Formaterat/installerat om XP pro, fönster fladdrar...

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
ToXXid
Posts: 5
Joined: 2009-01-05 0:05:26

Formaterat/installerat om XP pro, fönster fladdrar...

Post by ToXXid »

Hej!

Jag har, vad jag själv tycker, ett skumt fel och behöver lite hjälp. Det är så att jag har formaterat/installerat om XP pro. Allt det verkade gå bra...men. När jag öppnar den första mappen, på skrivbordet t.ex, så börjar fönstret bete sig lustigt. Jag tror att det bara gäller fönster som man kan göra minde och större, dvs sånna vanliga fönster som man kan ändra storleken på.

Problemet är att när jag öppnar det första fönstret så börjar det förminska och förstora sig automatiskt. Som att datorn trycker på den där knappen som finns emellan minimera och stäng-knappen. Och så håller den på fram och tillbaka tills att man trycker på ctrl+alt+del! Men efter att man öppnat det första fönsret så kan man öppna fönster utan samma problem! Så det är bara det första...

Jag har installerat dom nyaste drivrutinerna för moderkort och grafikkort men det hjälper inte. Sen installerade jag drivrutinen för lcd skärmen, det funka inte heller.

Jag fattar verkligen inte vad felet är!! :-/

Är det någon som känner igen sig och kan hjälpa?

Tack på förhand!
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Vad har du för krejjer i burken, och exakt hur går du tillväga när du installerar XP?
Vem f.n fann upp fanér?
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

Låter ju lite konstigt det här.

En tanke jag fick bara är om du ändrar inställningarna för prestanda i Windows, vad händer då? Ligger inder Egenskaper på Den här datorn och avancerat. Ändra till bästa prestanda och se om problemet fortsätter.

Detta är dock en ren gissning...
Post Reply