Lösen på ny formaterad data :S

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
kenny2daj
Posts: 5
Joined: 2007-11-01 13:22:09
Location: Uddevalla

Lösen på ny formaterad data :S

Post by kenny2daj »

Hej.
Jag har formaterat min data med windows xp, och när jag ska starta och logga in så måste jag skriva in ett lösen, är det nån som vet vad de kan vara för lösenord för det vet inte jag :S


Snälla hjälp
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Räcker det inte med att bara trycka på enter utan att ange lösenord?
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Testat med blankt?


EDIT: Damn longstock var före.
kenny2daj
Posts: 5
Joined: 2007-11-01 13:22:09
Location: Uddevalla

Post by kenny2daj »

Longstock wrote:Räcker det inte med att bara trycka på enter utan att ange lösenord?
Nej de är det de inte gör ::S
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Man skriver in en lösenord när man installerar operativet, detta lösenordet är lösenordet till den första användaren man konfigurerar samt för användaren "administrator". Är användaren administrator inaktiverad så gå in i felsäkert läge så är den magiskt inte inaktiverad längre.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
kenny2daj
Posts: 5
Joined: 2007-11-01 13:22:09
Location: Uddevalla

Post by kenny2daj »

HLC wrote:Man skriver in en lösenord när man installerar operativet, detta lösenordet är lösenordet till den första användaren man konfigurerar samt för användaren "administrator". Är användaren administrator inaktiverad så gå in i felsäkert läge så är den magiskt inte inaktiverad längre.
Jag fick aldrig skriva in nått lösenord när jag installerade. Jag har testat lite olika lösenord typ som admin, password och sånt, och har även testat de där med felsäkert läge men inget har funkat.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Det känns som läge att formatera och installera på nytt, eller som man också säger gör om gör rätt ;)
Vem f.n fann upp fanér?
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Om du verkligen inte vill formatera om kan du testa med en live-CD av någon linuxdist, för att sedan kopiera över SAM-filerna till en USB-sticka.

Använd sedan SAMinside för att knäcka det. Om du har tur fungerar det för att få fram administratörlösenordet med flera.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

mr_tobbe wrote:Om du verkligen inte vill formatera om kan du testa med en live-CD av någon linuxdist, för att sedan kopiera över SAM-filerna till en USB-sticka.

Använd sedan SAMinside för att knäcka det. Om du har tur fungerar det för att få fram administratörlösenordet med flera.
Han har ju precis gjort denna installation, så vad kan det ta, en halv till en hel timme?!
Vem f.n fann upp fanér?
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Jalle64 wrote:Han har ju precis gjort denna installation, så vad kan det ta, en halv till en hel timme?!
Min metod torde inte ta mer än 2-3 minuter med allt till hands, men det var bara ett extra förslag.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

mr_tobbe wrote:Min metod torde inte ta mer än 2-3 minuter med allt till hands, men det var bara ett extra förslag.
Såvida man har en live linux dist hemma ja ;) :D
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Annars kan du använda "program" som ntpswd eller ERD commander. Båda går att boota från skiva och resetta passwords till xp med. Jag föreslår att du testar ERD först för den har ett grafiskt interface där du lätt kan klicka dig fram för att nolla passwordet.

Lycka till!
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jalle64 wrote:
mr_tobbe wrote:Min metod torde inte ta mer än 2-3 minuter med allt till hands, men det var bara ett extra förslag.
Såvida man har en live linux dist hemma ja ;) :D
Han kan ju tanka och bränna. Ha. Ha. ;)
Post Reply