Problem med Installation av racingratt

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Problem med Installation av racingratt

Post by Lyngan »

Hej alla 64bitare

Jag har rensat i hyllorna och tagit fram min "microsoft sidewinder precision racing wheel" som är en racingratt. Problemet är att jag har inte använt den sedan FAT32 fanns. Jag är nöjd med den fast får inte den att fungera på mitt XP.

Försökt ordna nya drivrutiner utan framgång, skulle uppskatta all hjälp jag kan få.

Tack på förhand & God helg
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Post by Lyngan »

Tack för ditt svar fast ingen av dem hjälpte. Fick inte ner någon fil. En av filerna var inte fullständig länkad och den andra var man tvungen att ladda ner ett drivrutin-program som är till köp-datorer som "dell" osv.

Edit: Har löst problemet nu. Windows installerade egna drivrutiner sen gick jag in på kontrollpanelen och sen "spelenheter" därefter la jag till ratten och gick in i spelet och bytte från tagentbord till ratten. Allt fungerar prima. Tack för visat intresse
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
anders190
Posts: 46
Joined: 2007-10-23 11:45:40

Post by anders190 »

Lyngan wrote:
Tack för ditt svar fast ingen av dem hjälpte. Fick inte ner någon fil. En av filerna var inte fullständig länkad och den andra var man tvungen att ladda ner ett drivrutin-program som är till köp-datorer som "dell" osv.

Edit: Har löst problemet nu. Windows installerade egna drivrutiner sen gick jag in på kontrollpanelen och sen "spelenheter" därefter la jag till ratten och gick in i spelet och bytte från tagentbord till ratten. Allt fungerar prima. Tack för visat intresse
Då jag har en en ratt från dom från samma era dock force feedback varianten så är jag nyfiken på hur ratten fungerar för dig. Antingen har min ratt gått sönder under åren eller så är drivarna ms tillhandahåller skit för ratten är allt annat än pålitlig. Om jag kör och tar en kurva så kan ratten "starta om" mitt i kurvan och jag far in i väggen vilket känns lite onödigt. FF får jag nästan aldrig att fungera.
WS: P182, iX38-QuadGT, Q6600, 4GB DDR2. 8800GTS 512MB, 400GB+750GB+1TB, 520W
HTPC: NSK 3400, Gigabyte G33M-DS2R, 2GB DDR2, HD 4850, 500GB, 380W, Auzentech X-Plosion 7.1
EeePC 701, 2GB DDR2, 16GB SDHC
Wii, PS2, X360
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Post by Lyngan »

anders190 wrote:
Lyngan wrote:
Tack för ditt svar fast ingen av dem hjälpte. Fick inte ner någon fil. En av filerna var inte fullständig länkad och den andra var man tvungen att ladda ner ett drivrutin-program som är till köp-datorer som "dell" osv.

Edit: Har löst problemet nu. Windows installerade egna drivrutiner sen gick jag in på kontrollpanelen och sen "spelenheter" därefter la jag till ratten och gick in i spelet och bytte från tagentbord till ratten. Allt fungerar prima. Tack för visat intresse
Då jag har en en ratt från dom från samma era dock force feedback varianten så är jag nyfiken på hur ratten fungerar för dig. Antingen har min ratt gått sönder under åren eller så är drivarna ms tillhandahåller skit för ratten är allt annat än pålitlig. Om jag kör och tar en kurva så kan ratten "starta om" mitt i kurvan och jag far in i väggen vilket känns lite onödigt. FF får jag nästan aldrig att fungera.
Har faktiskt inte haft tid att kolla allt pga att jag varit bortrest fast kan kolla upp det lite närmare fast testa installera om windows org. drivers och testa igen. Annars kan det faktiskt vara så olyckligt att den har gått sönder.
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
Post Reply