Starcraft 2? World of Diablo? Blizzard annonserar nytt spel!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Ett Starcraft RTS vore inte helt fel, gärna utan hjältar.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

rokk wrote:Gör de ett StarCraft MMO istället för ett Starcraft II RTS så hamnar blizzard på min bojkottningslista för all framtid iaf.
På min med. =D
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Men niggas please. Ni måste ju förstå; att göra StarCraft 2 vore ungefär som att göra Mona Lisa 2. Jag har sedan länge tappat hoppet på att klassiska RTS (jämför med nyare RTS-idéer som Total War) sedan länge tappat gnistan. Bygga baser och pumpa enheter kommer aldrig bli roligare än vad det är att lyckas sätta i rörelse en sjuhelvetes zergling rush.

Signed,

kekekeke
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

Dom kan ju göra Diablo 3 och Starcraft 2 i MMORPG, att man åker runt till olika planeter och så. Det skulle nog bli en hit, så kan man betala lite i månaden 50kr kanske för att ha tillgång till något utav spelen. Som en fet community med dom 3 spelen WoW,Diablo 3 och Starcraft 2.
tack o hej
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

lillis wrote:Men niggas please. Ni måste ju förstå; att göra StarCraft 2 vore ungefär som att göra Mona Lisa 2. Jag har sedan länge tappat hoppet på att klassiska RTS (jämför med nyare RTS-idéer som Total War) sedan länge tappat gnistan. Bygga baser och pumpa enheter kommer aldrig bli roligare än vad det är att lyckas sätta i rörelse en sjuhelvetes zergling rush.

Signed,

kekekeke
Kanske därför? Blizzard ska bli frälsare och få liv i RTS-genren igen...

Leo wrote:Dom kan ju göra Diablo 3 och Starcraft 2 i MMORPG, att man åker runt till olika planeter och så. Det skulle nog bli en hit, så kan man betala lite i månaden 50kr kanske för att ha tillgång till något utav spelen. Som en fet community med dom 3 spelen WoW,Diablo 3 och Starcraft 2.
tack o hej
Diablo 3 MMORPG ~ WOW
Starcraft 2 MMORPG? Skojar du lr? MMORTS om något! Men RTS föredrar jag personligen mer.
50 kr? bara wow kostar 120 kr imånaden, om jag inte minns fel.
Dyslexi
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Jag tål inte mmorpg, månadsavgifter eller WOW. Jag skulle faktist vara nöjd om dom bara gjorde Diablo 3 till en enda stor single player upplevelse, men det tvivlar jag på att dom skulle göra. Diablo 2 var ju trots allt populärt att spela online.

Multiplayer är överskattat, enligt min åsikt. Jag tycker utvecklare borde göra mer som Bethesta gjorde med Oblivion, att skapa ett djupt äventyr i en massiv värld. Oblivion kunde dock varit mycket bättre.

Starcraft bryr jag mig inte så mycket om, rts är inte min grej.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Kom på en sak. Att göra en form av StarCraft-FPS då? Det skulle vara lite spännande.

Men jag spelar mycket hellre ett rts.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

kr1sse wrote:
Trappski wrote: Här finns fö. lite info:
Kotaku
We do intend to announce a new product at the Worldwide Invitational next month in Korea, and we appreciate the enthusiasm and interest in getting an advance look at what that will be, but players will have to wait until May 19th to find out more. Also, we have a very strong connection with the characters and settings of StarCraft, and we do plan to revisit that universe at some point in the future, but we don't have anything new to announce in that regard at present.
Ok, Korea = StarCraft... =D
Om man läser citatet noga, så tyckte iaf jag att det lät som typ "vi ska berätta snart om en ny produkt och vi uppskattar intresset ... vi planerar att återbesöka StarCraft-världen men har inget att tillkännage i nuläget" vilket antyder att det INTE är ett nytt SC det är frågan om. Någon nämnde ju dock att det läckts info och att det verkligen är det...

Jag har ingen aning, men jag skulle älska om de reinventade gamla StarCraft, med liknande men förnyad/förbättrad spelkänsla och en grafiskt imponerande och stämningsfull värld med härliga backstories som bygger vidare på SC1 och driver det framåt.

Saknar första spelet! Tar nog någon timme imorgon och LANar det med några polare... Mmmm, mys :D
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
W0mbat84
Posts: 46
Joined: 2006-08-05 11:26:33

Post by W0mbat84 »

Men starcraft ghost blev ju "indefinitely postponed" så vem vet när eller ens om det kommer ut!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

MooDHooDs wrote:Diablo 3 MMORPG ~ WOW
Starcraft 2 MMORPG? Skojar du lr? MMORTS om något!
För det första är Diablo långt ifrån Warcraft. Världen är mörkare, mer blodig, våldsam och vuxen. Dessutom skulle man kunna slänga på lite saftig grafisk goja istället för att köra med wows inte alls så snygga, texturbaserade grafik. Sen gör man det väldigt mycket mer komplext än WoW och voilá, inte alls likt WoW.

Starcraft MMORPG skulle nog funka rätt bra. Stora världar att spela över, olika raser, ett bra universum för krigsföring osv.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

W0mbat84 wrote:
Men starcraft ghost blev ju "indefinitely postponed" så vem vet när eller ens om det kommer ut!
Precis. Men bytte de inte utvecklare på den någonstans mitt i också?
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

MooDHooDs wrote:
lillis wrote:Men niggas please. Ni måste ju förstå; att göra StarCraft 2 vore ungefär som att göra Mona Lisa 2. Jag har sedan länge tappat hoppet på att klassiska RTS (jämför med nyare RTS-idéer som Total War) sedan länge tappat gnistan. Bygga baser och pumpa enheter kommer aldrig bli roligare än vad det är att lyckas sätta i rörelse en sjuhelvetes zergling rush.

Signed,

kekekeke
Kanske därför? Blizzard ska bli frälsare och få liv i RTS-genren igen...

Leo wrote:Dom kan ju göra Diablo 3 och Starcraft 2 i MMORPG, att man åker runt till olika planeter och så. Det skulle nog bli en hit, så kan man betala lite i månaden 50kr kanske för att ha tillgång till något utav spelen. Som en fet community med dom 3 spelen WoW,Diablo 3 och Starcraft 2.
tack o hej
Diablo 3 MMORPG ~ WOW
Starcraft 2 MMORPG? Skojar du lr? MMORTS om något! Men RTS föredrar jag personligen mer.
50 kr? bara wow kostar 120 kr imånaden, om jag inte minns fel.

hehe, MMORTS, finns redan C&C 3är väl ett sådant? annars förstår jag nog inte vad du menar. Tiberium wars höll inte ens i 2 veckor för mig sen var det trist. Skulle fortfarande va kul med MMORPG på alla 3 spelen, Diablo och Starcraft då WoW redan finns. 50kr i månaden för att folk ska spela ett utav spelen, dom tjänar ändå storsumma pengar + att fler skulle köpa det då det inte kostar uber mkt i månaden och på såsätt ändå få in intäkter och fler fans. Jag är ett stort fan av blizzard men har knappt rört WoW. Jag tror det är många som tänker som jag.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Leo wrote:50kr i månaden för att folk ska spela ett utav spelen, dom tjänar ändå storsumma pengar + att fler skulle köpa det då det inte kostar uber mkt i månaden och på såsätt ändå få in intäkter och fler fans. Jag är ett stort fan av blizzard men har knappt rört WoW. Jag tror det är många som tänker som jag.
Din marknadsekonomiska analysförmåga besitter en nästan skrämmande skarphet.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Andrej wrote:Ett Starcraft RTS vore inte helt fel, gärna utan hjältar.
Kunde inte hålla med mer. WC3 (i standardläget, inte TD eller liknande) var en besvikelse pga de där hjältarna.
hej.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Men hjältarna i SC var ju helt okej, tycker jag. Det var inte alls mycket fokus på dem i spelläget.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

lillis wrote:Men hjältarna i SC var ju helt okej, tycker jag. Det var inte alls mycket fokus på dem i spelläget.
Man kan ju argumentera hurvida de verkligen var hjältar eller inte. De var faktiskt, överlag, precis samma enheter som redan fanns, men generellt lite starkare.

Visst var dom "hjältar", men vad jag menar var att jag inte vill se ett till RTS med speciella hjälteenheter, som fungerar vitt skillt från de vanliga enheterna.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Fick denna information av en kompis. Det är en gammal nyhet men någon som vet om det finns någon sanning bakom den?
Gamereactor wrote:Den koreanska spelsiten Thisisgame.com har gått ut med informationen att Blizzard ska visa upp Starcraft 2 på den kommande turneringen World Invitational som hålls i Seoul i mitten av maj. Spelet ska enligt siten visas upp den 19:e maj i form av bilder och film, samt att utvecklarna ska vara på plats och svara på frågor. I övrigt kommer dock Blizzard, återigen enligt siten, inte släppa särskilt många detaljer kring det nya spelet.
Last edited by egar on 2007-05-18 16:51:46, edited 1 time in total.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Andrej wrote:
lillis wrote:Men hjältarna i SC var ju helt okej, tycker jag. Det var inte alls mycket fokus på dem i spelläget.
Man kan ju argumentera hurvida de verkligen var hjältar eller inte. De var faktiskt, överlag, precis samma enheter som redan fanns, men generellt lite starkare.

Visst var dom "hjältar", men vad jag menar var att jag inte vill se ett till RTS med speciella hjälteenheter, som fungerar vitt skillt från de vanliga enheterna.
Desstuom användes bara hjältar i campaing (jag tycker är helt okej). Men hjältarna användes aldrig i melee battle.net. Iofs tycker jag att hjältarna var rätt balanserade i wc3, iofs handlade det många gånger om vem som kan creepa snabbast vilket är rätt trist. Dessstuom fyller ju wc3 hjältar en jättebra funktion i custom games.
Dyslexi
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

egar wrote:Fick denna information av en kompis. Det är en gammal nyhet men någon som vet om det finns någon sanning bakom den?
Gamereactor wrote:Den koreanska spelsiten Thisisgame.com har gått ut med informationen att Blizzard ska visa upp Starcraft 2 på den kommande turneringen World Invitational som hålls i Seoul i mitten av maj. Spelet ska enligt siten visas upp den 19:e maj i form av bilder och film, samt att utvecklarna ska vara på plats och svara på frågor. I övrigt kommer dock Blizzard, återigen enligt siten, inte släppa särskilt många detaljer kring det nya spelet.
IGN såg jag rapporterade samma. Återstår att se imorgon.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Woot, det är redan imorgon. Undrar vad som kommer att visas upp då då.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Enligt lite info från ett möte idag med Vivendi håller Blizzard på med Diablo3 och en Diablo-film, men det är inte säkert att det är just det spelet som ska presenteras imorgon.
hej.
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

lillis wrote:
Leo wrote:50kr i månaden för att folk ska spela ett utav spelen, dom tjänar ändå storsumma pengar + att fler skulle köpa det då det inte kostar uber mkt i månaden och på såsätt ändå få in intäkter och fler fans. Jag är ett stort fan av blizzard men har knappt rört WoW. Jag tror det är många som tänker som jag.
Din marknadsekonomiska analysförmåga besitter en nästan skrämmande skarphet.
pfft, Blizzard får in tillräckligt med intäckter för att köpa vin för 100 000kr flaskan. ja mena, dom skulle kunna göra på det viset och ha en månadskostnad på 50kr. Dom skulle fortfarande kunna utveckla. Det är så man vinner populäritet. Billigt och bra. Bra är redan Blizzards speciallitet.
Har du aldrig hört talas om denna marknadsföring?
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Fredrik Ågren wrote:Enligt lite info från ett möte idag med Vivendi håller Blizzard på med Diablo3 och en Diablo-film, men det är inte säkert att det är just det spelet som ska presenteras imorgon.
Vart hittade du den infon någonstans?
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Leo wrote:Pfft, Blizzard får in tillräckligt med intäckter för att köpa vin för 100 000kr flaskan. ja mena, dom skulle kunna göra på det viset och ha en månadskostnad på 50kr. Dom skulle fortfarande kunna utveckla. Det är så man vinner populäritet. Billigt och bra. Bra är redan Blizzards speciallitet.
Har du aldrig hört talas om denna marknadsföring?
Bara för att de tjänar skitmycket pengar betyder inte att de inte vill skäna skitmycket mer. Jag tror fortfarnade inte att du vet ett skvatt om hur man analyserar en marknad, sätter priser etc, och att dina påstådda ändringar antagligen inte skulle fungera så värst bra.

Jag antar att tanken på att du kommer på en idé som är skitbra för Blizzard, som inte redas marknadsekonomer redan sågat, är lite för långsökt för mig.
Post Reply