Fallout 3, trailer

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Fallout 3, trailer

Post by lillis »

To whom it may concern:

http://fallout.bethsoft.com/
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Jag varvade första spelet, sen krossade jag totalt andra. Snacka om kåtslag på trean då :P
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Jag hoppas det inte var en hint om spelmusiken, det vore oerhört tråkigt...
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

übermensch wrote:Jag hoppas det inte var en hint om spelmusiken, det vore oerhört tråkigt...
Håller med. Är rädd att Bethesda skall slakta titeln helt och hållet. Kommer det vara turordningsbaserat? Kommer den lite mörka humorn som genomsyrade allt vara kvar? Jag dör av längtan, men samtidigt är jag rädd över vad som komma skall...
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

lillis wrote:Håller med. Är rädd att Bethesda skall slakta titeln helt och hållet. Kommer det vara turordningsbaserat? Kommer den lite mörka humorn som genomsyrade allt vara kvar? Jag dör av längtan, men samtidigt är jag rädd över vad som komma skall...
Titeln är redan slaktad iom vad som släpptes till PS2:an för något år sedan. Det kan bara bli bättre med det som utgångspunkt.

Nackdelen är väl att det känns som att Bethesda inte är sådär jättebra på att ge karaktärer och miljöer personlighet. Tittar man på Morrowind eller Oblivion så tycker iaf jag att karaktärerna är extremt slätstrukna. Fallout har ju personlighet och stora doser av personlighetsstörningar. Men kanske...?
In cars several processors are connected by a bus
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag vet att alla är trötta på Fallout-fans sedan länge men den där musiken kändes inte rätt.
übermensch wrote:Nackdelen är väl att det känns som att Bethesda inte är sådär jättebra på att ge karaktärer och miljöer personlighet. Tittar man på Morrowind eller Oblivion så tycker iaf jag att karaktärerna är extremt slätstrukna. Fallout har ju personlighet och stora doser av personlighetsstörningar. Men kanske...?
Sant. Bara det där med de obscena citaten i huvudmenyn i tvåan, hade Bethesda lagt in något sådant? Det är inte bara Bethesdas karaktärer som är slätstrukna, de själva är det.
Life's a joke, yuk it up.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Hmm. Jag har inte spelar Fallout tidigare, men det verkar riktigt kul på de som jag hör prata om det.

Kanske måste ge det en chans trots att det ser tråkigt ut. Det är väl gameplayet som räknas gissar jag.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Om inte annat kan man fortsätta gråta nostalgista tårar:
http://www.youtube.com/watch?v=AihKA_AgMok&NR=1

Fallout 2 går bra under Vista förresten.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Fallout Collection går att hitta billigt...
Fallout 1 + 2 + Tactics...
Köpte mitt för 99:- på Åhlens!
Å andra sidan fick jag bara 2 och 2/3 spel... Fallout Tactics skiva 1 fungerade inte. Men det löste sig.

Perfekt samling för den som inte spelat spelen tidigare eller om man helt enkelt supit bort spelen och vill spela igen...
W0mbat84
Posts: 46
Joined: 2006-08-05 11:26:33

Post by W0mbat84 »

Ehm...fick uppfattningen att det skulle vara en teaser eller liknande, men verkar bara få en bild och kan bara ta mig vidare till fallout 3 forumet....hmm, eller kommer teasern om 30 dagar?
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

De hade till Oblivion så att det kom en film varje dag until release med start en vecka innan release.

Här kanske de börjar redan en månad innan med bara en bild och lite musik för att hypa spelet lite.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Musiken passar bättre till om det skulle gjort ett spel som baserar sig på universumet men vars episka handling kretsar runt The Brotherhood of Steel.

Men ja, musiken var inte Fallout.

För att visa vad Fallout handlar om för de som inte känner till det:
Dave wrote:I was born two months premature. When I was one, I was dropped on the porch. When I was two, I had pneumonia. When I was three, I got the chicken pox. When I was four, I fell down the stairs and broke six ribs. When I was five, my uncle was decapitated by a watermelon. When I was six, my parents hit me in the head with a shovel. When I was seven, I lost my right index finger to my pet rat.

When I was eight, my dog Spike got hit by a tractor. When I was nine, my mother lost her arm to a rabid brahmin. When I was ten, my sister was torn to bits by a pack of dogs. When I was eleven, my grandfather killed himself because I was ugly. When I was twelve, my grandmother killed herself because I was ugly. When I was thirteen, my father poked out his eyes with a pitchfork in a drunken stupor.

When I was fourteen, my brother lost his hand to a wallaby. When I was fifteen, my aunt choked to death on a chicken bone. When I was sixteen, I lost my cousin to a badger. When I was seventeen, I cut off my left big toe with a hoe. When I was eighteen, my father lost his right leg to the same tractor that killed my dog. When I was nineteen...

-Please tell me that you don't have any children.

Nope. When I turned twenty-two this strange fungus started to grow on my test...

-Stop! I don't want to know!

Yeah, well, shit happens -- and when it does, it happens to me.

-So how'd you end up here?

Well, there I was, traveling through the desert, when suddenly my brahmin falls over dead. About then I realized I was low on water and hadn't had a drink in quite a while. Later, my bones began to ache, my head started to hurt, my bowels became loose, and I got this rash that just wouldn't go away. It was time to sit down and die.

Well, there I was sitting in the desert, waiting for the world to swallow my miserable existence, when a pack of deathclaws shows up. Well, I'm thinking to myself, this is it. Now I can die. I can wind up as a pile of deathclaw shit in the middle of the desert. But no... fate had yet another cruel card to play against me.

You see, the deathclaws didn't kill me. Instead they gave me water, brought me here, gave me this room, gave me food, cleaned me up, and now they won't let me leave. I know they're fattening me up for some unknown, horrible fate. I keep telling them that I would probably taste better if I was leaner, but it does no good. They just smile -- if you can call it that -- and pat me on the head and say 'Don't worry, human, things will get better.' Ha! We both know what that means.

Anyway, to make matters worse, then they started giving me some sort of medication. It was making me gassy, so I stopped taking it -- and it's a good thing I did. I think it was some sort of 'mind control' pill, because I started to feel like things weren't actually as bad as I thought!
Anyway, that's about it. I'm just waiting for the dinner bell to chime, so that they can feast on my bloated body.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

kr1sse wrote:De hade till Oblivion så att det kom en film varje dag until release med start en vecka innan release.

Här kanske de börjar redan en månad innan med bara en bild och lite musik för att hypa spelet lite.
Om de släpper ett spel om en månad utan att förut ha pratat om det är de bara dumma i huvudet, och dessutom är de otroligt snabba. Men man kan ju alltid hoppas.
W0mbat84 wrote:kommer teasern om 30 dagar?
Ja.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Fallout 3 kommer inte släppas om 30 dagar, så mycket man man nog säga.
Life's a joke, yuk it up.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

lillis wrote:
kr1sse wrote:De hade till Oblivion så att det kom en film varje dag until release med start en vecka innan release.

Här kanske de börjar redan en månad innan med bara en bild och lite musik för att hypa spelet lite.
Om de släpper ett spel om en månad utan att förut ha pratat om det är de bara dumma i huvudet, och dessutom är de otroligt snabba. Men man kan ju alltid hoppas.
W0mbat84 wrote:kommer teasern om 30 dagar?
Ja.
Ok, den är en nedräknare för teasern. Då är jag med.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

För er som är intresserade så har tydligen snubbarna på No Mutants Allowed (NMA) fått kontakt med någon av killarna (och/eller flickorna) på det nu nedlagda Black Isle Studios (BIS) och faktiskt fått tag på ett tech-demo till Van Buren. Van Buren är då kodnamnet för spelet som skulle bli Fallout 3, utvecklat av BIS men på grund av Interplays dåliga ekonomi så blev det hela nedlagt och skrotat, samt att först licensen till Fallout 3 (och nu senare hela Fallout licensen) sålts till Bethseda Softworks - samtidigt som Interplay själva nu letar efter finansiärer till ett Fallout-inspirerat MMORPG.

Nåväl, länk till NMA och Van Buren tech demot.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

übermensch wrote:Jag hoppas det inte var en hint om spelmusiken, det vore oerhört tråkigt...
Det visar sig att det är titel tracket för F3.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Andrej wrote:Det visar sig att det är titel tracket för F3.


Neeeeeeeeeeeej!

Eller, jag hoppas att de får tillbaks droneandet till själva soundtracket.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

News from Bethesda:
May 8, 2007 (Rockville, MD) – Bethesda Softworks® is pleased to announce that highly acclaimed international actor Liam Neeson will lead the cast providing voice work in Fallout 3. Neeson will play the role of the player’s father and will appear prominently throughout the game. Fallout 3 is currently under development at Bethesda Game Studios, creators of The Elder Scrolls IV: Oblivion®, which won numerous Game of the Year and RPG of the Year awards in 2006.

“This role was written with Liam in mind, and provides the dramatic tone for the entire game,” said Todd Howard, Executive Producer of Fallout 3. “Liam is absolutely amazing to work with.”
Det här känns inte bra. Inte alls. Och då gillar jag ändå Qui-Gon Jinn.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

the player’s father
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

staretsen wrote:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Jag lägger till ett utropstecken och sen är jag missnöjd.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Musiken är horribel. =/
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

staretsen wrote:
the player’s father
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Precis. Det här är hemskt. Låt oss bränna ned Bethesda.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Det var ju ett fasligt gnäll på musiken. Tycker inte den är så dålig.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

exzrael wrote:Det var ju ett fasligt gnäll på musiken. Tycker inte den är så dålig.
Om man jämför med vilken stämning man förväntar sig av Fallout så är den hemsk. Till Oblivion hade den nog passat utmärkt.
In cars several processors are connected by a bus
Post Reply