Starcraft 2? World of Diablo? Blizzard annonserar nytt spel!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Trappski wrote:
Fredrik Ågren wrote:Enligt lite info från ett möte idag med Vivendi håller Blizzard på med Diablo3 och en Diablo-film, men det är inte säkert att det är just det spelet som ska presenteras imorgon.
Vart hittade du den infon någonstans?
Inte online tyvärr.
hej.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

[ta bort]
Last edited by lillis on 2007-05-19 11:20:32, edited 1 time in total.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Det mest logiska vore att släppa ett RTS spel till den koreanska marknaden. Inte nödvändigtvis ett nytt starcraft, men ett RTS som lever upp till namnet Blizzard.

Att släppa ett nytt MMO nu skulle göra massvis med jobb för blizzard onödigt. Folk har inte tid med två låtsasliv. De jag tror är att de ska försöka fixa ett nytt RTS-lir som de har under prövotid medan de fortfarande drar in feta stålar WoW. Blir idén en flopp kan de köra på gamla klassiska namn. Blir idén succé har de ett nytt dragplåster till Blizzardfamiljen som i min mening inte släppt många dåliga spel sedan Diablo.

Som sagt, nytt spel, ny lore är det blizzard behöver och förmodligen kommer satsa på medan de fortfarande tjänar pengar. Enkel ekonomi egentligen. När det går bra för ett företag kan man lägga mycket pengar på nytänkande, innovation och utveckling. När det inte går lika bra kör man på vedertagna knep.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Fredrik Ågren wrote:
Trappski wrote:
Fredrik Ågren wrote:Enligt lite info från ett möte idag med Vivendi håller Blizzard på med Diablo3 och en Diablo-film, men det är inte säkert att det är just det spelet som ska presenteras imorgon.
Vart hittade du den infon någonstans?
Inte online tyvärr.
Aight... ja kommer det inte nu i Korea lär vi ska få reda på det på Blizzcon isf...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Nifty, ser lovande ut så här långt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Härlig morgon att vakna på och gå in på
http://www.blizzard.com/
och mötas av Orden Hell, It's about time :D
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Jag är chockad. Om det där är ingame shots, så verkar de ha kommit en bra bit, samt då verkar spelet riktigt lovande.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Aotearoa - tino rangatiratanga
Jaegerbomb
Posts: 138
Joined: 2006-10-21 14:55:25

Post by Jaegerbomb »

User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag känner mig glad att det görs, men jag räknar med att det kommer att suga. Alla nya RTS i "FULL THREE DEEEE!!!" suger.

Edit:

KEKEKE
Image

De där stora maskinerna ser ganska roliga ut.
Image


Såg även att battlecruisers fortfarande finns kvar. Och photon cannons. Och GUIn ser ganska standard ut. Det här kanske funkar. Kanske.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Snälla snälla, låt det här bli en stor succé...

Jag har väntat på en uppföljare hur länge som helst, tack blizzard för att ni inte gjorde ett äckel mmo av det hela. Det finns hopp kvar!
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

lillis wrote:
Leo wrote:Pfft, Blizzard får in tillräckligt med intäckter för att köpa vin för 100 000kr flaskan. ja mena, dom skulle kunna göra på det viset och ha en månadskostnad på 50kr. Dom skulle fortfarande kunna utveckla. Det är så man vinner populäritet. Billigt och bra. Bra är redan Blizzards speciallitet.
Har du aldrig hört talas om denna marknadsföring?
Bara för att de tjänar skitmycket pengar betyder inte att de inte vill skäna skitmycket mer. Jag tror fortfarnade inte att du vet ett skvatt om hur man analyserar en marknad, sätter priser etc, och att dina påstådda ändringar antagligen inte skulle fungera så värst bra.

Jag antar att tanken på att du kommer på en idé som är skitbra för Blizzard, som inte redas marknadsekonomer redan sågat, är lite för långsökt för mig.
Dom har ju gjort så med WoW så skulle dom ju kunna göra det med dom andra spelen med, 50 kr i månadskostnad fast nu är ju redan Starcraft 2 delvis levererat eller hur man skulle kunna säga. Struntsamma nu.
Det var kul att dom gjorde en uppföljare det sätter press på mig att jag måste köra ut hela ettan i alla 6 episoder för att få en klarare bild var starcraft 2 börjar. Hoppas att dom kan göra 2an bättre än vad EALA gjorde 3an i tiberiumtrilogin. Tiberium Wars höll somsagt i 2 veckor för mig.
Last edited by Leo on 2007-05-19 11:46:33, edited 1 time in total.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

enix wrote:Snälla snälla, låt det här bli en stor succé...

Jag har väntat på en uppföljare hur länge som helst, tack blizzard för att ni inte gjorde ett äckel mmo av det hela. Det finns hopp kvar!
Jo, jag blev glad nu när jag kom in här och läste att SC2 faktiskt kommer.

Haha, jag kommer bli före min kompis med den infon också... =D
Jaegerbomb
Posts: 138
Joined: 2006-10-21 14:55:25

Post by Jaegerbomb »

Enda felet dock är att jag tycker att det påminner ganska mycket om warhammer spelen...
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

lillis wrote:Image
Zergling rush kommer få ett nytt djup...
Vanz
Posts: 6
Joined: 2007-05-09 21:20:44
Location: Värnamo

Post by Vanz »

StarCraft 2, det var på tiden det.
Hoppas att spelet inte kräver en super speldatorn för att spela när det släpps.
- hmm...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Bara det inte ser ut så här när det släpps. Starcraft ska vara antingen Battlecruisers vs. Carriers eller att vara ensam i korridorer på någon cp-planet, inte walkers...
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

YIIIIIHAAAA.

Fick som jag ville. Åtminstone hoppas jag det innerligt och det ser verkligen ut som det.

Cinematiska trailern på http://starcraft2.com var najs.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

*spela 3 sekunder*
*kthxbye 2 min*
*spela 5 sekunder*

ARGH. :)

Någon som har fler in-game-filmer? Såg lite på officiella sidan i gameplay-trailern, men jag vill ha mer.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

StarCraft2 in-game film

staretsen wrote:Bara det inte ser ut så här när det släpps. Starcraft ska vara antingen Battlecruisers vs. Carriers eller att vara ensam i korridorer på någon cp-planet, inte walkers...
De är bara att lockdowna precis som på bilden.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

MYSBÅNGE!
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Gameplay Trailers på youTube:
http://www.youtube.com/watch?v=aJDFw4TGWmo

http://www.youtube.com/watch?v=_TR7nGISEfc

Får hålla sig till i morgon när den officiella trailern kommer upp.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

kr1sse wrote:De är bara att lockdowna precis som på bilden.
För det första är det inte lockdown, det är immortals sköldar.

För det andra är immortals (de på bilderna alltså) i princip bara en lite uppgraderad dragoon. Fortfarande fyra ben, och AG/AA kanoner. Men som sagt, RTS i 3D suger.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Protoss är uppfuckat i alla fall:
Wikipedia wrote:Protoss

* Colossus: A large quad-legged vehicle that fires strong dual lasers. Shown in the video destroying a large wave of Zerglings. This unit can also traverse differences in terrain height.
* Immortal: Replaces the dragoon. Strong defense against powerful attacks, but vulnerable to weaker attacks. [5]
* Mothership: A powerful flying unit which consumes an extreme amount of resources to produce, but is a unique unit (1 at a time). Has the Timebomb ability, which slows all enemy missile attacks, and the Earth Cracker, a large laser that obliterates anything in its path, in the style of Independence Day. Also has an ability to create a black hole. Looks like a floating sand dollar.
* Phase Prism: A dual-purpose unit, able to transport units or act as a mobile pylon. [5]
* Phoenix: Can overcharge guns for multiple projectile blast, but after blast the ship is rendered inert for a short period.
* Stalker: A dragoon-like unit of the dark templars, able to teleport and deliver ranged attacks. [5]
* Warp Ray: Flying unit that deals damage with a blue laser that does more damage as it focuses on the same target. Good versus buildings, weak against small arms fire.
Fan vad trist det känns att behöva klaga, men "good versus buidlings, weak against small arms fire" känns bara som att de har slut på idéer.
Life's a joke, yuk it up.
Post Reply