Problem vid uppstart

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
rubik
Posts: 130
Joined: 2007-10-25 14:37:58

Problem vid uppstart

Post by rubik »

Har xp installerat på min dator. För några dagar sedan installerade jag xp på ett usb minne via denna datorn. Och nu när jag startar datorn så kommer det upp menyn för dualboot där den xp installationen som är på usb-minnet står som förstahandsval, vilket betyder att om jag inte sitter framför datorn när jag startar den så startar den usb installationen efter 30 sekunders väntan vilket betyder error och så får man starta om datorn. Skulle gärna vilja ta bort usb-installationen så att datorn automatiskt startar standard installationen. Har för mig att man skall kunna ändra detta i en textfil (boot.ini?) men vart hittar man den i så fall?
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

enklast är vel att välja boot priority i bios. first second och third, men se till att ingen av dom har alternativet USB.
- abit AB9 Quad GT,|
- Quadcore E6600+ 2,4 Gh, |
- western digital cavier 500 GB, |
- 2 GB RAM, |
- GeForce 8600 GTX GDDR3 256 mb. |
rubik
Posts: 130
Joined: 2007-10-25 14:37:58

Post by rubik »

ooniell wrote:enklast är vel att välja boot priority i bios. first second och third, men se till att ingen av dom har alternativet USB.
Min interna hårddisk sitter först på boot priority. Dessutom finns ju inte ens den usb-enheten som har xp på sig med på listan eftersom den inte är inkopplad till datorn
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Högerklick på den här datorn > Egenskaper > Välj fliken Avancerat > Klicka på start-återställning knappen och ändra i start där. finns flera ställen att ändra detta...? Kommer inte ihåg exakt vart för jag kör vista :P
Post Reply