Bioshock Bioshock Bioshock!!!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

wille wrote:Vem är det som säger att ledningen inte toppstyr allt det där och ser till att befolkningen hålls isolerad?
Ingen?
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Nu har jag spelat demot och det var faktiskt sämre än jag trodde. Den lilla känsla som fanns drunknade i alla helt uppenbart skriptade sekvenser och komiska skrik.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Låter som att du bestämde dig för vad du tyckte om det redan innan du spelade, det brukar ha samma effekt som att ha skyhöga förväntningar.
meh
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Ett demo med enbart skriptade sekvenser kan vara lite irriterande när spelmakaren hypat en levande miljö. Jag utgår ifrån att det inte är annorlunda i själva spelet så blir jag inte negativt överraskad. ;)


Ett hack för den som vill modifiera det något trånga/inzoom'ade synfältet i demot eller spelet.
http://www.widescreengamingforum.com/fo ... hp?t=11711

Image
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

fick min kopia idag :)
5.1 ljudet dampar nåt rejält med mitt audigy :(
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Lite goda nyheter från 2kGames.
UPDATES ON SECUROM™, PC ACTIVATION, AND A TECHNICAL FAQ
August 23, 2007
We have been reading and listening to your frustrations over SecuROM, PC activation problems, and technical support issues since BioShock launched on Tuesday, and we've devised a plan to help.

Starting immediately, we will be upping the activation count to a 5 by 5 plan. We will be raising the maximum amount of computers a user can have BioShock installed on simultaneously from 2 to 5, and allowing a user to reinstall BioShock on each of those computers from 3 times to 5 times. Also, we have in the works a revoke tool which you will be able to run on your machine if you want to free up that key and move it to to another computer (this works very much like Steam or iTunes system). We are also working with SecuROM and 2K customer service, so that when you do need to call in support problems, you get answers to your questions faster, without much waiting or being bounced around. SecuROM has been given much more autonomy to help fix your problems quickly and effectively. I am personally sorry for anyone who got bounced around in the past couple days (I even think I contributed to this problem) and we're going to make sure that does not happen in the future.

As for other technical issues, we are bringing on a team of tech support that will be on the 2K forums 24/7 to help people resolve their technical issues. Our QA guys are in the offices and on the forums, too, reproducing issues and looking for workarounds and compiling information that they can put towards making you a patch and updating the knowledge base.

Also, we are aware that our activation server went down last night, stopping some of you from finishing your installs. The server is up and running now and we have corrected the problem that caused that crash.

Finally, we have released a FAQ, which you can view in full below (and will also be posted on the 2K Forums in the Technical Support area) that will help clear up a lot of questions and misinformation that has been floating around about SecuROM and PC activation.

And as for widescreen, we also want to say we completely understand a user's desire to augment their FOV. BioShock is a harrowing experience, but we don't want anyone to feel limited (or motion sick!). So we are in the process of working on an official PC patch to give widescreen PC users a choice to expand their horizontal FOV, and are investigating creating a similar update for the 360.

And finally, I want to personally congratulate Racer_S from the Widescreen Gaming Forums, and his awesome user patch to expand the widescreen FOV in BioShock. I'm currently tracking him down via email, but hopefully, he'll accept my gratitude, and maybe an Nvidia 8800 to boot.
Gränsen för antalet ominstallationer är fortfarande en puckad idé, men med de nya siffrorna lär åtminstone betydligt färre kunder få lida för det.
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Konstigt. Borde inte FOV finnas som ett kommando i cfg-filen? Jag minns när jag lekte med det i Oblivion. Oh well. Jag väntar fortfarande på min kopia.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Bodego wrote:Konstigt. Borde inte FOV finnas som ett kommando i cfg-filen? Jag minns när jag lekte med det i Oblivion. Oh well. Jag väntar fortfarande på min kopia.
Beror på grafikmotorn, dagarna där consolen drogs upp och "FOV 130" slogs in för att sedan spela quake är för det mesta borta. Speciellt eftersom FOV under 90 zoomar åt dig.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

är det nån mer som haft strul med sb audigy value under vista i spelet?
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Spelade igenom ett par kapittel igår på 360. Spelet är klassiskt samtidigt som det är orginellt i en härlig blandning. Gillar dock inte consol då styrningen är omöjlig när man är van vid mer exakt utrustning som mus.

Spelet var mysigt och läskigt, reko story och skön grafik. Spelar det gärna igen men att köpa det? Näe... tänker inte lägga pengar på detta. Det var bättre förr helt enkelt.

Lillis: Du borde spela det, man får nästan lite nostalgiska fallout-kickar här och där :)
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Vore det inte för det kassa kopieringsskyddet så hade det varit ett givet köp (när jag får pengar =P)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Har nu kört demot under Vista på samma hårdvara och vid samma upplösning. Skillnaden var inte direkt överväldigande. Största skillnaden låg i hur vattnet och elden rendrerades (till Vistas fördel). Rent prestandamässigt har XP ett litet, knappt märkbart, övertag. Om någon vet om det finns något benchmark dolt i demot säg då till så kan jag köra en "side-by-side"-mätning.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

fisk wrote:Vore det inte för det kassa kopieringsskyddet så hade det varit ett givet köp (när jag får pengar =P)
Det skulle även kräva att du fick mindre pengar än vad man kan köpa en synt för.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Jag fick spelet i fredags, satt uppe långt in på natten och spelade. Jag tycker spelet är välgjort och underhållande, men jag blev besviken på ett par detaljer. Man kan inte gå i spelet, bara springa i samma takt hela tiden. Det tycker jag var en stor miss. Jag har svårt att känna någon inlevelse när jag bara kan springa runt precis som i Doom 3. I 360 versionen kan man däremot röra sig långsamt om man vill, vilket gör mig lite sur. Visserligen kan man koppla in en 360 joypad i PC:n, men då tillintetgörs hela poengen med att köra på PC. Det här är ju löjligt.

Sen så tyckte jag att ljudet inte var så bra. Jag kör 5.1 via SoundMAX Digital HD till mitt hemmabiosystem och när en massa ljud kommer samtidigt så hänger inte allt med. Illa. Nu förstår jag vad Fenix pratar om. Förhoppningsvis fixar dom detta med en patch.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Vem fan går i ett spel?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

staretsen wrote:Vem fan går i ett spel?
Ja precis... man vill att man ska komma framåt så snabbt som möjligt liksom :D
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

staretsen wrote:Vem fan går i ett spel?
Det förvånar mig att du som är så petig skulle komma med en sån kommentar. lol! o_O

Ärligt talat, grabbar. Detta är ju inte precis Quake 3 Arena vi snackar om.

Spelet handlar om spänning & skräck. Ett spel med så stort fokus på atmosfär borde åtminståne ge spelaren valet att gå, smyga och kanske till och med titta runt hörnen. Det finns i de flesta spelen i dag, även om inte alla drar så stor nytta av det. Dock borde det vara fullt naturligt att kunna göra det i ett spel som Bioshock.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Bodego wrote:Spelet handlar om spänning & skräck.
Men nigga plz. Det kommer fram muterade zombies och skriker huvudpersonen i örat ibland, då spelar det ingen roll om man springer eller inte.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

staretsen wrote:
Bodego wrote:Spelet handlar om spänning & skräck.
Men nigga plz. Det kommer fram muterade zombies och skriker huvudpersonen i örat ibland, då spelar det ingen roll om man springer eller inte.
Jo, i detta fallet gör det just det. Dock öppenbarligen inte för dig.

Jag gjorde en liknande tråd på steampowered forums innan jag gjorde mitt senaste inlägg här. Här kanske du kan få en djupare förståelse över min synpunkt, om du är intresserad förstås. http://forums.steampowered.com/forums/s ... p?t=590601
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Bodego wrote:Roligt
I sneek to the peak!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Jag vet att jag stavade "peek" fel. :(
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

staretsen wrote:Vem fan går i ett spel?
I Thief-serien brukar jag gå emellanåt, men visst, jag smyger fram oftast.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ouch. =(
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Bodego wrote:Att spel med så stort fokus på atmosfär borde åtminståne ge spelaren valet att gå, smyga och kanske till och med titta runt hörnen. Det finns i de flesta spelen i dag, även om inte alla drar så stor nytta av det. Dock borde det vara fullt naturligt att kunna göra det i ett spel som Bioshock.
Hur ofta smyger du dig fram ståendes?
Tryck på 'c' (default keyboard såklart) så kryper du ihop på huk och smyger dig fram.

Det är helt poänglöst att lägga till ett till alternativ som låter dig gå precis lika långsamt fast ståendes.
User avatar
Bodego
Posts: 146
Joined: 2006-08-06 0:50:57
Location: Sverige -Alingsås

Post by Bodego »

Trappski wrote:Hur ofta smyger du dig fram ståendes?
Tryck på 'c' (default keyboard såklart) så kryper du ihop på huk och smyger dig fram.

Det är helt poänglöst att lägga till ett till alternativ som låter dig gå precis lika långsamt fast ståendes.
Påstod jag att gå och smyga borde vara samma sak? Nej! Att kunna gå är en sak. Att smyga, en annan. Jag har förklarat gång på gång varför jag tycker som jag gör. Läs min tråd i länken om du inte redan har gjort det.

Bioshock saknar en funktion som borde vara standard i FPS som inte endast handlar om att skutta runt i en DM server och gibba en massa kids och samla på headshots. Och nej! Att trycka på "crouch" kommandot och kalla det smyga, håller inte.
Thermaltake Armor - Corsair HX620W
ASUS Commando - E6600 @ 3.2GHz
Scythe Ninja Plus - Corsair XMS2 PC6400 2048MB (1:1)
Gainward Bliss 8800GTX - Seagate Barracuda 320GB
Western Digital My Book 250GB - Vista Home Premium 32bit
Post Reply