Ny formaterad fast problem ??

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Ny formaterad fast problem ??

Post by liger »

Hej alla!!

Har nyligen formaterat datorn och installerat drivrutiner för bl.a. grafikkortet och ljudkortet. Fast när jag går in på enhetshanteraren för att se andra maskiners drivrutiner och vilka som behöver installeras, ser jag endast problem med USB Device och Multimediastyrenheten under rubriken andra enheter.

Vad menas med dessa enheter och hur hittar man dessa drivrutiner?? Har faktiskt inte den blekaste aning om det.. Har dessutom testat med google utan vidare resultat.

Tacksam för svar!!
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Har du ljudkort (pci) eller inbyggt, har du båda så kan det vara det inbyggda som enhetshanteraren har som multimediaenhet, testa att disable:a detta i bios:en, + usb drivis skall finnas på ditt moderkorts cd :P Dessutom behöver du installera sp1 eller 2 för att usb (2 som det ju gäller) skall fungera :P

Lycka till! :D
Vem f.n fann upp fanér?
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Jalle64 wrote:Har du ljudkort (pci) eller inbyggt, har du båda så kan det vara det inbyggda som enhetshanteraren har som multimediaenhet, testa att disable:a detta i bios:en, + usb drivis skall finnas på ditt moderkorts cd :P Dessutom behöver du installera sp1 eller 2 för att usb (2 som det ju gäller) skall fungera :P

Lycka till! :D
Fast problemet är att jag inte har cd till moderkortet eller grafikkortet eller vad det nu kan vara.

Jag ska försöka testa det du föreslår och se om problemet kvarstår. Menar du att jag ska disabla och sedan gå in på windows på det sättet, eller bara disabla och efteråt enabla det på en gång??

Vielen danke
Post Reply