Partitions hjälp! obs bråttom

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
KaptenBeaver
Posts: 38
Joined: 2007-04-27 0:23:02

Partitions hjälp! obs bråttom

Post by KaptenBeaver »

Tjo på er!
Jag installera om windows nyss för det behövdes. Jag har 2 partitioner på min hd och hade windows på c: och det andra på d:

Nu till mitt problem.. Jag har formaterat den mindre partitionen som var C:
Men nu när jag ska installera om så kan jag inte välja windows på c:
Hur fasiken ska jag gå till väga? C: har plötsligt blivit den andra partitionen. Jag kan inte ta bort den partitionen utan att formatera den väl?

Kan tyvärr inte formatera den partitionen..

Några tips?
/Kapten
stalinn
Posts: 59
Joined: 2008-08-31 14:42:06

Post by stalinn »

Nja det kan bli tuft det där.
Om jag förstår dig rätt så har du alltså blåst om C och slängt på ett nytt windows. Men din gammla D partition eller vad du nu kallar den, har snott till sig c bokstaven när du är klar?

Eller hittar du inte partitionen alls i windows installation?

Är det XP eller Vista?


Om du redan har installerat om och du fått windows partitionen att heta något annat kan du ju alltid köra "partition magic" så går det att ända partitions bokstav även på windows partitionen, dock händer det ibland att det inte fungerar helt hundra så man blir tvingad att blåsa om igen.

Enda sättet jag vet är partition magic i varje fall.
User avatar
pozz2
Posts: 412
Joined: 2002-03-08 10:38:39
Contact:

Post by pozz2 »

paragon partition manager är bättre enligt mig
KaptenBeaver
Posts: 38
Joined: 2007-04-27 0:23:02

Post by KaptenBeaver »

stalinn wrote:Nja det kan bli tuft det där.
Om jag förstår dig rätt så har du alltså blåst om C och slängt på ett nytt windows. Men din gammla D partition eller vad du nu kallar den, har snott till sig c bokstaven när du är klar?

Eller hittar du inte partitionen alls i windows installation?

Är det XP eller Vista?


Om du redan har installerat om och du fått windows partitionen att heta något annat kan du ju alltid köra "partition magic" så går det att ända partitions bokstav även på windows partitionen, dock händer det ibland att det inte fungerar helt hundra så man blir tvingad att blåsa om igen.

Enda sättet jag vet är partition magic i varje fall.
Tack för svar!
Ja det stämmer att det har blivit så. Det är Xp vi pratar om.
Jag kan inte förstå hur fasiken det blev så här.. Har gjort så här innan och det har funkat fint. Nån som har någon aning? :)
Partition magic hmmm.. får kolla in det tack för tipset. Får göra en backup på den andra partitionen först bara tror jag.
/Kapten
Post Reply