IE 7 som automatisk uppdatering

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
cezar
Posts: 183
Joined: 2006-05-08 9:10:17

IE 7 som automatisk uppdatering

Post by cezar »

En hel del sidor borde drabbas nu när alla svenssons kommer att köra IE7.

Vet många stora hemsidor som inte är optimerade för IE7.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Jo, upptäckte det i Win2k3 när den uppdaterade, dessutom så tog det ett jävla tag att installera.

Men! Man måste ändå "installera" det själv, alltså tryca på några knappar för att det ska hända något.
cezar
Posts: 183
Joined: 2006-05-08 9:10:17

Post by cezar »

markmc wrote:Jo, upptäckte det i Win2k3 när den uppdaterade, dessutom så tog det ett jävla tag att installera.

Men! Man måste ändå "installera" det själv, alltså tryca på några knappar för att det ska hända något.
Jo man behöver inte köra den om man inte vill men jag tror bra många kommer att göra det.

Om man vill så kan man köra både IE6 och IE7.
http://www.tech-recipes.com/internet_ex ... s1188.html

Finns lite olika knep!
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

markmc wrote:Jo, upptäckte det i Win2k3 när den uppdaterade, dessutom så tog det ett jävla tag att installera.

Men! Man måste ändå "installera" det själv, alltså tryca på några knappar för att det ska hända något.
Ännu roligare för dem som bara använder datorn till kontorsarbete/Internet och därför inte uppgraderar sin dator, IE7 är mkt mer krävande än IE6
cezar
Posts: 183
Joined: 2006-05-08 9:10:17

Post by cezar »

Marcus.Wallen wrote:
markmc wrote:Jo, upptäckte det i Win2k3 när den uppdaterade, dessutom så tog det ett jävla tag att installera.

Men! Man måste ändå "installera" det själv, alltså tryca på några knappar för att det ska hända något.
Ännu roligare för dem som bara använder datorn till kontorsarbete/Internet och därför inte uppgraderar sin dator, IE7 är mkt mer krävande än IE6
Jo. Jag kör IE7 på jobbet. :)

512mb ram, fungerar fint.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Välj Firefox istället för IE, så mår ni och era datorer bättre.

Hoppas dock att IE7 sprids bra nu, så att webbutveckling blir lite mer uthärdligt. IE6 är inte kul alls.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Opera fungerar också utmärkt. Det är lite av en smaksak, Firefox är klart populärast, men jag tycker att Opera är bättre.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
cezar
Posts: 183
Joined: 2006-05-08 9:10:17

Post by cezar »

Nu kanske man slipper göra flera css filer pga IE6 använder :P
Post Reply