Problem med att starta spel i fullscreen med directx 10.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Problem med att starta spel i fullscreen med directx 10.

Post by maciato »

Jagg har problem med att starta spel i fullscreen med directx 10.
Märkt detta på flera titlar nu. Men senast assasins creed som vägrar starta på annat vis än i windowed mode.
Har ett Geforce 8800GT som stöder dx10.
Testat lite olika upplösningar på spelet för att se om något ville sig bättre men ack.
Även testat slänga in nyaste drivisarna för kortet. Samma problem dock.

Hade liknande problem m. COD4 men efter att jag ändrat till fullscreen via grafikmenyerna i spelet några gånger försvann fenomenet.

Vad kan detta bero på ?
Helt enkelt spelet som måste uppdateras för att det har dåligt stöd för nvidia m. dx10?
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Prova att trycka Alt-Enter i fönsterläge. Kika även i filen Assassin.ini som ligger i foldern "%HOMEPATH%\appdata\Roaming\Ubisoft\Assassin's Creed". Där finns en rad där det bör stå "Fullscreen=1".
User avatar
Kain
Posts: 456
Joined: 2004-10-30 0:45:33
Location: Vimmerby

Post by Kain »

Får man fråga varför du vill spela spelen med DX10? Den visuella skillnaden är väl knappt märkbar och så är det mer krävande än DX9, eller har jag fel?
Intel Core2 Quad Q6600 - HIS HD 4870 - Maxtor Diamond max 10 (200gb) - Gigabyte P35-DS3 - Nec 3520 - 2x2gb corsair minnen - Aspire X-dreamer 2
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Får man fråga varför du vill spela spelen i fullscreen? Det innebär en försvåring av att göra annat samtidigt, eller har jag fel?
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Alt + Enter funkade fint för mig, Assasins Creed har inte hoppat ur fullskärms läget efter jag gjorde det.

kr1sse wrote:Får man fråga varför du vill spela spelen i fullscreen? Det innebär en försvåring av att göra annat samtidigt, eller har jag fel?
Om man spelar ett spel så vill man antagligen inte skriva mail och koda samtidigt.
#mac.se @ EFnet
Post Reply