Lottar ut 10 licenser - TexNotes Pro & do-Organizer

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Lottar ut 10 licenser - TexNotes Pro & do-Organizer

Post by exzrael »

Har du missat mina tidigare tävlingar får du ytterliggare en chans att delta och kamma hem ett fint julpris via Bloggliv. Denna gången har jag äran att få dela ut 5 licenser till TexNotes Pro och ytterliggare 5 till do Organizer.

Image Image

TexNotes Pro är Anteckningar på steroider. Ett flexibelt anteckningsblock med fler funktioner än jag kan räkna till. Stöd för formaterad text, tabeller, länkar, kommentarer (min personliga favorit – klicka här för bild), sökfunktion, importering av filer, skapa ebooks och supersmidig navigering. Och hundratals fler funktioner! Allt som behövs för att organisera text och bild i en trevlig miljö. Använder själv programmet med stor framgång!

do-Organizer är den ultimata lösningen för att samordna ett helt liv i ett enda program. Funktionerna är många och effektiva – multi-kalender, kontakter, att göra, email, anteckningar, finanser, journal, bokmärken på nätet, mindscape, lösenordshanterare, årsplanerare och även en funktion för att skapa rapporter för ovanstående funktioner. Här finns allt för att hantera ett helt liv eller två – och du kan få det helt gratis!

Totala värdet för vinsterna är 350 USD (snällt omräknat till ca 2900 svenska kronor), så det ligger värde i vinsterna. Lämna en kommentar med ditt namn och en korrekt emailadress via länken längst ner för att delta i utlottningen!

Tävligen fortgår till den 19/12-08.

Klicka här för att gå till inlägget
Last edited by exzrael on 2008-12-12 13:21:46, edited 1 time in total.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Haha, stick!

Ingen vill ha den.

Jag lottar ut 10 stycken virus, någon som vill ha?
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Nu är du inte annat än oförskämd. Licenserna är skänkta av företaget som utvecklat dem, GemX Software, och det finns ingen skadlig kod i dem. Programmen laddas hem direkt från GemX hemsida efter att man mottagit en kod från deras support-email.

Jag har redan lottat ut en licens till Ad-Aware 2008 Pro från Lavasoft och tre licenser till HyperSnap 6. Dessutom har jag kontakt med fyra antivirusföretag som kan tänka sig att släppa licenser längre fram i år.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

exzrael wrote:Nu är du inte annat än oförskämd. Licenserna är skänkta av företaget som utvecklat dem, GemX Software, och det finns ingen skadlig kod i dem.
Exakt hur vet man det?
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

IcePic wrote:
exzrael wrote:Nu är du inte annat än oförskämd. Licenserna är skänkta av företaget som utvecklat dem, GemX Software, och det finns ingen skadlig kod i dem.
Exakt hur vet man det?
Licenserna skickas inte till mig och sedan vidare till vinnarna - utan direkt från ansvarig på GemX Software. Dessutom laddas installationsfilerna hem direkt från deras hemsida och inte via min blogg eller annan site.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

exzrael wrote:Licenserna skickas inte till mig och sedan vidare till vinnarna - utan direkt från ansvarig på GemX Software. Dessutom laddas installationsfilerna hem direkt från deras hemsida och inte via min blogg eller annan site.
Den kan väl fortfarande innehålla skadlig kod. Det kan inte du veta.
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Moonsky wrote:Den kan väl fortfarande innehålla skadlig kod. Det kan inte du veta.
Ursäkta jag försöker vara hygglig och dela ut gratis licenser som är skänkta av utvecklarna. Jag bad snällt och fick 10 st efter att gHacks.net skänkt lika många. Alla program kan potentiellt innehålla skadlig kod - så även dessa. Men inte efter mina virusscanningar och varför kommersiell programvara?

Vill jag ha idioti kan jag be om det - ni behöver inte ge mig det frivilligt och är inte licenserna intressanta så behövs inte kommentarerna heller! Nog med trams nu.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Moonsky: Höj nivån ett par snäpp! Postar du fler orelevanta skräpinlägg i alla trådar med ämnen du inte råkar tycka om kan du åka på en varning. Begrips?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

exzrael wrote:
Moonsky wrote:Den kan väl fortfarande innehålla skadlig kod. Det kan inte du veta.
Ursäkta jag försöker vara hygglig och dela ut gratis licenser som är skänkta av utvecklarna. Jag bad snällt och fick 10 st efter att gHacks.net skänkt lika många. Alla program kan potentiellt innehålla skadlig kod - så även dessa. Men inte efter mina virusscanningar och varför kommersiell programvara?

Vill jag ha idioti kan jag be om det - ni behöver inte ge mig det frivilligt och är inte licenserna intressanta så behövs inte kommentarerna heller! Nog med trams nu.
Jag borde ha klippt lite bättre, jag var faktiskt ute efter frågan om den skadliga koden enbart,
jag ville inte alls såga din ide om att ordna licenser att lotta ut åt folk, det tycker
jag låter som en alldeles förträfflig ide. Jag bara reagerade på att du gjorde
ett påstående om koden som jag inte riktigt såg vart du hade faktan om.

Jag håller med om att allt man laddar ner eller köper kan ha skadlig kod i sig,
så det var därför jag höjde ögonbrynen rörande ditt påstående om den bara.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

IcePic wrote:
exzrael wrote:
Moonsky wrote:Den kan väl fortfarande innehålla skadlig kod. Det kan inte du veta.
Ursäkta jag försöker vara hygglig och dela ut gratis licenser som är skänkta av utvecklarna. Jag bad snällt och fick 10 st efter att gHacks.net skänkt lika många. Alla program kan potentiellt innehålla skadlig kod - så även dessa. Men inte efter mina virusscanningar och varför kommersiell programvara?

Vill jag ha idioti kan jag be om det - ni behöver inte ge mig det frivilligt och är inte licenserna intressanta så behövs inte kommentarerna heller! Nog med trams nu.
Jag borde ha klippt lite bättre, jag var faktiskt ute efter frågan om den skadliga koden enbart,
jag ville inte alls såga din ide om att ordna licenser att lotta ut åt folk, det tycker
jag låter som en alldeles förträfflig ide. Jag bara reagerade på att du gjorde
ett påstående om koden som jag inte riktigt såg vart du hade faktan om.

Jag håller med om att allt man laddar ner eller köper kan ha skadlig kod i sig,
så det var därför jag höjde ögonbrynen rörande ditt påstående om den bara.
Frågan är givetvis viktig att ställa (så länge den är konstruktiv) och vad jag menade var att då programvaran laddas hem från utvecklarens sida och inte min blogg finns inte risken att få skadlig kod via mig.

Detta framgick inte ur min text - och jag ber om att få ändra via denna kommentar.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
Post Reply