Program på en annan disk

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Program på en annan disk

Post by ooniell »

Hej jag har precis formaterat om min dator och dratt i XP professional på min ena disk. det är bara det att disken med XP på r bara på 70 GB så nu har jag inget minne kvar att dra in program på för det är massa andra tillägg på den disken med, men det borde vel gå att ställa in så man installerar program på den andra hårddisken? och om det gör det hur gör man då?
tacksam för snabba svar:) ::)
Baurken
Posts: 171
Joined: 2007-07-14 22:34:58

Re: Program på en annan disk

Post by Baurken »

ooniell wrote:Hej jag har precis formaterat om min dator och dratt i XP professional på min ena disk. det är bara det att disken med XP på r bara på 70 GB så nu har jag inget minne kvar att dra in program på för det är massa andra tillägg på den disken med, men det borde vel gå att ställa in så man installerar program på den andra hårddisken? och om det gör det hur gör man då?
tacksam för snabba svar:) ::)
Ja det är ju bara att ändra vilken mapp programmet ska installeras i. Annars borde man väl kunna installera Windows på en annan disk som inte är C så borde väl ändå alla program vilja installeras på C som standard?
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

mm men det är ju det som inte funkar, den bara installeras med en gång utan du ens blir tillfrågad om det. ;(
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

ooniell wrote:mm men det är ju det som inte funkar, den bara installeras med en gång utan du ens blir tillfrågad om det. ;(
Vilket vilka program är det frågan om?
Ibland måste man välja avancerad installation, för att kunna ändra till en annan hdd/mapp
Vem f.n fann upp fanér?
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jalle64 wrote:Ibland måste man välja avancerad installation, för att kunna ändra till en annan hdd/mapp
Ju mer datorer blir för allmänheten, desto fler program går över till att mappbyte är 'avancerat'.
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

Jalle64 wrote:
ooniell wrote:mm men det är ju det som inte funkar, den bara installeras med en gång utan du ens blir tillfrågad om det. ;(
Vilket vilka program är det frågan om?
Ibland måste man välja avancerad installation, för att kunna ändra till en annan hdd/mapp
programmet i fråga är nero burning rom 8 ultra edition det som är knepigt är att man får inte nes välja avancerad installation, måste jag ha en annan installfil då eller? för när man klickar på installfilen så extraherar den alla mappar och så och sen startar den bara installationen :( inte roligt alls :P
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

http://unattended.msfn.org/unattended.x ... 84aee77f6/

där har du lite info? (om hur du ställer in olika program att installeras osv osv)

Batch scripting
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

SpiXx^Orginalet wrote:http://unattended.msfn.org/unattended.x ... 84aee77f6/

där har du lite info? (om hur du ställer in olika program att installeras osv osv)

Batch scripting
man tackar :)
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

kr1sse wrote:Ju mer datorer blir för allmänheten, desto fler program går över till att mappbyte är 'avancerat'.
jepp, ganska sjukt tycker jag :-/
Vem f.n fann upp fanér?
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

Jalle64 wrote:
kr1sse wrote:Ju mer datorer blir för allmänheten, desto fler program går över till att mappbyte är 'avancerat'.
jepp, ganska sjukt tycker jag :-/
mm eller hur för hur avancerat är det igenteligen:P otroligt ::)
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

ooniell wrote:
Jalle64 wrote:
kr1sse wrote:Ju mer datorer blir för allmänheten, desto fler program går över till att mappbyte är 'avancerat'.
jepp, ganska sjukt tycker jag :-/
mm eller hur för hur avancerat är det igenteligen:P otroligt ::)
Jag är rädd att det finns folk som inte känner sin windows-disk utanför mina dokument och skrivbordet...
Post Reply