Ta reda på min produktnyckel?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
ekorren
Posts: 28
Joined: 2006-12-28 19:38:12

Ta reda på min produktnyckel?

Post by ekorren »

Jag fick hjälp av en vän tidigare att lösa problemet jag hade först, men nu kom ett annat upp, och det känns jobbigt att starta en ny tråd.

finns det något program eller sätt att ta reda på vad man har för produktnyckel på sin nuvarande windows installation? Lagligt? Utan att betala?
Bläddrade i regedit och hittade något som hetter productID, men den stämmer inte riktigt med vad jag kommer ihåg av min nyckel.
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Vad menar du med lagligt? Har du ingen egen licens?
Vem f.n fann upp fanér?
ekorren
Posts: 28
Joined: 2006-12-28 19:38:12

Post by ekorren »

Jalle64 wrote:Vad menar du med lagligt? Har du ingen egen licens?
Jo.. men jag har tappat bort just den som jag använt för installationen.
Jag försöker göra en reparation av den och jag måste antagligen skriva in samma nyckel som jag skrev in vid första installationen.
Dom andra jag äger fungerar inte.

Men jag tror problemet är löst.
Jag hittade ett program som tog fram alla nycklar jag har på disken.

Jag klistrade aldrig på lappen på datorn utan lätt den sitta på den genomskinliga plasten. Förmodligen har någon misstagit den för skräp eftersom den lilla XP boken inte var i plasten, utan låg löst.
Last edited by ekorren on 2008-05-27 21:58:29, edited 1 time in total.
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

finns massor av sätt, men om du tänker göra detta på till exempel skoldatorer så kommer du inte långt (de har oftast batch grejjer) men testa att starta guiden för aktivering därifrån kan man se sådant.
ekorren
Posts: 28
Joined: 2006-12-28 19:38:12

Post by ekorren »

SpiXx^Orginalet wrote:finns massor av sätt, men om du tänker göra detta på till exempel skoldatorer så kommer du inte långt (de har oftast batch grejjer) men testa att starta guiden för aktivering därifrån kan man se sådant.
Nej, det är min dator som jag har hemma. Programmet hette Magical Jelly Bean Keyfinder och tog fram nyckeln åt mig.
Post Reply