drivrutinsproblem

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

drivrutinsproblem

Post by ooniell »

hej jag formaterade om min dator idag med windows xp professional. och när jag gjorde det så går det inte att upprätta en nätverks konfiguration så jag kommer ut på internet, så jag kollade då på mina enheter och såg att ethernet kortet var en okänd drivrutin så letade jag efter drivrutiner till mitt moderkort för nätverket är integrerat i moderkortet. jag hittade dom på abit,s hemsida och tankade ner alla, installerade dom men det är fortfarande en okänd enhet. jag vet inte vad jag ska göra för jag får inget internet i datorn och realtek HD audio funkar inte heller att installera.

jag har ett Abit AB9 Quad GT till moderkort. allt funkade första gången utan att tanka hem en massa drivrutiner.
- abit AB9 Quad GT,|
- Quadcore E6600+ 2,4 Gh, |
- western digital cavier 500 GB, |
- 2 GB RAM, |
- GeForce 8600 GTX GDDR3 256 mb. |
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

testa Högerklick egenskaper på den här datorn > Hitta fliken avancerat och starta enhetshanteraren > sedan högerklickar du på "sök efter drivrutin" på enheten som krånglar.

Om inte detta funkar gör såhär: Installera winrar packa upp exe filen och gör sedan som beskrivet ovan men istället säger du åt datorn vart den skall leta efter drivisar. Om detta inte funkar har du fel drivrutiner.
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

mm jag hade fel drivisar. men jag löste det. :)
- abit AB9 Quad GT,|
- Quadcore E6600+ 2,4 Gh, |
- western digital cavier 500 GB, |
- 2 GB RAM, |
- GeForce 8600 GTX GDDR3 256 mb. |
Post Reply