Fallout 3, trailer

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
w0mbat
Posts: 83
Joined: 2002-03-29 0:48:40
Contact:

Post by w0mbat »

Jag som va smått hoppfull efter att ha skummat artikeln lite lätt...nu verkar det inte lika hoppfult längre...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

w0mbat wrote:Jag som va smått hoppfull efter att ha skummat artikeln lite lätt...nu verkar det inte lika hoppfult längre...

Skaffa dig en egen åsikt, låt inte 64'as eller Codexens konsensus avgöra det hela för dig.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
w0mbat
Posts: 83
Joined: 2002-03-29 0:48:40
Contact:

Post by w0mbat »

Andrej wrote:
w0mbat wrote:Jag som va smått hoppfull efter att ha skummat artikeln lite lätt...nu verkar det inte lika hoppfult längre...

Skaffa dig en egen åsikt, låt inte 64'as eller Codexens konsensus avgöra det hela för dig.
hmm, well jag har sen jag fick veta att bethseda skulle utveckla det trott att det skulle bli oblivion med vapen, vilket jag tyckte va kasst som fan. När jag skummade igenom artikeln tyckte jag dock att dem kanske ändå lyckas få till ett ok fallout spel...efter codex artikeln läste jag dock igenom artikeln mer nogrant..och tyvärr tror jag att bethseda kommer göra pankaka av skiten..men men, det är över ett år kvar...dem kanske fixxar det..men jag tror inte det..förvisso var codex artikel lite väl "hård" på ett par ställen, tex så är det inte helt omöjligt med supermutanter i öst, eftersom ?perlman? (inte säker på namnet) i slutet av första fallout spelet säger att att arméerna retirerade österut. Och har också för mig att man i andra spelet får veta att FEV inte nödvändigtvis ger permanent sterilitet, tänk på vault 13 och deathclawsen där tex...dem blev utsatta för det men kunde ändå föröka sig sen.
Sen questen, det är inte alls omöjligt att den kan "brancha" i många olika riktningar, bara att dem nu första gången dem visar in game spel inte går djupare in på det än att säga att det finns... Men o andra sidan kan det va väldigt dåligt..dem gjorde hintar om sånt i oblivion också men tbh efter att ha spelat igenom oblivion kom jag fram till att det aldrig blev djupare än att man ibland kunde förråda den första questgivern för att jobba för den man annars skulle förstöra för.
Men Codex träffade också rätt på väldigt många punkter, tex brotherhood of steel som verkar ha blivit en helt annan sorts organisation helt plötsligt.

Det är min egen åsikt, även om jag kanske va lite väl knapphändig när jag skrev mitt inlägg vilket jag antar gjorde att du trodde att jag bara vänder kappan efter vinden efter senaste artikeln jag läste.
Men plz, tänk på att ett kort inlägg i en tråd sällan ger alla fakta om hur mkt en person tänkt/läst ect om någonting.


Over and out
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Ärligt talat skrev jag det första inlägget bara efter att ha kollat på den första bilden på en "SUPER MUTANT!!!". Det andra skrev jag efter att ha läst hela.

Buhuu.
Förhoppningsvis är jag inte nära en dator när det släpps.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

w0mbat wrote:Men Codex träffade också rätt på väldigt många punkter, tex brotherhood of steel som verkar ha blivit en helt annan sorts organisation helt plötsligt.
Precis, och det var samma sak i FO:BoS. Med tanke på att det spelet var en total katastrof på alla sätt är det förvånande att Bethesda gör om misstaget, men de kunde väl inte motstå frestelsen att dra en sorts parallell mellan Paladin och allt det där och Fighters Guild blablabla i Oblivion. 15-åringarna ska ju ha sitt.
w0mbat wrote:förvisso var codex artikel lite väl "hård" på ett par ställen, tex så är det inte helt omöjligt med supermutanter i öst, eftersom ?perlman? (inte säker på namnet) i slutet av första fallout spelet säger att att arméerna retirerade österut. Och har också för mig att man i andra spelet får veta att FEV inte nödvändigtvis ger permanent sterilitet, tänk på vault 13 och deathclawsen där tex...dem blev utsatta för det men kunde ändå föröka sig sen.
Man kan ju spekulera, men i Fallout Bible hävdas det bestämt att de är sterila, varför det är canon och inget annat. Själv är jag rätt trött på supermutanterna, men jag tillhör ju inte direkt målgruppen så...

Jag reagerade sedan på hur mycket Bethesda verkar ha överdrivit ytliga saker som atomparanoian och art deco. Det pekar ännu mera på att de är inkompetenta och desperata.

Fake edit: Hur slutar egentligen Oblivion? Jag orkade aldrig spela klart det.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

staretsen wrote:15-åringarna ska ju ha sitt.
staretsen wrote:men jag tillhör ju inte direkt målgruppen så...
Hö, hö, hööööh.

Förövrigt håller jag med i allt du skriver, TT.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag är 16 sedan två dygn tillbaka. FAKTISKT.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Hmmm, realtidsstrid med pausfunktion, handlingspoäng som laddas upp gradvis när du springer. Det låter mer som ett fightingspel än något annat.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

staretsen wrote:Jag är 16 sedan två dygn tillbaka. FAKTISKT.
Det verkar inte bättre än att jag är ägd.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Dåså, då langar jag in länken här istället:
Ziimzallabiim wrote:Check check. Det här har jag väntat på i snart 1000 år!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Låter som den tredje spiken i kistan för Fallout, däremot så blir det säkert ett roligt spel.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Nu har det kommit lite nya bilder:

http://www.fz.se/bilder/album.fz?id=1309
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

CHUCK NORRIS!
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

I saw a radscorpion the other day, nasty creatures.

Mommy, my head is crippled! - http://www.fz.se/bilder/_img.php?m=1&i=67387
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Tror detta kommer bli riktigt bra. Har inte spelat varken ettan eller tvåan (försökte med tvåan för ett tag sen, men jag kom aldrig in i det), men vad jag hört behöver man inte ha gjort det för att fatta nummer tre.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

AshTray wrote:Tror detta kommer bli riktigt bra. Har inte spelat varken ettan eller tvåan (försökte med tvåan för ett tag sen, men jag kom aldrig in i det), men vad jag hört behöver man inte ha gjort det för att fatta nummer tre.
Eftersom trean kommer vara så mycket sämre än ettan och tvåan så är det nog en bonus om man inte spelat de tidigare, då får man inte samma känsla av att dom förstör något man gillar.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Oni
Posts: 1401
Joined: 2002-03-08 9:50:35
Location: Örebro
Contact:

Post by Oni »

Jag hoppas in i det sista att de inte har förstört det.

När Black Isle började mecka med F3, och det läckte ut lite screenshots och ett spelbart demo såg det riktigt lovande ut. Sedan hörde man ingenting, och sen blev man rädd när man fick höra att utvecklarna bakom Oblivion skulle göra det (jag har inte mycket till övers för Oblivion).

Sen gav de ett intryck av att vara väldigt inriktade på att göra ett genuint jobb med det, och att de såg det som prio 1 att behålla känslan från de tidigare spelen. Inte så dumt, det kanske blir bra tänkte jag?

Men sen fick man se gameplay-trailers och en intervju med producenten, där ingenting nämndes eller visades av RPG-elementen överhuvudtaget. Det såg ut i det närmaste ut som ett strategiskt FPS-lir.

Har förhandsbokat det och ser fram emot det som tusan, men jag försöker ha realistiska förväntningar på det.

Men man är ju lite orolig för att de inte levererar det de lovat fansen, och jag tillhör nog den skaran som kommer bli mycket, mycket besviken om det blir en shooter av det.
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton

- Popular mechanics 1949
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Från skaparna av TES: Arena, TES2: Daggerfall, TES3:Morrowind och TES4:Obblon kommer nu F3:Flobblon.

Det är bara att inse, spelet kommer vara skräp och kommer sälja på grund av den (fullkomligt orimliga) hypen kring Obblon.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Jag kan verkligen inte förstå vad alla har emot Oblivion?
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

AshTray wrote:Jag kan verkligen inte förstå vad alla har emot Oblivion?
1. Alla ser ut som om dom har downs syndrom och lazy-eye.
2. Det är menlöst att levla eftersom alla levlar med dig.
3. Storyn är menlös och kliché.
4. Den svåraste fienden är goblins.
5. Banditer har på sig glas- och daedricrustningar när dom vill råna dig på 100 spänn.
6. Bloom och "HDR" är väldigt överdrivet.
7. Karaktärsystemet (dvs, det utanför skapa din egna ilskna neger med downs och lazy-eye) är otroligt fördummat.
8. Från en serie av spel för PC kommer ett anpassat till konsoler.
9. Jean Luc Picard gör en urusel insats.
10. Boromir gör en mycket sämre insats.

Det som är bra med spelet är toolset'et som kommer med det. Något som inte kommer inkluderas till Flobblon vid release.

Allt som allt, ett dåligt och överskattat spel. Sök på nån Obblon tråd, jag har en känsla av att jag upprepar mig, men å andra sidan så såg jag en mudcrab the other day.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Du glömde att det bästa sättet att träna är att alltid hoppa var någonstans du än ska i spelet.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

snigel wrote:Du glömde att det bästa sättet att träna är att alltid hoppa var någonstans du än ska i spelet.
Eller det faktum att om du inte powerlevel'ar så blir spelet svårare och svårare eftersom fienden level'ar lite bättre än dig.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply