heller. Så ni behöver inte tjata mer om det för det visst jag redan ifrån början.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag tycker det skulle vara en bra grej med ett sånt program så att man kan
t.e.x köra lite stats körning och typ .....hmmm är det höger regel eller kör jag på en huvudled, lite fyrvägs korsningar och sånt
inte för att lära sig att köra bilen i sig utan mer för att lära sig regler som gäller och hur man ska köra på olika ställen

det är mycket enklare att se en sak framför sig på datorn än att läsa det i en bok så jag tror det skulle vara en bra grej
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Stiiig wrote:STR (SVERIGES TRAFIKSKOLORS RIKSFÖRBUND) har/håller på utvecklar ett spel där du kör bil. väldigt komplicerat spel. går inte att spela med tangentbord utna du måste ha nån special utvecklad ratt å pedelar mm. Men den stora grejen i det är ju då inte att du sakll lära dig köra. så som å växla å koppla å start i backe osv osv. Utan att du skall få en bättre syn på var trafikmärken sitter i trafiken och se direkt vad du ev bryter för regler osv osv. Är även en hel del avbrott med frågor som låtsas bli ställda av personen på passagerar platsen. Har sjv aldrig testat men vet att det existerar!

OF: GTA ? haha skulle helst klart rekomdendera det stört sköna vice city :P

Källa? Kan man inte köra med vanlig ratt alltså?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Kothoga
Posts: 31
Joined: 2005-08-30 23:06:54
Location: Södermanland, Vingåker

Re: Bilsimulator

Post by Kothoga »

NZXT wrote:Jag ska snart börja övningsköra så jag skulle villja testa lite hur det är att köra bil som inte bara handlar om att vinna ett race.

Helst vill jag att det ska bli så lik en riktig bilsimulator som möjligt.

Jag undrar om det finns något program/spel som fungerar som en bilsimulator, jag är inte intresserad av något racing eller dyl, utan ett där man bara kan köra runt i städer.

Spelet måste stöda ratt och kopling, helst analog.
Kanske detta kan vara för dig

http://www.bonnierstrafikskola.se/bt2006/bt2006.htm
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Anteaeg wrote:
Stiiig wrote:STR (SVERIGES TRAFIKSKOLORS RIKSFÖRBUND) har/håller på utvecklar ett spel där du kör bil. väldigt komplicerat spel. går inte att spela med tangentbord utna du måste ha nån special utvecklad ratt å pedelar mm. Men den stora grejen i det är ju då inte att du sakll lära dig köra. så som å växla å koppla å start i backe osv osv. Utan att du skall få en bättre syn på var trafikmärken sitter i trafiken och se direkt vad du ev bryter för regler osv osv. Är även en hel del avbrott med frågor som låtsas bli ställda av personen på passagerar platsen. Har sjv aldrig testat men vet att det existerar!

OF: GTA ? haha skulle helst klart rekomdendera det stört sköna vice city :P

Källa? Kan man inte köra med vanlig ratt alltså?
Jag har fått det ifrån skolan ja gick på förr. Våran trafiskkosle lärare som även var vår examinator för alla behörigheter hade fått papper till skolan om att dom höll på utveckla ett program som det. Men det var 1½ år sedan minst. Så troligtvis är det färdigt å släppt nu eftersom om att med papperena han fick så kunde man beställa ex antal "hårdvaru" enheter till programet.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Okej. Det programmet skulle vara mysigt att få tag på. Ingen som vet något mer?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Rensat.

Inblandade ombedes att läsa § 1.2 i våra regler.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt

Post by Mr Einstein »

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt angånde pekningen mot otillåtet material.
Jag har inte läst reglerna så noga tyvärr ::)

Men nu vet jag ;D
User avatar
Slmon
Posts: 34
Joined: 2006-06-21 11:48:00

Re: Bilsimulator

Post by Slmon »

Kothoga wrote:
Kanske detta kan vara för dig

http://www.bonnierstrafikskola.se/bt2006/bt2006.htm
Jag har redan 2004 och dom spelen är bara teori, men tack än då!! ;)
Xbox 360 - 37" HD LCD

Fujitsu Siemens Scaleo T - P4 3.0 GHz - 19" LCD
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Förstår mig inte riktigt på er här inne. En bilsimulator kan vara ett ypperligt sätt för många att få bättre kläm på teorin, något som kan vara vettigt att ha lite grepp om innan man börjar glida runt i stan och övningsköra.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Bilsimulator

Post by Dissident »

Det här spelade jag på min 286:a. En klassiker.
Post Reply